Ohh dat begrijp ik maar al te best... Ik zie jouw handtekening en herken dingen in wat je schrijft. Ik kon eerst ook niets weg doen.... Afscheid moeten nemen van een droom doet zo’n verdomde pijn...
Zojuist wat opgeruimd en ingepakt voor de verhuizing. -Babybadje had ik graag nog een keer willen gebruiken maar hij ziet er goor uit. Deze gaat weg. (Vind ik heel lastig!) -Matrasje was super netjes opgeborgen maar er zit toch iets van schimmel in. Ook deze gaat weg. -Verder heb ik een hele set korte broeken gevonden in maat 104. Deze gaan op de weggeefhoek. - een oude portemonnee zat in mijn bewaardoos met spullen van vroeger. Geen idee waarom ik hem bewaard heb maar er zat niks in en heb er geen herinnering aan. Weg dus! - een hele map vol met boekjes van mijn oudste zoon toen hij in groep 3/4 zat. Het schriftje met zijn handschrift bewaar ik en de rest gaat weg. - een little tikes speelding met geluid. Bewaard voor een eventuele derde maar hij is verkleurd en vies dus gaat weg. Eigenlijk zou ik nog een keer door de dozen moeten gaan.. Elke keer als ik ze pak dan kan er wel weer wat van weg.
Ik ga straks mn "bento" la uitzoeken. Een hobby met veel spullen maar die moeten ook uitgezocht worden. Ligt bv nog een hello kitty trommel en beker in van dochter ooit, maar die neemt ze niet meer mee naar groep 6
De administratie ed bleek meer dan ik dacht. Ik heb een schoenendoos met foto's en heel heel veel ongestuurde kaarten. Vanavond ga ik die sorteren op locatie en dan de mooiste eruit vissen. Geen idee wat ik verder met de kaarten moet. Ze zijn nog helemaal netjes. Ik heb al een paar foto albums weg gegooid waar ik een paar foto's uit getrokken heb om te bewaren. Verder heb ik toch geen fijne herinnering aan die vakanties.
Kun je het babybadje niet schoon krijgen met een wondersponsje? Hier werkt dat altijd goed op kunststof/plastic. Ik dacht, ik flikker die bloembakken weg waar het water niet uit wegloopt en die nu naar het riool stinken. Maar toen zei iemand dat je er gaatjes in kunt boren. Blijken dus al gemarkeerd te zijn.. kunnen ze nog even mee!
Net nog een wok weggegooid en een messenblok. Ik gedbruik er maar 2 messen van dus die in de lade gelegd en weg met de rest.
Het badstopje is helemaal vol met schimmel. Het badje zelf is ook helemaal geel geworden, helaas toch te lang laten staan. Had het beter weg kunnen geven toen het nog goed was. Hihi dat zou een actie voor mij kunnen zijn met die bloembakken!
Jammer dat het badje ook niet goed meer is. Hier was het alleen de stop die lek was en dat was vervangbaar.
Ons huis staat in de verkoop en het is nog nooit zo opgeruimd geweest als nu . Maar vandaag wil ik onze servieskast opruimen. Dat is een kast geworden waar nu alles in verstopt wordt. Op zolder staan heel wat dozen klaar voor Koningsdag! Heb ik gedurende vorig jaar al langzaam verzameld. Krijg zo veel rust van een opgeruimd huis merk ik nu. Onze kinderen ook merk ik. Echt verbazend hoeveel verschil dat maakt.
Dit herken ik wel, te lang bewaren en dan is het vergeeld of slecht geworden. @samarinde01 heerlijk die rust! Scheelt echt veel in een opgeruimd huis. En ik merk dat ik alles makkelijker bij kan houden, snel een wasje doen, vouwen en direct in de kast kunnen doen, meteen opruimen zonder dat je er tig dingen voor aan de kant moet schuiven. Succes met de verkoop!
Ik ben met de keukenkastjes bezig. Zitten toch weer etenswaren over de datum in die we ook echt niet meer gebruiken. Verder alle plastic tuit/rietjesbekers de bak in aangezien er nu door iedereen uit gewone bekers gedronken wordt. Beetje geschoven met de indeling en het ziet er weer netjes uit. Moet nog 1 grote rommella doen. Straks als het lente is ga ik mijn kledingkast weer grondig doen en ik denk dat ik met man samen maar even een datum moet prikken voor de trapkast.
Over trapkasten gesproken: ik heb boven een trapkast en dat is me toch een pleurisbende (excuses for my language!) Ik zou daar hele grote diepe planken in moeten maken en als de wiedeweerga de inhoud van die kast moeten gaan uitzoeken. Maar nadat ik zojuist als een wervelwind door huis ben gegaan ben ik nu aan het genieten van een kop thee
Oh heerlijk. Die geordende lades. Ik zal er straks een maken van mijn mariekondo achtige, kledingbak van de jongste. Zijn kleertjes zitten tijdelijk in een opbergbak. Babykast alvast verkocht, omdat ik na de verhuizing toch een ruimere kast voor hem wil kopen.
Met kleine kleertjes werkt dat perfect. Ik heb dat gister met de baby kleertjes gedaan. Heerlijk overzichtelijk.
Argh dan heb ik zoveel opgeruimd de afgelopen maanden en wil ik net gaan kleuren kan ik nergens mijn goede kleurpotloden meer vinden. Is ook een grote doos dus echt niet te missen, maar kan hem niet vinden. Hier wordt ik echt verdrietig van.
In je nieuwe hobbyhok? Of bij de gewone knutselspullen? Ach, wsl heb je daar allang gekeken.. Nouja, hopelijk vind je ze!
Daar liggen ze dus niet. Ga morgen wel verder zoeken. Ben nu ook moe en heb al de hele dag hoofdpijn.
Dat is balen zeg! Inmiddels al gevonden? @maartje84 die planken in de trapkast werkt echt super! Hebben wij ook (boven in de gangkast) en dat werkt super. Schoonmaakspullen staan daar, de airco, inpakpapier, zwembadspeelgoed. Alles ook nog eens in mandjes dus ziet er netjes uit. Ik baal er een beetje van dat ik 3 pakketjes kinderkleding (merk, netjes gestreken) voor zelfs een klein prijsje niet kwijt raak. Vond het net zo fijn om voor een klein prijsje iets weg te geven! Maar Goed, nu moeten ze naar de tweedehands winkel. Scheelt wel dat ik er dan indirect iemand blij mee maak.
@Lelie137 Nee nog niet gevonden maar vandaag ook nog niet gezocht. Zo nog even een rondje doen. Balen dat je de kleding niet kwijt kan. Misschien wachten tot koningsdag?