Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Hier mag vanalles naar de kringloop, kleding/speelgoed/decoratie/knutselspul/elektronica/huisraad/boeken....etc
    Veel kringloopwinkels hebben een website waarop je info kunt vinden over wat je mag afgeven en op welke tijdstippen. Vaak gewoon inderdaad tijdens de reguliere openingstijden, maar soms wel bijvoorbeeld achter de winkel of bij andere deur ofzo.
    Hier worden we altijd netjes geholpen en zijn ze er blij mee.
    Wij brengen het meestal naar de kringloop die door vrijwilligers wordt gerund en voor het goede doel. Zij steunen allerlei projecten. De andere kringloop hier steekt het in eigen zak, dus daar ben ik minder fan van.
     
  2. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Hier mag je eigenlijk alles komen brengen. Ophalen doen ze ook maar vaak duurt mij dat te lang haha.
     
  3. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Hier gaan ook bijna alle kaarten weer weg. Het blijft anders maar in de kast liggen.
     
    CoffeeJunkie en Luna86 vinden dit leuk.
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Bij ons heeft het afvalscheidingsstation ook een container van de kringloop. Daar breng ik het heen zodat ik in 1 keer klaar ben als ik ook PMD, glas, textiel en papier wegbreng.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Dat is handig!!

    Bedankt voor jullie kaarten reacties.
    Ik ga er gewoon nog een keer door heen en bewaar alleen de kaartjes waar we blij van worden. Het lijkt mij handig als je ergens een bepaalde datum van moet weten. Alleen heb ik de afgelopen 10 jaar nog nooit een datum op gezocht :p
     
    CoffeeJunkie vindt dit leuk.
  6. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Hier vandaag onze kasten ook anders gevouwen en bakken gebruikt.
    Toch nog weer 3 zakjes voor de kledingcontainer.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier dus niet. Super mooie fauteuil in hele goede staat. Zat alleen op het kussen een klein vlekje en de hoes kun je uit wassen. Wilden ze niet hebben
     
  8. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Serieus.... bizar dat je dat surft aan te bieden! haha nee grapje.
    Vind het wel bijzonder dat ze dat dan niet aan nemen. Hier nemen ze echt zo goed als alles aan.
     
    tuc vindt dit leuk.
  9. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik zou dan toch altijd de hoes wassen en hem dan pas aanbieden.. Of nog een keer informeren een tijdje later, misschien hebben ze nu veel fauteuils staan en dan weer ruimte..
     
  10. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Hier nemen ze bijna alles aan. Ik heb dingen zien liggen bij het inleverpunt dat het stadium bruikbaar al lang en breed voorbij was. Zou ik zelf echt niet in durven leveren zeg maar. Maar dat leggen ze niet allemaal in de winkel trouwens, weet niet wat ze er mee doen.
    Alleen van die oude donkere meubels willen ze niet, omdat dat echt niet verkoopt.
     
  11. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Hier kun je ook alles brengen bij de kringloop. Groot spul als meubels komen ze eventueel gratis ophalen als je geen vervoer hebt. Bij ons is er een speciale ingang om spullen af te leveren, de eerste keer gewoon even aan de kassa gevraagd.
    Na het overlijden van mijn ouders hebben ze ook meubels opgehaald, die wilden ze het liefst ook zelf uit elkaar halen omdat ze dan weten hoe het ook weer in elkaar moet en er dan gelijk foto's en een tekeningetje van kunnen maken.

    Wij hebben van het weekend weet een grote doos met glaswerk, speelgoed en dvd's gebracht. Teruggekomen met 5 boeken, een maatbeker en een drinkglas van pluk van de petteflet die mijn dochter zo mooi vind.
    Boeken koop ik graag bij de kringloop. Nog nette boeken van Esther vergoed, Saskia Noort etc kosten er maar €1. Als ik ze uit heb dan leest een vriendin of me schoonzus ze nog en vaak breng ik ze dan weer terug naar de kringloop zodat ze het opnieuw kunnen verkopen. Dit is voor mij goedkoper dan een lidmaatschap bij de bibliotheek. Dat kost €49 per jaar en ik lees geen 49 Boeken in een jaar. Plus dat ik boeken vaak te laat terugbreng bij de bieb en dan dus boetes krijg, dat liep soms op tot €25-€30 in het jaar. Zonde geld als het op deze manier ook kan.
     
