Die bakken zijn ook perfect voor duplo trein en de houten treinbaan onderdelen. Opruimen valt wel mee, gaat nu juist sneller dan voorheen. Zoon ruimt ook op tijdens het spelen, hij heeft gemerkt dat hij dan meer ruimte heeft.
Kamer van jongste dochter is af. Twee vuilniszakken aan zooi (ook de inhoud van haar prullenbak, maar toch...) en één vuilniszak met kleren. Kan ik weer iets afvinken op mijn to do list. En de boekenkast beneden is ook af. Van ooit meer dan 100 kookboeken was ik al terug op 80. En daar heb ik de laatste weken nog 20 vanaf gehaald. Van 7 overvolle vakken in de kast naar 4,5. En geen boeken meer bovenop de andere boeken. Ik ben vergeten een ‘voor’ foto te maken, maar heb wel een ‘tussen’ en ‘na’ foto gemaakt. Ik ben erg blij met het resultaat, vooral omdat het een moeizaam proces was (kookboeken zijn mijn minimaliseer-achillespees )
Deze kamer is over, dus tja...Wil alle playmobil en Lego ook niet in de speelkamer in de kelder hebben, dan ligt alles in no time in de ballenbak
Ik meld me hier ook. Heb een enorme opruiming gehouden. Wat ik allemaal heb uitgezocht : Handdoeken (oude weggegeven aan een goed dieren doel) Ondergoed Kleding Dekbedovertrekken Pyjamas Babykleding Etenswaren Besteklade Boeken (heel veel) Random dingen in huis. De zolder. Daar kwam alleen al 45 vuilniszakken vol uit... En uit huis wel een zak of 25. (Ik had dan ook drie kleding kasten vol met kleding, en heb heel veel mensen er blij mee gemaakt) Heb ook nog een heleboel dingen apart gezet voor een braderie. Heerlijk! Als de braderie is geweest ga ik nog een rondje doen.
Het is echt heel practisch, bij mijn kinderen duurt het meestal even als je iets nieuws invoert, maar dit ging vanzelf. Net hebben 6 kinderen hun eigen jas opgehangen Wij hebben dus 2 van die uittrekbare roedes onder elkaar. Dit is de 75 breed, 50 werd proppen met de jassen.
Bah ik ben mijn overzicht verloren. Toen we hier kwamen wonen een half jaar terug waren we te druk om alles gelijk op een goede plek te zetten. Nu we er even wonen valt mij veel meer op wat waar beter niet kan staan daarom ben ik begonnen met alles uitzoeken. Maar nu is het zo’n chaos dat ik gewoon blokkeer en er even niet meer uit kom.... Ik ben met stickers aan de slag om niet 100x te hoeven zeggen waar alles ligt maar elke keer heb ik er net een sticker op en dan bedenk ik weer een ander plan. Zo handig die adhd...
Gisteren de schuur opgeruimd. Het was vervelend om te doen door de kou. Nu daar alleen de vloer nog aanvegen. Daarna wil ik stapels papieren uitzoeken die daar liggen te wachten in dikke orders en grote boodschappen tassen. Vanmorgen nog wat boodschappen etc doen en dan alles wat uitgezocht moet worden in mijn kamer zetten en non stop eraan werken. Ik heb nog 2 weken vakantie. Als ik er vanaf vanmiddag steeds aan werk dan moet het toch zaterdag klaar zijn. Mocht het me lukken om dit goed uit te zoeken dan is een jaren uitgestelde en tijdrovende klus ook klaar.
Ik heb gisteren onze reeds geminimaliseerde zolder opgeruimd. Verbazingwekkend hoe snel je dan klaar bent. Alles heeft een plek en achter de schotten is nog meer plek mocht het nodig zijn. Ook scheelt het dat de babyspullen nu naar mijn zusje gaan (en niet meer terug komen).
Vandaag aan de studeerkamer begonnen en ik word er niet vrolijker van Ik heb echt een hekel aan papierwerk en dat is in deze ruimte de grootste klus. Een tijd geleden heb ik al flink opgeruimd en veel gesorteerd en weggegooid. Maar de ordners vol met administratie heb ik behoorlijk voor me uitgeschoven... Ik denk dat ik een hele hoop ordners leeg kan halen of iig een stuk leger en dan bepaalde administratie combineren , zodat er ordners weg kunnen. Nu even wat notities gemaakt om vanavond me mijn man door te nemen, zodat ik niet te veel weggooi. Hoe doen jullie dat met bv belastingpapieren. Ik heb een hele map vol van 2013 en ouder. Dat kan toch gewoon weg nu? En eneco-aanslagen kunnen toch ook weg als het een paar jaar oud is. Of de administratie uit onze studententijd . Hoe lang bewaren jullie bepaalde administratie? En hoe gooien jullie het weg? Ik bv geen versnipperaar, maar zo in de papiercontainer lijkt mij ook niet handig.
Heerlijk hé. Ik heb ook vaak enorm opgezien tegen die schuur. Omdat je er amper een voet kon zetten. Toch was ik dan snel klaar omdat je het al een keer flink geordend had.
Ik heb al het papier altijd gewoon in de kliko gedaan. Ik bewaar bijna niks langer dan vijf jaar. Sinds kort heb ik alles digitaal via een scan app (gewoon de dropbox app), zooo handig!! Nu kan ik het moeiteloos langer bewaren als ik wil. Mijn ordners zijn weg. Nu die van mijn vriend nog...
@tuc ziet er handig uit die kast. Wij twijfelen om hem te kopen als kledingkast voor onze dochter. Zij heeft een smalle kamer. Hoeveel kledingstukken kun je ongeveer achter elkaar er in hangen denk je? Wij hebben eindelijk een nee-neesticker. Dat minimaliseert iig een hoop op papier wat toch direct de papierbak ingaat zonder erin gekeken te hebben.
Zoals wij het hebben hangen, passen er nu zeker 5 dikke winterjassen achter elkaar. Dus qua shirts,jurken enz wel het 3 dubbele denk ik. En dan hebben wij de 35 cm diep, er is ook 50 cm diep.
5 jaar is geloof ik de termijn voor je belastingaangifte. Dus 5 jaar lang jaaropgaven, ziektekostendeclaraties etc die je afgetrokken hebt bewaren. Als ik weg ga gooien zorg ik dat ik alles scheur. En dan gewoon in de papierkliko.
Ik word nu serieus tegengewerkt in mijn minimaliseer poging. Met zeer veel moeite teruggegaan naar 60 kookboeken en nu lag dit ‘ongevraagd’ in de brievenbus en er staan natuurlijk serieus lekkere recepten in...
Bewaar de papieren 7 jaar nu mag 2011 weg, binnenkort maar doen. Eerst dozen regelen voor oud papier Net met jongste dochter kastje onder tv uitgezocht weer 6 dingen weg. Zo nog een kastje met dvd’s uitzoeken