Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik orden in mapjes daar. Blijft vaak nog wel wat over maar daar ben ik vanmiddag even aan gaan zitten toen het grut op bed lag.

littlemunchkin vindt dit leuk.
  2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik loop wat achter door griep maar morgen kan ik eindelijk starten met de zolder vloer. Zodat ik daarna de uitgezochte spullen een plek kan geven.

Ik ben nu een regenboog taart aan het bakken. Heerlijk om overal makkelijk bij te kunnen :) nergens meer naar zoeken waardoor er veel meer ruimte is om te werken. Dat alles zo netjes staat nodigt ook uit om er wat mee te doen :)

Elena22 vindt dit leuk.
  3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Zo blij met het resultaat van bijna een jaar opruimen! Onze slaapkamer is eindelijk goed. Stoelen die er stonden zijn weg. Nutteloze schoenenrekken ook. Hebben een leuke kapstok aan de muur voor de kleren die je in de avond uit doet. Superfijn.

Lovelive3 en Luna86 vinden dit leuk.
  4. Boedah

Boedah Niet meer actief

Jullie brengen iets goeds in mij naar boven meiden! Net pakketten met babykleding gemaakt en op marktplaats gezet. Als ik het niet verkoop geef ik het weg.

Er staan 2 volle vuilniszakken klaar die naar de textiel bak kunnen, en alle boeken staan op bol.com, als ik ze niet verkoop gaan ze naar de rommelmarkt van de kerk.

Lekker gevoel!

Lovelive3, dreumesje en Luna86 vinden dit leuk.
  5. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hoe lang wachten jullie met weggooien/wegbrengen als jullie iets te koop zetten?

6. Bootcamp babe

Meestal verloopt mijn advertentie op marktplaats één keer. Soms zet ik het er opnieuw op maar vaak geef ik het niet wel op.

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Sla je door als je schoonmoeder vraagt of je zwanger bent omdat je zoveel aan het opruimen en schoonmaken bent :roflmao:

MaMa, marina kl, maartje84 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Dat verschilt. Begin van het jaar heb ik zo iets van ik spaar het wel op tot de rommelmarkt. De rest van het jaar is het maar net hoe mijn pet staat. Ik ga iig niet een tweede keer de advertentie plaatsen voor kleine dingen.

Bij de laatste verlenging gooi ik soms de prijs nog even omlaag. Kom ik ondertussen iemand tegen die het goed kan gebruiken dan geef ik het weg.

9. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Met de boekenbalie app heb ik €0,- aan waarde gescand :roflmao: ik dacht dat ze nog wel iets waard waren maar blijkbaar niet. Dus, de doos staat klaar voor de kringloop.

Gisteravond wat klein speelgoed spul verzameld en in een tas gedaan, die gaan de kliko in. Zoon wil zelfs het kleine spul van de verrassingseitjes bewaren, incompleet en kapot maakt niet uit, hij bewaart alles.

10. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Ik was net aan het winkelen, want ben een weekendje weg. En dat is helemaal niet leuk meer, omdat ik vind dat ik niets nodig heb :D
    Nu ben ik ook mezelf aan het minimaliseren en ben ik 10 kg afgevallen, dus ik mocht wel wat kleding kopen van mezelf, maar dat was ook behoorlijk lastig. Uiteindelijk vond ik een trui en een shirtje.

Lovelive3 vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Goed van je!

Is die 10 kilo een eindstation of een tussenstation?

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Hier de schuur opgeruimd. Qua volume nog eens niet zo heel veel weggegooid, maar het ziet er weer overzichtelijk uit. O ja, man wil afscheid nemen van zijn mountainbike. Gelukkig. Die stond al jaren ongebruikt in de schuur.

13. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Dank je wel. Ik hoop dat de 10 kg een tussenstation is en dat er nog 10 kg af gaat het komende jaar. De eerste 10 kg gingen er af in 7 maanden, ik doe het lekker rustig aan. Dat voelt veel beter dan crashen en vervolgens jojo’en.

Zusterke vindt dit leuk.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Ja indd.

Als je een peer of zandloper figuur hebt zijn A-lijn jurken in een stretch stof een aanrader. Als je hem aan de strakke kant hebt (niet te strak ofc) dan dan je daar een behoorlijke gewichts verandering in hebben zonder dat je tussentijds telkens moet wisselen van maat.

15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    284B72B0-D7B9-4CA1-86F5-AECB1ED31A5B.jpeg
    Ik ben nog niet klaar met de vloer maar het begint vorm te krijgen. Tegen de achtermuur ga ik witte billy’s plaatsen voor boeken ed. Onder het lage deel komt een rij dozen waar later nog kellax voor komt te staan.

moielle, lidu1 en NiekeKris vinden dit leuk.
  16. Louloute

Louloute Niet meer actief

Zo hier ook flink bezig met opruimen op dit moment. Ik heb een hele xl (van een autostoel groep 1/2/3) doos vol met spullen om weg te gooien/geven en nog een grote doos (van Kärcher alleszuiger) met spullen die verkocht mogen worden.
    Ennn ik ben nog lang niet klaar!

17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Vandaag al de verjaardag van de jongste gevierd (hij is pas woensdag jarig) omdat hij dan toch speelplezier heeft van zijn cadeaus. Er is weer wat speelgoed bijgekomen dus er moet weer wat de deur uit. Ik heb een hele tas kleine autootjes verzameld, enkel de hotwheelz eruit gehaald want daar heeft hij nu de garage van en 2 banen.

Wat eerder niet weg mocht van toet toet gaat nu echt de deur uit. En dan nog de bakken uitzoeken. Dat zou weer wat ruimte moeten maken om de nieuwe dingen op te bergen.

Lovelive3 vindt dit leuk.
  18. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    ik ben ook druk aan het opruimen/ wegdoen, ik heb vorige week de zolder aangepakt, vandaag de kast in de woonkamer. Heerlijk om alles opgeruimd te hebben.
    ook mijn oude documenten (10 jaar en ouder) aan het versnipperen zodat het weg kan.

19. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Up! Want er is nog zoveel wat weg kan... ongelooflijk! We hebben al dozen, zakken, aanhangwagens vol weggebracht het laatste jaar en nog hebben we veel troep.

Concrete tips gezocht:
    - speelgoed.
    We hebben echt veel, heeeel veel. Een houten brio Lidl treinbaan inclusief garage, metro en treinstation. Dit is netjes met een trofast kast opgeborgen , ziet er netjes uit op de slaapkamer. In die trofast zit ook een duplo treinspoorbaan, met beide wordt regelmatig gespeeld.
    Toet toet. Zodra het zichtbaar is wordt ermee gespeeld, ik heb het op mp gezet maar geen reactie op. Tips om toch te kunnen verkopen?
    Beneden hebben we een speelgoedkist van Ikea. Daar zit veeeeel in... heel veel auto's en consorten, blokken, lego. Boven op staat groot speelgoed zoals een paw patrol boot , Thomas treinbaan, grote vuilniswagen, grote tractor.
    Eigenlijk wil ik een heel deel van de auto's weg doen zodat het meeste in de kist past.
    Zoeken jullie zelf uit welk speelgoed van je kind weg gaat?

20. Bootcamp babe

Ja ik wel. Ik bepaal wat er blijft en wat er weggaat. Ligt er ook aan hoe oud je kinderen zijn. Die van mij nog maar bijna 4, 2 en 0. Die hebben het echt niet door als iets weg is. Ook niet als ze het vervolgens tegen komen bij hun nichtje..

Deel Deze Pagina