Hier heb ik de tuin opgeruimd dit weekend en weer de lading voor de stort klaargezet. Die brengt man dinsdag weg. Heerlijk de tuin (en huis) leeg, want dan is er echt niks meer wat weg kan volgens mij. Fijn gevoel. Stond ook nog een oude fiets van man in de tuin, binnen 10 minuten verkocht (had dus wel iets meer mogen vragen, maar er nu mooi vanaf).
Mijn man helpt ook mee! Dat scheelt echt wel. Hij heeft 2 kratten voor me klaargezet met spul wat volgens hem weg kan maar van mij is, dat kijk ik vanmiddag na. Zo op het eerste oog heeft hij gelijk, een klapper met borduursteken, een oud fotolijstje, handwerkboek... Wat doen jullie met gebruiksaanwijzingen van apparaten? Koelkast, vaatwasser, oven, koffiezetautomaat. Bewaren of niet en als je het bewaart, waar dan?
Ik ben van het weekend aan de schuur begonnen. Waarom hebben we 3 blikken (van vegers)? Nu hebben we er nog 2, want zoontje helpt graag mee in de tuin. Lege dozen die we in de schuur hebben gezet omdat de papierbak vol was heb ik ook weg kunnen doen. Een oude badmat, een oude volleybal, al dat soort dingen heb ik eruit kunnen halen. Dat gaf echt wel voldoening! En er ligt nog veel meer wat weg kan, dus ik kan nog vaker aan de slag! Jammer dat de kliko zo snel vol is.
Mijn man weet niet eens wat opruimen en minimaliseren is, die bewaart werkelijk alles. Een familietrekje helaas. Als ik niet oplet staat het hier tot de nok toe vol met rommel. Gek word ik er soms van. Ik heb mezelf nu voorgenomen om wat strenger te zijn.....
Mijn man is niet zo van het opruimen. En al helemaal niet van het zooi uitzoeken om weg te gooien, maar ik heb hem laatst wel vriendelijk verzocht een taakje wbt opruimen op zich te nemen en dat lukte toen. Hij is wel blij met mijn opruim- en weggooiwoede.
Grappig genoeg is mijn man heel opgeruimd. Alles wordt netjes bewaard, met nadruk op ‘alles’ En ik ben de chaoot, maar kan wel goed weggooien. En juist om de chaos in mijn hoofd tegen te gaan, kan ik, als ik dan ga opruimen alles extra goed structureren. Zo heeft man een kast op de overloop ingepikt, waar al zijn sportkleding in ligt. Toen ik zei dat hij die even moest nalopen, gaf hij aan dat vorig jaar al gedaan te hebben. Ik ga daarop zelf even kijken en er liggen stapels van voetbalshirts (ik gok een stuk of 20). Terwijl hij 2x in de week sport. Dus meer dan 4 shirts is echt absurd... Maar dat zijn dan shirts die hij van zijn vrienden voor zijn verjaardag krijgt, en dus doet hij het niet weg. Zo heb ik net een pokerset (mooi koffertje met fiches en kaarten) verkocht. Heeft hij ook voor zijn verjaardag gekregen en heeft daarna zeker 10 jaar ongebruikt op zolder gelegen. Kostte dan toch moeite om toe te geven dat het weg mocht. @Lelie137 Gebruiksaanwijzingen gooi ik weg. Ik heb alleen nog alle boekjes van de ingebouwde keukenapparatuur in een hoog keukenkastje liggen. Daar staat nog weleens informatie op die handig is al er iets met die apparaten is. Bv bepaalde nummers die onder of achter op een apparaat staan of de inbouwmaten, waar ik alleen bijkom als ik het apparaat weer uitbouw. En dat is de afgelopen jaren nog weleens handig geweest. Ze liggen in een klepkastje waar ik toch moeilijk bijkan. Daar liggen meer dingen die ik wel ooit makkelijk, maar niet vaak hoef te pakken, zoals de ehbo doos.
Mijn man zegt altijd alles te willen bewaren maar dat doet hij om mij te treiteren. Als we er echt even samen voor gaan dan kan hij best makkelijk afstand nemen van spullen. Hij ziet er alleen het nut van in want we hebben ruimte toch?! Gelukkig nu met de komende verhuizing lukt het ons samen wel. Vandaag staat de badkamer op de planning. Alle kasten leeg en schoonmaken van boven tot onder en achter. Hopelijk haal ik er een flinke zak rommel uit. Een deel kan sowieso al in een verhuisdoos. Als het een beetje wil vlotten doe ik ook alle 3 de slaapkamers.
O dat is hier ook een ramp. Alles wat hij gekregen heeft, mag niet weg. Niet speciaal vanwege de herinnering, maar omdat hij de gever niet voor het hoofd wil stoten en omdat hij vindt dat de gever zijn/haar best heeft gedaan om iets te geven. Zo zou hij het liefst ook alle verjaardagskaarten aan hem gericht willen bewaren.
Werkt perfect: Straks met de oppaskindjes naar buiten en terwijl zij spelen ga ik bak voor bak de schuur uitzoeken.
Alleen gebruiksaanwijzingen van wat zeldzamere apparaten bewaar ik. De rest Google ik mocht het nodig zijn.
Dat is ook wel logisch. Maar ook logisch is dat die gever echt niet meer weet wat hij jaren geleden heeft gegeven en ook niet of het nou in ons huis ligt of niet.
Dat is wel herkenbaar hoor, 20 tennis shirts van nadal en weet ik het wat. 15 jaar oude voetbal schoenen voor als hij ooit weer gaat voetballen, doet hij dus al 15 jaar niet en ik zie het ook nooit gebeuren. Kleine stapjes zeg maar.
Ik heb ergens gelezen dat afscheid nemen van spullen ook afscheid nemen is van dromen/wensen die je had. Als iemand al 15 jaar voetbal spullen heeft liggen en niet voetbalt, gaat het niet om die spullen maar om acceptatie dat dat voetballen er niet meer van komt. Ik had dat met sport- en muziekspullen. Uiteindelijk ben ik nu blij dat het weg is en ik niet telkens meer word geconfronteerd met wat ik wel wilde maar er niet van kwam.
Dat had ik met mijn stoffen om kleding te maken. Die had ik al 15 jaar liggen. Laatst heb ik deze weg gedaan. Blijkbaar wil ik het gewoon niet graag genoeg. Ik heb ergens ook nog een verstelbare pop staan. Ik heb dat ding 1 keer gebruikt maar toch vond ik het tot nu toe lastig om hem echt weg te gaan doen.
Als ik iets geef, dan zou ik het leuk vinden als het voor een bepaalde periode welkom is. Maar ik ga echt niet verwachten dat iemands smaak niet verandert en voor altijd met mijn gegeven spullen opgescheept zit.
Helemaal mee eens. Maar zo heb ik jaren geleden een vriendin een deurstopper gegeven. Die heeft ze nog... Die van mij is allang weg, maar zij vind hem geweldig en praktisch. Echt ongelofelijk dat ze hem nog heeft