In de tuin en schuur best een eind opgeschoten. Een flinke berg verzameld voor man om naar de stort te gaan. Nog wat bloempotten en een oude tractor op het weggeefhoekje gezet. Hopelijk wordt het snel opgehaald. Heb ook nog een klimtoestel van little tikes te koop gezet. Ik hoop dat ik daar ook snel vanaf ben. Willen binnenkort de tuin opnieuw laten bestraten.
Helemaal geïnspireerd door jullie allemaal heb ik net nog een rondje door het hok gedaan, deze week van alles naar de stort brengen en boven staan nog wat spulletjes voor op Mp en de weggeefhoek, maar na een halfjaar weggooien geloof ik dat het huis zo langzamerhand wel bijna leeg is. Wat voelt dat heerlijk
hm dat verklaart denk ik ook waarom zo veel mensen babyspullen bewaren terwijl er geen baby meer komt. Schoonzusje bewaart al 9 jaar alles, sinds de geboorte van de jongste. Alle kleertjes zijn verkleurd en verouderd, all het speelgoed is er nog.
En waarom sommige mensen heel snel en makkelijk de babyspullen wegdoen als ze er absoluut geen kind meer bij willen
Vriendin van mij heeft eindelijk alles weg kunnen doen. Heeft 16jaar geduurd. Maar toen kon het. Wij hebben de spullen gekregen. Complete babykamer.... En alle kleding. Ik kan redelijk goed wegdoen, maar niet alles. Er blijft 1 kist per kind over wat echt bewaarspul is. Wat kleertjes, knuffel, eerste tekening etc.
Bewaren voor de kinderen doe ik ook minimaal: ook hier 1 doos. Ik snap niet waarom sommigen alles of heel veel bewaren. Wat wil je ermee? Meegeven als je kind het huis uit gaat? Heeft die behoefte aan zoveel van vroeger? Speelgoed al helemaal niet: dan ga je er indirect van uit dat je kleinkinderen krijgt. En als je ze krijgt, dat ze met dat speelgoed willen spelen. Ons speelgoed van vroeger is oud, verkleurd, stuk, ouderwets. Daar spelen onze jongens echt niet meer mee. Ik ga niet spullen 30 jaar lang opslaan.
Ik bewaar ook niet veel voor de kinderen. Eerste pakje? Ik weet niet eens meer wat ze aan hadden. Als de jongste straks oud genoeg is voor een pop kan die pop misschien wat oude babykleertjes aan maar voor het sentiment doe ik het niet. Al dat bewaren en bepalen wat je wil bewaren is vermoeiend hoor. Kost mij veel energie en nu ik het niet meer doe voel ik me veel vrijer. Ik besteed mijn energie liever aan de kinderen dan aan spullen.
Mijn energielevel stijgt met de dag. =) Kan niet wachten om weer te beginnen met minimaliseren & opruimen. Volgende week ga ik de babykleertjes op zolder uitzoeken. Wat ik nog wil gebruiken. Rest gaat op MP of geef ik weg.
Mijn schoonouders hebben echt nog de babyfoon en de kinderstoel van 35 jaar oud, die laatste gerepareerd met een riem als stang tussen de benen.
Zo twee volle auto’s naar de milieustraat gebracht. Ik heb deze keer spullen weggedaan waarvan ik weet dat man ze niet gaat missen. Van die gekregen shirts op beurzen die dan bewaard moeten worden als werkkleding. Maar ondertussen liggen er al vier planken vol werkkleding in de kast. De casette van het bestek weggedaan. Alles ligt nu in de la. Ik verkopp dat toch niet. Een verhuisdoos vol stekkers en discs van oude pc’s, laptops, printers die we al lang niet meer hebben. Man wil dat bewaren voor het geval je het ooit nodig hebt. Een boekenplank die bij een bureau hoort dat allang weg is, het hemeltje van de kinderkamer die ook allang weg is en ga zo maar door.
Ja he? Hier is de papierbak vol terwijl ik nog wel een hoop oud papier heb liggen wat erbij zou kunnen. Dat ligt nu in verhuisdozen op zolder
Ow die shirts als werkkleding is heel herkenbaar...had er een schuur vol mee. "Ja die gebruik ik als ik ga klussen" Nooit dus. Ook 2 paar oude schoenen voor dat doel...alles in een grote vuilniszak, heerlijk! Buitenspeelgoed vind ik nog even lastig. Wil wel een en ander voor de oppaskindjes bewaren ook. Maar telde vanochtend 8 zeven voor in de zandbak, dat lijkt me dan weer een beetje overdreven.
Vandaag een paar wandelschoenen weg gedaan, waren erg versleten. En bij zoon de kledingkast opgeruimd, de sokken, het beddengoed en seizoensspul zoals sandalen en hoedjes liggen in de kledingkast ipv commode. Kapotte broeken zitten in de textieltas, te kleine kleding in de doos voor kringloopwinkel.
Voor het bed zijn we over op twee eenpersoonsdekbedden. Natuurlijk wilde man de oude weer bewaren. Die heb in dus mooi weggebracht. De overtrekken inmiddels verkocht.
Vandaag dus begonnen in het hok en er is veel weg. Heb ik in het andere hok gezet zodat dat allemaal naar de stort kan, dat is een stellingkast vol. Er stond zelf nog een tas met glas, dat breng ik morgen weg. Heb nog wat spullen op MP gezet en er staan 2 big shoppen klaar voor de kringloopwinkel. Nog wat dozen en papier in de papiercontainer gegooid, dat stond in de stelling. Ik ben van 3 grote wasmanden vol met speelgoed naar 1 bak gegaan. De kinderen waren bij iemand aan het spelen dus ik kon het mooi uitzoeken
Haha ja idd het was hier zo weg. Man zoveel ruimte in . Zodra het niet meer nodig was ging het weg. Was dan ook zeer verbaasd dat mijn vriendin na 10 jaar al die spullen nog had.
Vandaag al mijn uitgezochte kookboeken weggedaan. Op marktplaats zetten duurde me toch te lang en leverde weinig resultaat op. En zo voelde het alsof de rotzooi verplaatst was. Nu heb ik ze allemaal gescand met de boekenbalie app en kon ik voor een groot deel nog een kleine vergoeding krijgen. Ik kwam net boven de €20 uit en kon ze dan ook nog gratis verzenden. Dus meteen maar ingepakt en weggebracht. De boeken die over waren, zijn naar de kringloop. Verder nog de cd’s uitgezocht. Ook daar gaat het grootste deel van weg. Ik heb alleen bewaard, wat ik nog in de auto wil draaien. Dat heb ik in een mooie bak gedaan die na al het opruimen overbleef en op een plank in de studeerkamer gezet, die ook leeg was. Het einde van de zolder is eindelijk in zicht. Hoe wel de laatste paar dingen steeds toch meer tijd kosten dan verwacht. Maar als het dan gedaan is, is het ook echt gedaan en kan ik naar de volgende verdieping.