Wij doen samen best lang met een fles shampoo. Ik was mijn haar ongeveer twee keer per week en gebruik niet teveel, denk aan die euro op je hand, terwijl mijn haar wel lang is (ruim onder mijn beha bandje). Mijn echtgenoot heeft die boodschap intussen volgens mij ook gekregen, ik controleer het niet. Voor mijn zoon gebruiken we geen shampoo, nooit gedaan ook. Zijn haar is niet vet mits hij er geen vette etenswaren in smeert. Maar om het plastic kijk ik toch even rond naar de shampoo bars. Gisteren stond ik nog met eentje van Dille en Kamille in mijn handen, maar ik vond de geur niet zo denderend dus heb hem laten liggen.
Hier ook flink aan het opruimen. Vorige week beide kledingkasten van de meiden uitgemest Erg veel te koop gezet en dagelijks worden er spullen thuis opgehaald of wegbrengen naar postkantoor. Ze zeggen nu alweer wat verkocht geld van de verkoop doen we in een potje voor leuke dingen vakantie. Schrik echt wat we allemaal bewaard hebben. Staan al nodige zakken in garage die naar de stort moeten ( ga ik vrijdag doen) heel veel oud papier, wordt volgende week opgehaald.
Ik ga vandaag de kledingkast van de jongens aanpakken. Ga kijken of ik nog wat pakketjes kan verkopen en de rest op de weggeefhoek.
Ik heb ook net het een en ander van de jongste weggegeven. Nu heeft ze evengoed nog steeds veel. Als het echt beter weer wordt alles nog maar een keer doorlopen en het dikke spul naar boven verplaatsen, zodat er plek komt voor shirtjes en jurkjes met korte mouw.
Hier eindelijk weer wat tijd om te ruimen. Eerst de zolder opgeruimd: winterkleding opgeborgen, zomerkleding te voorschijn gehaald en gepast enz. Nu de spelletjes/puzzelkast uitmesten en op de verkoophoeken zetten wat hier echt niet meer gebruikt wordt.
Hier weinig tijd om echt op te ruimen. Wel heb ik man zover dat hij dit weekend zijn kleding uit gaat zoeken. Hij heeft nu 3x zoveel als mij! (Of is het dan mij) Wel iedere dag de was bijgehouden en de keuken opgeruimd gehouden. Iedere avond even afwassen en dat beetje opruimen. Inmiddels zit het in ons systeem en is het geen belasting meer maar automatisme.
Ik ga morgen weer aan de slag! Vandaag wel 6 liter wasmiddel gemaakt, dus we kunnen weer even vooruit. (y) Verder wat oude stofjes aan het wegwerken in poppenlakentjes voor vriendin. De stofjes zijn nog prima, maar hebben kleurtjes en motiefjes die mijn eigen kinderen niet meer leuk vinden.
Door omstandigheden heeft het opruimen hier een beetje stil gestaan, maar ik heb gisteren gelukkig nog even wat kunnen doen. Ik heb een paar tassen klaarstaan voor de kinderkledingbeurs, wat niet wordt verkocht gaat naar een goed doel. Verder heb ik eea op mp staan, staat er een tasje met kleertjes en regenlaarsjes klaar voor een vriendin, een doos voor de kringloop en een doos tijdschriften voor mijn schoonmoeder. De zolder staat op de planning, daar heb ik de afgelopen tijd alles maar wat neergekwakt. Ik hoop daar dit weekeinde nog even wat op te kunnen ruimen. Jammergenoeg hebben we op school geen opbergruimte, de halve zolder bestaat uit themabakken voor mijn klas
Oh dat is herkenbaar @rijo... Welke groep heb je? Ik ben daar overigens ook kritischer in geworden en heb een hoop ook weggedaan. En nu ik een plusklas heb, nog meer weggedaan. Weer lekker bezig geweest dit weekend. Oude bureau uit elkaar, kan van de week naar de stort, net als het oude matras. Jongste gaat over naar ledikant dus dat in elkaar gezet, wiegdekens gelijk op Marktplaats en beddengoed van ledikant kritisch bekeken en ook wat van klaargelegd om weg te doen. Heb me weer verbaasd over hoeveel ik van alles had Toch maar al m’n werkstukken weggegooid, morgen nog wat meer papier uit de kast want dinsdag komt de papierbak. Ga ook m’n studieboeken maar naar de kringloop brengen, gebruik ze toch niet meer. Vorige week geshopt en zelfde hoeveelheid kleding uit m’n kast gehaald en klaargelegd voor de kringloop. Heerlijk!
Ik heb vandaag een hoop nutteloze klus frutsels weg gedaan. Mijn vriend wilde niet dat ik oa rol houders weg zou gooien maar ik was het zat en heb voor elke type rol 1 over gehouden en de rest weg gedaan. Veel klus kleding weg gedaan, alleen een echte overal en speciale schoenen bewaard. Ik ben weer met een paar tassen verdwaalde spullen gaan verzamelen. Nachtkastje uitgemest. Een aantal vitrine kasten heb ik beplakt met raam foli. Dat is niet echt opruimen, maar het oogt rustiger. Ik heb weer een krat spullen gereed gemaakt om aan de begane grond te beginnen. Ik kon even geen klus spullen meer zien, maar vanaf morgen ga ik er weer tegenaan.
Kleuters Ik heb ook veel opgeruimd en weggegooid hoor, maar toch is het nog veel. We moeten echt álles thuis stallen.. Ik word er gek van Verder: goed bezig geweest!
Gisteren in de jongens hun kamer bezig geweest. De kant van de jongste is gedaan al staan er wel nog wat dingen onder zijn bed die wegkunnen maar ik even niet ergens anders kwijt kan of ik nog delen van moet terugvinden. Ik ging vandaag de kant van de oudste aanpakken maar druk geweest met andere dingen. Dus morgen maar aan de slag. Dan zijn ze ook weer naar school en gaat het wat sneller. Ook nog even mijn grote pot wegzetten, nog altijd niet opgeborgen na zaterdag pastasaus te hebben gemaakt. Maar dan kijk ik gelijk ook dat kastje na want er staan wel nog wat dingen in die wegkunnen.
Pff kan je dat mijn man aanleren. Er liggen al jaren 2 grote dozen boven met boeken van zijn opleiding en een doos met alle schriftjes van de basisschool. Een doos met bierglazen. Niks mag weg. Ik wil graag ruimte om andere dingen op te bergen. Vorige week heb ik een zak met kleding en een zak schoenen naar de kledingcontainer gebracht. Ik ben niet iemand die op rommelmarkten gaat staan en via fb en mp gaat hier ook niet echt, dus vorige week een auto vol spullen naar de kringloopwinkel gebracht.
Vandaag weer 3 pakketjes op de post gedaan! Zodra de kleine meid uit haar kleding groeit. Gaat het gelijk online. Heerlijk gevoel als er iedere keer weer wat de deur uitgaat.
Yup, lichamelijk is het niet echt meer verantwoord om nog een kindje te krijgen. Dus we hebben de kinderwens af moeten sluiten.