Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Van het mooie weer krijg ik echt opruimkriebels. Ik heb gisteren onze blokhut leeg getrokken en opnieuw ingedeeld. We hebben met de verhuizing alles er zo in gezet en verder niet meer naar gekeken. Mijn zoontje moest steeds hulp hebben als hij zijn fiets moest hebben. Nu kan hij er prima zelf bij. Nu heb ik ook al het tuingereedschap eens gezien wat de vorige bewoner achterliet. Wat dingen dubbel nu, maar dat geeft niet. Wat echt stuk was uiteraard weg gedaan. De watertafel van de kinderen op MP en Facebook gezet. Deze word morgenavond al opgehaald. Mijn man was verbaasd over de ruimte. Hij wilde de blokhut al uit gaan bouwen :)

marina kl, Adje en Luna86 vinden dit leuk.
  2. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Haha @Lief of Stoer ! Zo zie je maar waar opruimen al niet goed voor is!

Hier is een fb ophaalafspraak geannuleerd, had het wel verwacht want ze was al moeilijk aan het doen over wanneer en hoe laat.
    Vandaag weer even doorpakken, verf halen, onkruid wieden, kledingkast van man uitmesten.

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.268
    25.734
    113
    Ik heb vanmorgen al geprofiteerd van het prachtige weer. Ik heb de ramen aan de tuinkant gezeemd. Maanden geleden de glazenwasser opgezegd, omdat ik het belachelijk duur vond worden (€19 per maand) en wat ik daar niet meer aan uitgaf als vast extra bedrag op de spaarrekening gestort.
    Eergisteren een raamwasserset (met 4m lange telescopische steel) gekocht bij cleaningacademy.nl en uitgeprobeerd. Werkte perfect! Dus nu ben ik er zeker van dat hier geen glazenwasser meer hoeft te komen.

Daarna vol goede moed onze bladblazer/-zuiger gepakt en alle herfstblaadjes op gaan zuigen. Helaas verdween de zuigkracht bij het laatste stukje wat ik nog moest doen. Daar mag mijn man straks even naar kijken, als hij terug is van voetbal met mijn dochter.

En dan ga ik vanmiddag nog even de voorkant van het huis zemen. Dat is nu wat lastig met een ondernemende peuter.

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Oud papier, glas en blik zijn gesorteerd. De afgelopen week had ik het maar op een hoop gegooid. De oude xbox is eindelijk in de kast beland en vond nog 3 boeken die wegkunnen.
    Straks nog even in onze slaapkamer wat dingetjes uitzoeken.

5. VrouwtjeTheelepel

VrouwtjeTheelepel Actief lid

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Heerlijk inspirerend topic dit! Ik heb van de week mijn kledingkast uitgezocht. Alles waar ik over twijfel is gebleven en over een paar weken ga ik er nog eens doorheen. Op vestjes na pas ik de komende maanden sowieso niks van m'n garderobe. :D

De toekomstige babykamer is nu de logeerkamer / mijn hobbykamer. Dat gaat wel nog een flinke klus worden.. :eek: Beeb komt als het goed is pas over 5 maanden, maar het wordt wel tijd om te beginnen. ;)

littlemunchkin vindt dit leuk.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.358
    113
    Vrouw
    Heb je een linkje van die set?

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Het dak van ons kippenhok was rot. Mijn vriend wilde een nieuw hok bestellen, maar ik heb er voor een paar tientjes aan materiaal een nieuw dak en nieuwe klep (op legnest) opgezet. Zo kan hij weer een paar jaar mee!

Rozemarijn33 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  8. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Vandaag op zolder bezig geweest. Alle barbies uitgezocht, dingen in andere doze verpakt... en straks na het eten er weer mee verder. :D het is nu wel een bende, maar dat komt omdat we nog niets weg hebben kunnen brengen.

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.268
    25.734
    113
    suus1983 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.358
    113
    Vrouw
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.268
    25.734
    113
    Hij schijnt goed te werken als je er grote oppervlakten mee droogt. Ik heb hem op de badkamer gelegd. (Daar liggen nog twee wat grotere microvezeldoeken, maar die zijn bijna ‘op’gebruikt. Zitten gaatjes in e.d. Dus ik doe daar iig één van weg.) En een ander microvezel doekje heb ik gebruikt om de trekker soms even schoon te wrijven of de randjes na te drogen.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.358
    113
    Vrouw
    En voor dat witte stuk gebruik je iets van een afwasmiddel sopje ofzo? (Ik gebruik normaal ruitenpray maar dat is zo hoog niet mogelijk natuurlijk).

