Vanmorgen de kast van zoon uitgezocht. Nu staat er weer een bak voor de tweedehands winkel klaar. Nog wat spul online gezet, hopelijk raak ik het zo kwijt. Een pakket met merkkleding voor een klein prijsje niet kunnen verkopen (gewoon geen reactie) dus die gaat ook naar de tweedehands winkel. Dvd's uitgezocht, een aantal worden bewaard en de rest is de kliko in.
Hebben jullie geen kringloopwinkel in de buurt? Altijd zo jammer als bruikbaar spul gewoon weggegooid wordt.
Jawel, maar die neemt geen dvd's aan. Ook de sponsorwinkel, tweedehands winkel en de minima wilden geen dvd's. Boeken (zelfs hele oude) kon ik wel verschillende plekken afgeven.
Kinderkleding, hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik heb inmiddels een flinke stapel te klein geworden baby & kinderkleding van mijn zoon (2) en dochter (3) en er komt steeds meer bij. Ons gezin is hopelijk nog niet compleet, dus die kleding gaat wellicht nog gebruikt worden in de toekomst. Ik vond het bij mijn zoontje heel leuk om dingen te hergebruiken die zijn zus ook heeft aangehad, en naast het emotionele aspect vind ik het in het kader van duurzaamheid ook onzin om alles weg te doen om het misschien over een jaar of 2 weer opnieuw aan te schaffen. Alles wat te vies en kapot is, is inmiddels weg, maar er blijft echt zo'n enorme stapel over! En per jaar komen er ong 2 verhuisdozen aan te kleine kleding bij... Onze zolder word dus steeds voller en voller. Hoe doen jullie dit? Toch streng opruimen en verkopen en alleen de leukste items per maat houden, en de rest tzt bijkopen (geen idee natuurlijk of het een kind uit hetzelfde seizoen is, en welk geslacht...)? Of toch alles bewaren en evt tzt pas weg doen/verkopen?
Ik heb drie kinderen van 3, 2 en 7 maanden en ik heb acht Hema opbergbakken op zolder met kleren, jassen en schoenen. Daar gaat het in. Die van 7 maanden is wel de laatste dus wat haar niet meer past, gaat weg. Nu naar mijn zusje en anders de kledingbak. Die opbergbak gebruik ik dan weer voor wat de oudste niet meer past.
Ik bewaar bijna alles van de oudste voor de jongste, maar na de jongste gaat het weg. Mocht er ooit een derde komen, dan vind ik het wel leuk al die ook wat nieuws krijgt. De meeste kleding is na twee kinderen ook niet echt niet mooi meer, vind ik.
Mijn zonen zijn ouder dan mijn dochter. Ik probeer voornamelijk spijkerbroeken en pyjama's opnieuw te gebruiken. Ik heb een paar pax kasten waar oa nog te gebruiken te grote kleren netjes op maat en geslacht in skubb tassen zitten. Daar bewaar ik ook de nieuwe kleding. Per bak heb ik foto's van de inhoud om overzicht te houden De kleding die ik niet geschikt vind voor dochter of die te klein zijn voor haar gaat in 100 liter bakken van de action. Die stapel ik op in een inbouwkast. Merk jassen van de jongens die te klein zijn verkoop ik. Ik ben wel streng op wat ik nog bewaar. Het moet als nieuw zijn.
Dit die ik ook. Maar heb nu nog niets weg gedaan van de jongste, ben de laatste dingen van 50/56 nog aan het verzamelen. Wij zijn bij ons zo'n beetje de laatste qua kinderen krijgen, dus ik ga het verkopen hierna.
Van kinderkleding schuif ik de mooie dingen door. Het klopt bij hun ook qua seizoen, ze zijn 6 weken na elkaar jarig. Nu heb ik al de kleding die te klein was op zolder gelegd om het later uit te gaan zoeken en weg te doen. Dat komt nu mooi uit dat ik het nog niet gedaan heb. Ik ga binnenkort alle unisex kleertjes er sowieso uithalen. En voor de rest is het nog even afwachten wat het geslacht is.
Schuur opgeruimd. Eigenlijk moest ik wat anders doen maar daarvoor heb ik ruimte nodig. In de schuur.
Wij zijn samen net even door de schuur heen gegaan. Mijn vriend is nu met een volle auto naar het grof vuil. Achter de zooi kwam een opgeruimde nette schuur tevoorschijn. Ik moet nog een keer een goed opruim systeem vinden voor klusspullen en deze dan gelijk uitzoeken. Maar eerst moet ik kijken hoe goed ik de spullen zo compact mogelijk ga plaatsen. Er komt binnenkort nog 1 week aan waarin mijn vriend thuis is. Dan ga ik alles van zijn plek halen beneden en de vloer opnieuw leggen. Ik baal ervan dat ik deze zelf niet de eerste keer kon leggen maar goed, straks is hij iig netjes. Ik ben wel blij dat alles beneden al uitgezocht was en ik de spullen daardoor enkel hoef te verplaatsen.
Ik heb de bijkeuken en het hok nog even doorgespit. We gaan van het weekend naar de stort dus het kon daar nog mooi even bij
Hmmz ik weet niet hoe ik de foto kan draaien op mijn mobiel. Deze hoorde nog bij mijn bericht over de kinderkleerdjes. Die zwarte bakken bavatten kleren die nog gedragen gaan worden. Op de witte kaartjes staat geschreven welke maat het is en of het jongens of meisjes kleding is
Vanmiddag een bak gekocht om alle klei spullen in op te bergen. Knutselkast is gelijk weer wat opgeruimder. View attachment 610867