  12. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Gisteren mijn rommellade opgeruimd. Een deel op de juiste plek opgeruimd en een deel weggegooid (waarom had ik 3 paar oordopjes en 2 opladers van oude telefoons bewaard??) En nu is het weer rustig! Ik heb er ook een bakje in gezet waar prullen in kunnen, bakje vol is verplicht opruimen. Een bakje is snelker opgeruimd dan een hele lade ;)

    Vandaag nog wat boeken naar de kringloop brengen, op mp en fb geen reactie gehad.
     
  13. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.374
    113
    In het weekend te druk gehad, maar gisteren weer aan de slag gegaan. Er zijn al twee paar schaatsen opgehaald, en ik heb 1 kookboek verkocht. En nog een stuk of 8 kookboeken uit mijn kast gehaald. Sommigen staan al op marktplaats, en een aantal ga ik maar klusteren, zodat ze misschien beter verkopen. Als dat niet lukt, gaan ze naar de kringloop. Verder nu alle canvassen opgruimd.
    Vandaag nog drie kratten (met spullen die ik ooit gebruikt heb om chocolade workshops te geven) van de vliering doorlopen en dan ben ik daar (eindelijk...) helemaal klaar.
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Waar ik eerst woonde melde je de meubels aan voor het grof vuil en keken ze zelf of hij nog naar de kringloop kon. Maar de laatste keer dat ik bij de kringloop was was het nog steeds een tentoonstelling van spullen waarvan ik mij niet kan voorstellen dat iemand het nog in huis wil hebben.

    Als ik gratis van een meubel af wil zet ik het meestal op mp of fb zodat er ook niet een klein bedrag voor de spullen betaald hoeft te worden. Bij de kringloop vroegen ze nog 80 euro voor een afgekloven tweezits....
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Vandaag niet echt opgeruimd, maar net wel een klein kastje uitgemest. Een paar tijdschriften nog even bij mijn dochter op de kamer gelegd, zodat ze weer iets nieuws te lezen heeft, een hele stapel boeken in een doos gedaan voor de rommelmarkt op Koningsdag en wat kleine dingetjes weg gegooid. Heerlijk.
     
  16. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Niet veel gedaan afgelopen dagen. Zaterdag een drukke dag gehad en voel me sinds zondag niet te best. Ik denk dan maar dat de 'rommel' niet gaat lopen al zou ik daar niet rouwig om zijn ;)
     
  17. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb een broodrooster weggegeven en twee mensen willen een speelkleed en een waszak hebben. Scheelt weer!
     
    Lelie137 vindt dit leuk.
  18. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hier schiet het even niet zo op. Foto's van kinderwagen, kinderkamer en box gemaakt en doorgestuurd maar geen reactie erop. Nu sta ik op zolder en poeh ik kan mijn kont niet keren zo. Veel plaats wordt ingenomen door de kinderkameronderdelen (we hebben wat reserve planken en dergelijke gekregen bij aankoop) en de kinderwagen met alles wat erbij hoort. Ik zie ook 4 ikea kasten waarvan 2 leeg zijn en 2 nog vol staan met dvd's.
    Een kist met toet toet staat er ook nog, daar moet ik eigenlijk een baan van maken en foto's maken maar zoon begint er meteen mee te spelen.
     
  19. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.712
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier lekker het speelgoed op kunnen ruimen. Ik had o.a. een Ikea tafeltje met stoeltjes staan en een kastje met 9 vakken met mandjes daar in. Deze zijn beiden verkocht en nu hebben we 1 kast waar alles in zit. Lekker achter 2 deuren. En tekenen kunnen ze gewoon aan de "grote" tafel. Ze werden echt te groot voor dat Ikea setje.
     
  20. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.374
    113
    #660 Adje, 24 jan 2019
    Laatst bewerkt: 24 jan 2019
    Vandaag een leuke financiële meevaller door al dat opruimen. Ik ging op de kamer van mijn zoon aan de slag en zijn babyspullen zaten al in 2 opbergboxjes en lagen op zijn kledingkast. Dat heb ik overgedaan in 1 grotere box (en op de vliering gezet), en wat spullen van zijn plank boven commode daar ook bij gedaan. O.a. een spaarpotje met inhoud, die we als kraamcadeau kregen. De inhoud had ik al uitgegeven aan een mooie draagzak, die ook al lang weer verkocht is. Maar blijkbaar was ik vergeten om het geld dat daarvoor bestemd was uit die spaarpot te halen. Dus zo kwam ik mooi €100 tegen :roflmao:
     
    marina kl, Zonnestralen, lidu1 en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina