Ik heb net onze Mutsy Nexo gerepareerd zodat we die weer in kunnen klappen en op kunnen bergen in de trapkast. Waar ook ruimte is voor dat ding omdat ik heb opgeruimd. Blij mee!
Het is hier best een ding om spullen buiten de deur te houden en het lukt ook vaak niet. Man is nogal een verzamelaar en ouders en schoonouders kopen altijd van alles ondanks dat ze weten dat ik dat eigenlijk niet wil helaas. Maar ik heb ook rekening te houden met man dus het is een beetje een middenweg.
Ik ben vandaag op een congres geweest en vind het dan toch moeilijk om de goodies die je krijgt te weigeren, dus kom weer thuis met knuffeltje, lampjes, stessballen, schrijfblokjes.. Gelukkig zijn de kinderen er heel blij mee en kon mijn vriend de powerbank waarderen (en ik heb alle pennen wel afgeslagen!)
Ik zag deze op wish. Misschien voor de liefhebber van sokken netjes opruimen. www.wish.com/share/4333cgxhws
Ik wil graag minder spullen in huis en meer planten, want dat vind ik er veel fijner uit zien. Daarnaast vind ik de huiskamer te vol staan en wil ik het liefst 2 kasten minder, maar daarvoor hebben we dus ook minder spullen nodig. Ondertussen hebben we 1 kleine ladekast weg kunnen doen uit de huiskamer, dus ik was blij! Daarnaast run ik een webshop vanuit mijn huis en heb ik daarvoor de complete voorraad boven staan, wat veel ruimte in beslag neemt. Daardoor staan onze eigen spullen wat meer overal, daar is minder bergruimte voor (we hebben geen zolder en kelder bijvoorbeeld). Dus is het handig als we minder spullen hebben. Als laatste wilde ik graag mijn vrouw in laten zien dat we lang niet alles hoeven te bewaren, wat zij graag wil. Daardoor hebben we zo enorm veel spullen voor ‘projecten’ in huis, waar ik echt niets mee kan. Sommige dingen liggen hier al 4 of 5 jaar en doen we helemaal niet meer. Dus waarom zouden we ze bewaren? “Omdat we er ooit nog iets mee gaan doen.” Uhuh... Mijn vrouw snapt het nu en doet mee met ontspullen! En daar ben ik zo blij mee!
Zo, gisteren naar de ikea geweest. Uiteindelijk gekozen voor de skubb bakjes voor de lades in de kledingkast. De andere vonden we potentiële stofnesten, niet mooi en niet handig. Blijkt dat de skubb helemaal niet in een pax lade past heb ik weer hoor! Nu heb ik alle bakken in gebruik en de extra ruimte deels erbij en heb ik ze dus ook allemaal in de lade gepropt, maar fraai is het niet. De bakken drukken in elkaar. Ben wel blij met het geordende ervan! Op naar het volgende. Ik hoop hiermee vooral orde te bereiken. Tussendoor kom ik natuurlijk ook zat tegen wat weg kan, maar ik doe het niet om te ontspullen. Ik wil orde en leefruimte.
Ik ben juist altijd blij met de pennen en schrijfblokjes en minder blij met stressballen etc. Pennen gebruiken we wel.
Ik heb die skubb bakjes wel in mijn pax. Niet alles is dan bak maar als je ze een beetje verspringend erin doet dan krijg je ook vakjes waar geen bakjes zitten
Ik ben begonnen op de zolder. 2 uurtjes bezig geweest en 4 kledingzakken, 2 vuilniszakken en een kist vol spullen voor op de weggeefhoek verder. En ik ben pas op de helft
Wij hebben ook een Pax kast en ik heb van die dingen die je in elkaar moet schuiven in mijn ondergoed la. Verder heel blij met de kast omdat ik heb precies zou heb ingedeeld dat ik het handig vind en mijn man ook. Onze kleedkamer wordt babykamer dus wij zijn aan het klussen op onze kamer om alles passend te krijgen. Het past precies en zo kan de oudste de grootste kamer houden. Kabels voor de tv zijn in de muur gefreesd, gestuct en nu aan het schilderen. De oude lamp, nachtkastjes en nachtlampjes verkocht (nachtkastjes zijn te groot voor de huidige opstelling) en nog een leuk bedrag mee verdient. Lamp 10 jaar geleden voor 100 euro gekocht en nu voor 25 verkocht, toch leuk.
Mijn bureaulades zijn ook weer gedaan en papierwerk gesorteerd. Er kon weer een hele hoop weg. Dan was ik toch nog niet zo goed bezig als ik dacht met de post.
Hoeveel sterrenvormpjes voor koekjes bakken kan een mens hebben zeg, haha. Nu een grote en een kleine bewaard, de andere 8 mogen naar de kringloopwinkel samen met nog een bergje andere vormpjes. Tijdens het koekjes bakken maar even gesorteerd.
De jongste is ziek en ligt op de bank, hierdoor mooi tijd om de voorraadkast en eventueel het dressoir uit te zoeken en op te ruimen.
Vanmorgen koffie wezen drinken bij een niet-minimalistische vriendin. Mooi huis maar veel troep. Dan weer heel blij met minder mooi huis zonder troep.
20 stuks kleding uit de kast gehaald. 4 voor de verkoop en 1 voor de kringloop. De rest gaat de prullenbak in. (Gele oksels/oud/vaal of totaal geen pasvorm meer)
Van het weekend staat hier de gang op de planning. We gaan hem opknappen en veranderen en dat begint dit weekend met ruimen. Mandjes vol met oude mutsen, sjaals en regenpakken waar er volgens mij ook kapot van zijn. We gaan een kast wegzetten zodat straks alles achter deuren zit. Maar eerst uitzoeken dus.
Ik ben even bezig geweest in de bijkeuken/berging. Na een tijdje daar niets te hebben gedaan, bekijk je dingen weer met andere ogen. Dus zo verdween er een wasrek en een roeste zaag, die keer per jaar dat we een zaag nodig hebben, lenen we het wel. Verder heb ik wat dingen anders ingedeeld.