Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik doe met mijn hobbykamer een soort challenge: elke keer dat ik er binnen kom moet ik minstens een ding weg doen. :roflmao: Die kamer groeit iedere keer echt dicht (iedereen zet er van alles neer), heel irritant.

    Qua sokken: mijn man heeft allemaal dezelfde sokken (zwart met logo), ik ook (zwart met gekleurd randje, bewust niet effen zwart, want dan pikt mijn man ze in en ben ik ze steeds kwijt ;)), de kinderen hebben van alles, want ik vind het fijn als het bij de rest van hun kleren matcht.:oops:
     
    CoffeeJunkie vindt dit leuk.
  2. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    De kinderen hebben effen sokken, uniform laat zwart, blauw en grijs toe. Oudste heeft zwarte sokken en jongste blauwe. Als we thuis zijn lopen ze altijd op blote voeten en voor die paar keer dat we echt een hele dag weggaan kunnen ze die sokken ook best aan. Soms krijgen ze wel eens een paar sokken met figuurtjes van vrienden of familie en dan dragen ze die ook maar zelf koop ik ze niet.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Is natuurlijk een hele andere situatie. ;) Hier gaan ze met ‘eigen kleren’ naar school. :)
     
  4. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    Ik vind het ook leuk om er mee bezig te zijn. Kartonnen dozen die we nog in de schuur hadden staan bijvoorbeeld, omdat de papierkliko vol zat, hebben we nu weggebracht. Telde ook weer als 6 dingen. Het huis wordt leger en ik heb op lege plekken heel fijn planten neer kunnen zetten. Dan ziet het huis er echt een stuk anders uit!
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.850
    113
    Gelderland
    Zojuist alle gekregen kaartjes uitgezocht. Alle uitnodigingen, geboorte kaartjes waar ik weinig mee heb weg gedaan. Alle gekregen kaarten voor onze verjaardagen heb ik wel nog even bewaard.
    Bewaren jullie trouw uitnodigingen & overlijdens kaarten?

    Ook heb ik nog 2 oude boeken weg gedaan en ik vond nog 2 vorken die niet bij mijn eigen bestekset passen, die mogen ook weg.
     
    CoffeeJunkie vindt dit leuk.
  6. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    Nee, die bewaar ik niet. Ik vond ook nog wat geboortekaartjes waar we niets meer mee doen, die konden ook weg (en zo kom ik dus makkelijk aan die 20 dingen van vandaag, ik heb zelfs alweer dingen klaar liggen voor de 21 van morgen!).
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb wat wasbare luiers, een speelkleed en de printer op Mp gezet en een broodrooster op Nextdoor. Hopelijk kan ik snel een verzendlabel printen met onze nieuwe printer :roflmao:.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  8. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Ik plak ze in een plakboek. Daar blader ik af en toe wel doorheen. Vaak als ik er weer een inplak.
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik bewaar ze in een plakboek. Ook de fotokerstkaarten plak ik in.
     
  10. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wij bewaren de geboorte, trouw en overlijdenskaartjes. Verder nog fotokaarten en zelfgemaakte kaarten bijvoorbeeld. Voor de kinderen bewaar ik de gekregen felicitatiekaartjes van de geboorte, een geboortekaartje en de gemaakte verjaardagsuitnodigingen. Dit is al een aardig uitgedunde collectie vergeleken met eerder. Toen gewaarde ik alle gekregen kaartjes.
     
  11. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Net trouwens op een paar oude handdoeken na de oude handdoeken in een zak gedaan voor de textielbak. Die doe ik van de week weg. De oude regenlaarzen van onze oudste tape ik aan elkaar en doe ik ook weg.
     
  12. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Ja die bewaar ik wel net zoals de geboortekaartjes. :roflmao: Dat zal wel een tic zijn. Mijn oma plakte vroeger elk geboortekaartje in een groot fotoboek en daar hebben we vroeger uren doorheen gebladerd :D
    Ik plak ze niet in, ik heb alles in een grote witte envelop.

