Ik heb geen puf de laatste tijd om er echt mee bezig te zijn. Probeer nu wel elke dag nog een paar kleine dingetjes uit te zoeken/veranderen.
De zolderkamer is af. Tijd om de zolder hal/bergruimte te gaan doen dus alle spullen moesten de kamer in. Die ben ik nu aan het uitzoeken. Ik kwam met 2 shoppers rotzooi naar beneden en werd met een halve weer naar boven gestuurd... Ik heb ook nog een shopper aan spullen te koop gezet.
Ik ga straks aan de slag op de kamer van jongste dochter. Vandaag staat haar boekenkast op de planning. Nu de commode van zoon zo goed als leeg is, kunnen alle peuter- en kleuterboeken daar een plekje krijgen, totdat zijn commode weggaat en hij een boekenkastje krijgt. En zo wordt de kast van dochter meteen weer opgeruimd en kan ze haar eigen boeken beter terugvinden. En ik ga meteen kijken welke boeken de tand des tijds niet hebben doorstaan en weg kunnen.
Ik ga straks alle jongenskleertjes tot maat 92 wegbrengen naar een vriendin. Ik heb ze niet meer nodig en het ruimt lekker op maar het voelt wel een beetje gek.
Ik heb een paar honderd foto’s van mijn computer geruimd. Omg wat je zo bewaart omdat je MacBook en iPhone synchroniseren. Vreselijk.
Hier nog heel druk met opruimen en minimaliseren. Wel eigenlijk alleen op mijn vrije dagen maar toch. Vandaag de hele badkamer aangepakt. Een halve vuilniszak met dingen die leeg waren of over datum (echt ranzig ruikende olie etc). Twee kledingstukken tussen de was uit gevist die echt de prullenbak in konden door de gaten. Een fles badkamerreiniger opgemaakt. In de keuken een halve boodschappentas vol verzameld voor mijn schoonzusje die volgende week komt. Het geeft echt heel veel rust, heel fijn.
Oe mn badkamerkastje is een hele goeie! Ik heb er 4 mandjes in staan die echt vol zitten! Misschien ga ik die morgenochtend wel meteen doen. Voor de hal moet ik toch wachten tot zaterdag.
Wij hebben vandaag onze kast aangepakt. We hadden al 2 planken eruit gehaald en 2 ladekasten op elkaar gezet. Het straalt veel meer rust omdat het niet zo rommelig is! Alles op bed gegooid en omg.. Wat hadden (En hebben nog steeds ) we veel kleding. 2 grote zakken voor de kledingbakken en 1 grote zak die we meteen hebben weggegooid. En wat een ruimte met het vouwen van kleding zoals Marie Kondo zeg! We hebben dan wel minder kleding maar opeens past alles en hebben we de grote bak voor zomerkleding niet meer nodig waardoor we opeens een hele grote plank leeg hebben in de bovenkant van de kast. Zo fijn om extra ruimte te hebben. Stap 2: Boeken. En ondertussen al wat kleine dingetjes in huis. De keukenlades hebben we alvast aangepakt. Ik vind het ook echt leuk om te doen en heb er ook echt zin in!
Hier loop ik ook zo vaak tegenaan. Maar ik merk dat ik echt heel blij wordt van een kast of la die opgeruimd is. Ik trek die dan gerust een paar keer per dag open. Ik dwing mezelf om mezelf een compliment te geven als het me toch gelukt is om weer 2 planken netjes te hebben, al heb ik daar 2 uur over gedaan wat ook in een half uur kan. Probeer elke dag iets te doen en dat voelt soms echt heel klein maar is dan toch weer 1 la of plank. Eerst leeg gooien. Vaak ga ik dan weer zitten dan langzaam weer inrichten en heel rigoureus dingen weg die ik echt niet nodig heb of gebruik. Vooral het kleine vind ik belangrijk om te waarderen. Zolang ik denk dat ik het groots aan moet pakken komt er namelijk helemaal niets uit mijn handen.
Ik verbaas me ook steeds dat je dan al snel een halve of hele vuilnis zak hebt die weg kan én als je op je uitgaven moet letten is het ook echt niet verstandig rommelige kasten en laden te hebben, afgelopen tijd al verschillende dingen tegen gekomen die ik dubbel of 3 dubbel heb. Gekocht omdat ik dacht het niet meer te hebben. Zo heb ik nu wel 4 pakken kroketten in de vriezer liggen.
Hier daad bij het woord gevoegd en de badkamer uitgezocht. Zooo das een hoop halflege oude flesjes en tubetjes weg. De kinderen hebben nog wat speelgoed waar ze in het bad mee spelen, daar ook de helft van weg gedaan en nu pas alles in het kastje incl schoonmaakmiddelen dus geen losse spullen meer.
We hebben drie soorten tandpasta (voor man en mij, peutertandpasta en dan voor de oudste). Ik had pas geleden besteld omdat ik dacht dat het opwas, en toen bleek ik in een andere doos nog 5 stuks te hebben en in de vakantiedoos ook nog. Tikt allemaal aan haha.
Ik vraag me af of die vouw methode van MK nou echt zo zinvol is, aangezien het best wat extra tijd kost om het te vouwen. Wij hebben best veel was en als ik alles zo moet inrichten ben ik best veel tijd kwijt volgens mij.
Eerlijk? Hier werkt het wel. ik ben kwa vouwen iets langer bezig maar alles ligt netjes en gesorteerd in de kast. ik kan alles zien wat ze hebben en de oudste kan zo veel makkelijker setjes samenstellen dan eerder, toen ging de hele stapel op kop zeg maar. Nu moet ik ook zeggen dat ze hier niet zo veel kleren hebben dat scheelt ook een hoop.
Paar pagina’s terug ging het er geloof ik ook over (of was dat op een ander forum?); ik hang dingen graag op. Dan werkt dat vouwen niet. Ik heb een tijdje mijn sokken ‘sokvriendelijk’ opgevouwen, maar dat werkte voor mij niet. Nu dus gewoon weer lekkere verfrommelde bolletjes (ene sok in de andere, zeg maar), jammer maar helaas voor de sokken. Zelfde voor ondergoed; ik heb geen zin al die dingen op te vouwen, vind het bij maat 98/104 sowieso onbegonnen werk...en hoe lang ligt het nou in de kast...? Mijn eigen hemden vouw ik wel op en berg ik staand op, maar de rest van de dingen niet.
Ik vind bolletjes sokken netjes zat. Het is niet alsof alle sokken kriskras door elkaar liggen. Ik ga er toch aan geloven om een reeks dezelfde doorzichtige bakken te halen voor de zolder. Als ik alles met de smalle kant naar voren onder het schuine dak zet dan hoef ik niet meer te zoeken en zit er weer wat structuur in. Hoe krijg je zo n ruimte echt netjes als je geen kasten kan plaatsen omdat het dak in de weg zit....