Minimaliseren en opruimen

Discussion in 'De lounge' started by Bootcamp babe, Oct 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,576
    209
    63
    Limburg
    Hoe was het gegaan @Elena22 goed gesmaakt?

Ik ben in delen alle opbergkasten op aan het ruimen, deze hebben we vanwege de styliste helemaal volgestouwd. Nog 2 verfpotten tegen gekomen , 1 was slecht dus weg en de andere was nog goed, staat nu bij de rest van de verf.
    Op mp en fb al een paar keer een bod gekregen waarmee ik akkoord ga en vervolgens reageren ze niet meer. Heel irritant!

2. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Ja het tweede gerecht was heerlijk en heb er gisteravond pasta in gemaakt met gehaktballetjes die was ook echt een hit.

Heerlijk he al de opruimen. Ik moet nog steeds de dingen te koop zetten die ik gepland had, vrijdag niet meer aan toegekomen en vanaf zaterdag gewerkt. Maar nu ben ik 5 dagen vrij dus kan ik dat wel even doen. Verder denk ik alleen de kledingkasten even uitzoeken. Vooral de jongens maken een groeispurt door dus dan kan ik de te kleine dingen weer even uitzoeken en uit de kast halen.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Een stapel papierwerk uitgezocht. 1/3 bewaard. De rest weggegooid omdat het niet meer nodig was. Verder alleen mijn kledingkast gedaan :rolleyes: Weer een vuilniszak wat ik in de kledingbak ga gooien. En een hele stapel draagdoeken die ik NU op marktplaats ga zetten. #geeftzichzelfeenschoponderdekont

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Dankzij dit topic de trapkast ingedoken.
    Resultaat: 1 lege plank, Schoonzus blij gemaakt met een paar spullen. En de rest in de kliko of in de zak voor Roemenië.

Probeer vandaag ook nog de meidenkast beneden aan te pakken. Tv eruit (kijken nauwelijks meer) en speelgoed-knutselspullen erin.

Luna86 likes this.
  5. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik heb het opruimen en minimaliseren weer opgepakt. In een paar maanden komt er toch ook weer heel wat bij (ook dankzij verjaardagen van 3 van de 4 gezinsleden).
    Vanmorgen even her en der wat kastjes opengetrokken en er kan weg:
    1 setje houten speelgoed
    1 puzzel
    2 spelletjes
    5 tijdschriften
    3 boeken
    Een zak kinderkleding
    Grote bak toettoet (maar dit staat nog even op zolder ivm twijfel of het gemist gaat worden)
    Eierwikkels voor de pasen

Luna86 likes this.
  6. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,576
    209
    63
    Limburg
    Goed geslaagd dus @Elena22 ! En goed bezig met het opruimen en minimaliseren! Geeft echt een fijn gevoel.

@Meisje93 Knap hoor de tv eruit. Vandaag gelukt?

@Ligero Ja stiekem komt er steeds wat bij!

Vandaag bij Ikea bakken gehaald en weer een deel opgeruimd. Foto's in 1 van de bakken gedaan en in de 'Hier moet ik nog iets mee' hoek gezet. Daar staan de dingen die we in een volgend huis willen ophangen of die we op een andere manier moeten vormgeven. Zoals de foto's, ipv nu allemaal losse lijsten de oudere foto's in een album plakken. Neemt minder ruimte in zonder weg te gooien.

Bij Ikea kon ik de variété? Bakken niet vinden , wel een andere soort maar dat leek me niet handig. Dus ik ga een andere keer terug. Leek me wel fijn voor in de voorraadkast.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    @Lelie137 tv gaat naar boven. ;)
    Maar nee, helaas niet gelukt. Had mijn handen vol aan een baby & peuter die niet wilden slapen.
    Morgen nieuwe poging.

Handig zo'n hoek!
    Je kan evt. ook online bestellen bij ikea. Scheelt weer een zoektocht.

8. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier de dubbele kinderwagen met babynestje verkocht.
    Had eerst bieden op marktplaats en kreeg een bod van 15 euro.
    Oké, het is een topmerk, maar 15 euro voor een technisch perfecte wagen????
    Daarna veel reacties gehad maar kwamen niet opdagen.
    Toen advertentie aangepast, naar 50 euro en bieden, weer biedingen en geen reacties. En ineens een reactie, 50 euro, kwamen opdagen en wagen verkocht.
    Emotioneel toch wel een dingetje maar wel blij dat dat grote ding weg is.

9. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant

10. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,270
    25,739
    113
    Bedoel je misschien deze bakken: https://m2.ikea.com/nl/nl/p/variera-bak-hoogglans-wit-30155019/

Die liggen namelijk bij ‘keuken/keukeninrichting’ en niet bij ‘opbergen’. Ik heb van de week toevallig een paar gekocht voor in onze tv kast.

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,576
    209
    63
    Limburg
    Ja deze!
    Dan ben ik er toch langs gelopen zonder ze gezien te hebben. Helaas...
    Zag net wel dat ik ze inderdaad kan bestellen en de bezorgkosten vallen mee!

12. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    @Lelie137 En Action heeft ook bakken die daarop lijken. Ik heb er ook 2 daarvan in de keuken. Weet alleen niet meer hoe duur duur die waren.

13. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Ook alweer ea verkocht via Marktplaats wat ik vanmiddag te koop had gezet. Ik kijk altijd even op Marktplaats naar de gemiddelde vraagprijs voor zo'n zelfde of soortgelijk artikel en ga dan iets eronder zitten qua vraagprijs. Het gaat mij nu voornamelijk om minimaliseren en opruimen. Wel zet ik het ontvangen bedrag gelijk op de spaarrekening en bij ophalen gooi ik het gelijk in de spaarpot. Zo heb ik niet het gevoel dat het op de stapel beland maar ook echt wat oplevert. Morgen dus even naar het postkantoor, dan is het gelijk uit huis ook. Heerlijk gevoel.

Luna86 likes this.
  14. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    Hier had ik afgelopen maand iets van 15 advertenties op marktplaats gezet. Toch bijna een derde verkocht. De rest gaat binnenkort nog eens erop. Dan hoop ik dat het weg is, anders ga ik het toch ergens heen brengen. Het zijn studieboeken, oud maar niet gedateerd. Op boekenlijsten staan echter waarschijnlijk nieuwere drukken. Geen idee waar ik daarmee heen kan het beste..

15. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,576
    209
    63
    Limburg
    @Elena22 vandaag bij onze action geweest, hadden niet veel helaas. Van de handigste bakken maar 2 stuks.

@littlemunchkin is de app boekenbalie een idee? Je moet dan wel 20 euro aan waarde bij elkaar sprokkelen maar dan heb je er wel wat voor.

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Het vlot niet echt meer maar zal nu tijdens de paasvakantie toch moeten doorbijten. We zijn van plan om van kamer te wisselen met de kinderen dus moet er een hele boel uitgezocht worden.
    Ik heb wel steeds kleine dingetjes weggedaan, beter iets dan niets.

17. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb de lade met kruiden en bakspullen opgeruimd. Kom je toch weer drie busjes kaneel tegen en custard goed tot 2013.. hoe kan dat?! Nou ja. Nu maar proberen het beter te doen.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Vandaag weer 3 dingen verkocht. Ruimt lekker op en levert een lekker zakcentje voor de vakantie op. Ik moet alleen de kast van de jongens nog doen, oh en misschien ook even die van mijn man. Al kan hij hem nooit lang netjes houden en dat is behoorlijk frustrerend.

dreumesje likes this.
  19. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,270
    25,739
    113
    Vandaag hard in de keuken gewerkt. Adgelopen week al de trapkast aangepakt en daar de witte kast die in de keuken stond gezet. Ik moet nog een hoop opnieuw indelen en ordenen, maar dat ga ik vandaag niet meer afkrijgen. Ik ben zelf aan het klussen geweest terwijl man met de kinderen naar zijn ouders is. En heb een beetje verkeerd ingeschat hoe lang het zou duren. Dus de herindeling van trapkast en keuken moet even wachten tot volgende week. Nu ben ik gesloopt :roflmao:
    En voor de zekerheid: wit is voor/ groen is na :)
    Oh en mijn nieuwe planken hangen waterpas, alleen de verwarming blijkbaar niet... Beetje jammer, maar die schuif ik even door naar mijn man.
    E69B0DD9-D6CD-433A-9C9E-AA4BF4C04F22.jpeg B3D4A633-6D70-463E-9DA5-3EB31ABEEA92.jpeg

20. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee he, dat is hier ook. Ik maak netjes stapels met polo's, t-shirts, lange broeken, korte broeken enz. Enkele weken later ligt alles weer door elkaar en kan hij niets meer vinden. Volgens mij lukt het nooit dat knopje om te zetten bij die mannen :)

Share This Page