    De kerstkaartjes die we afgelopen kerst bewaar ik ook. En dan schrijf ik aankomende keer alleen nog iedereen waar we een kaartje van hebben gehad. (Behalve van familie) Het word elk jaar minder kaartjes versturen.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Geboorte-, trouw- en overlijdenskaartjes bewaar ik vaak wel of in ieder geval een periode. Verjaardaguitnodigingen voeg ik toe in het (digitale) fotoboek. Alle andere kaarten gaan na een periode in de kamer te hebben gestaan/gehangen weg.
     
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hier gaan kaarten even aan de magneetmuur en dan weg. Ik hecht weinig waarde aan aankondigingen van andere mensen. Ook de gekregen kaarten na de geboorte van de kinderen heb ik weggedaan.
     
  15. p1982

    p1982 Niet meer actief

    Begonnen met sokken uit te zoeken
    Slechte gaan weg en waar 1 van is ook. Gaat erg veel weg

    Ook playmobil jongste uitzoeken van veel hadden we de dozen bewaard dus uitzoeken en verkopen maar
     
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Ik doe eigenlijk ook alles zsm weg. Geboortekaartjes en huwelijksuitnodigingen, zodra we een kaartje hebben gestuurd, het feest is geweest oid. Verjaardagskaarten meteen na de verjaardag als we de slingers ook opruimen.
    Kerstkaarten stuur ik niet meer, en krijg ik dus ook weinig. Ze gaan hier vrij vlot weg.

    Geboortekaartjes van de kinderen hebben we per kind wel bewaard. Zit bij hun andere geboorte-/babyspulletjes. Felicitatiekaarten heb ik ook wel bewaard, maar zijn inmiddels weg. We doen daar niks mee, en persoonslijk heb ik daar alleen wat mee op het moment dat het actueel is.
     
  17. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik doe gekregen kaarten ook weg. Geboorte en trouw kaartjes bewaar ik dan nog wel eerst een tijdje in een doos, maar uiteindelijk gaat het weg.

    De knutseldozen van de jongens heb ik uitgemest dus die zijn weer netjes. Oudste heeft alle stempels getest en de uitgedroogde weg gegooid.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  18. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik heb alleen geboortekaartjes bewaard van baby's die rond dezelfde periode zijn geboren als onze kinderen. Die zitten in een kleine doos, vol met andere herinneringen van de zwangerschap en het eerste jaar.
    Overlijdenskaarten bewaar ik meestal wel. Als het directe familie is. Verder doen we wel alles weg. Ook van vroeger heb ik veel weggedaan. Heb alleen twee kaarten bewaard van mijn oma's.

    Qua sokken ben ik niet zo moeilijk. Ik probeer ze voor ons allen bij elkaar te zoeken, maar maak met gemak een paar van twee verschillende sokken.
    Zorg er nu wel voor dat wanneer ik sokken koop, ze zwart zijn. Koop nu steeds de bio katoen van Hema, met de hoop dat deze van goede kwaliteit zijn. Word er namelijk niet goed van hoe snel sommige sokken al kapot gaan.
     
  19. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Vandaag heb ik wat kleding gehaald en ineens kwam bij mij het besef dat er belachelijk veel plastic in de wereld is.
    Ik kreeg alle kledinghangers mee en de hemden zaten in plastic verpakt...
    Belachelijk gewokn. En dan is dat nog maar voor mij, 1 persoon die kleding haalt ( voor de kinderen).
    Dus ik trek de keukenkastjes open en ook daar veel plastic.
    Uiteraard ben ik al heel erg bezig met afval scheiden (tot bijna neurotisch aan toe). Maar ik ga kijken of ik toch wat minder plastic kan halen.
    Dus vanaf nu alleen nog maar pasta kopen wat in een doos zit enzo.
    Ik ga geen ietwat extreme capriolen uithalen, maar wel bewuster ermee om.
    Dat gaat mijn doel worden voor dit jaar. Minder plastic.
     
    CoffeeJunkie, rijo en Luna86 vinden dit leuk.
  20. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik ben de laatste tijd ook veel aan het opruimen en weg doen. Ik lees dat jullie veel naar de kringloop brengen.

    Is daar een vast iets voor (qua spullen bedoel ik, mag er bijvoorbeeld ook decoratiespul heen zoals waxinelicht houdertjes enzo?)

    En kun je dat zomaar naar elke kringloop winkel brengen? Gewoon je tas afgeven bij de kassa?
     

Deel Deze Pagina