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.268
    25.734
    113
    Het zou met alleen water ook moeten kunnen. Maar ik heb nog een flesje HG glazenreiniger staan (waar ik ook een ruitenspray van maak) die wil ik eerst even opmaken en dan ga ik daarna zonder dat spul het proberen.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Vanmiddag wilde jongste zoon met zijn step spelen maar ik kon er niet eens bij om hem te pakken. Stond overal spul voor. Kwam veel glas tegen dus nadat ik de step had bevrijd uit het hok gelijk maar al het glas bij elkaar gepakt en 3 bigshoppers vol naar de glasbak gebracht. Ik dacht dat er maar 1 tas stond :roflmao:

Van de week maar verder in het hok. Heb al gezien dat er veel meer weg kan.

lidu1 vindt dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Zijn jullie mannen ook voor het minimaliseren en opruimen.
    De mijne is zeker niet tegen, maar werkt ook totaal niet mee.
    Van de week al die cd's uitgezocht, zaten er nog een paar van mn schoonvader in dus toen die hier vrijdag even was hebben we de bak naar beneden gehaald zodat hij kon kijken. Staat die bak hier dus vanaf vrijdagmorgen. Daarnet gevraagd wanneer die bak weggaat, zegt tie: " o maar ik wist niet wat ermee moesto_O" Ja hoor!

16. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Die van mij had wel wat tijd nodig om zijn cassettebandjes en CD’s weg te doen. Maar ineens deed hij het toch. Al zit ik inmiddels alweer maanden tegen drie verhuisdozen vol met zooi van hem aan te kijken op zolder. Als ik opper dat ze in de weg staan, wil hij er wel aan beginnen maar dat gebeurt niet.

Ik heb mijn naaidoos opgeruimd. Kon niks meer vinden. Bleek onzinnige aantallen naalden en spelden te hebben en kleuren garen waar ik niet eens stofjes bij heb. Nu is ie weer overzichtelijk. Wat over is op de buurtapp gezet of anders naar iemand die het naar een inloophuis brengt.

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij zijn van het weekend ook lekker door gegaan. Morgen gaat er een auto vol zooi naar de stort, héérlijk! Ik ga morgen eindelijk de speelgoedkast verven. Olijf van Annie Sloan. We hebben ook olijfkleurige eetkamerstoelen besteld.
    Mijn man doet wel lekker mee hoor. Hij is gelukkig wel van het opruimen. Hij heeft hard staan spitten van het weekend. We hebben veel struiken verplaatst en gaan van de week een stukje tegelen met tegels die elders uit de tuin kwamen om een plekje voor de containers te maken. Die staan nu nog aan de voorkant bij het huis, geen gezicht.

18. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Man is super ijverig geweest dit weekend, nieuwe kast in elkaar gezet voor de baby en de hele garage opgeruimd. Zelfs diverse DVD's weggedaan dus ik ben blij.

19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.358
    113
    Vrouw
    Mijn vriend heeft niet zo veel spullen. Hij koopt ook zelden wat. Hij heeft alleen de gewoonte om rommelbakjes te maken. Deze heb ik zelf maar even opgeruimd omdat hij het maar niet deed. En vanaf nu gebruikt hij er 1 laadje voor.

Alleen met electronica en geredschap uitzoeken vind hij alles zonde om weg te doen (ook wat van mij is). Mijn gereedschap uitzoeken ga ik als laatste doen. Bijna alles was van mijn vader en die had de tik om niet goed te zoeken en dan wel weer nieuwe spullen te kopen dus verwacht ik dat er veel dubbel in zal zitten.

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Niet echt meer toegekomen aan de slaapkamer maar wel door het hele huis een tas met kleine prulletjes gehaald die weg kan. Jammer dat er nog steeds een soort stort is van playmobil die weer in elkaar moet maar kan me er momenteel niet rustig aanzetten om dat in de avond te doen. Ik moet het niet proberen waar de kinderen bij zijn want dan wordt alles uit mijn handen getrokken.

Deel Deze Pagina