Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Toch jammer @Meisje93... Kun je er wel vrede mee hebben?

En dat doe ik idd ook. Alles wat niet meer past direct online. Heerlijk, lang niet alles gaat weg maar wat er weg gaat vind ik toch leuk.

@Gewooniemand dit lag er ook al 11 jaar hoor :rolleyes: En mijn man heeft niet heel veel studiemateriaal maar genoeg andere dingen die nog niet weg mogen van hem. Het duurt al 2 jaar en de oldtimer staat nog steeds niet online bv :rolleyes:

Lelie137 vindt dit leuk.
  2. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Hier weer het een en ander uit gezocht ondanks 37 weken zwanger. Met dank aan ons buurmeisje die met de kids speelt. Kleding van de kinderen uitgezocht en dingen apart gelegd voor de kringloop. Vroeger verkocht ik alles maar dat heb ik nu geen fut meer voor, ik heb liever de rust in mn huis dan het geld ervoor.

Nu mijn man nog zover krijgen om zijn oude administratie eens uit te zoeken...

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Mannen zijn heel moeilijk te motiveren. Al verraste de mijne iedereen door vorig jaar op de rommelmarkt voor de deur ineens al zijn CD’s te verkopen. We hebben al jaren geen CD speler mee dus die stonden in dozen op zolder. Nu staan er nog een paar dozen met boeken van hem waar hij maar niet naar omkijkt.

4. februarimama

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Heel herkenbaar, van dat soort momenten moet je gebruik maken haha.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Mijn man is juist makkelijker dan ik. :D Dus die paar dingen van hem die al jaren onaangeroerd staan ga ik niet over zeuren. ;) :)

6. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Mijn man is het type alles weggooien en dan weer spullen opnieuw moeten kopen.

We zijn vandaag weer goed bezig geweest, deel weggegooid (naar de stort) wat kapot was, deel naar de kledingbak, deel bij plastic. Schuurtje is nu weer opgeruimd, het buitenspeelgoed was over 4 plaatsen verdeeld en ligt nu netjes in 2 bakken naast elkaar.

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    vandaag hier onze slaapkamer een stukje aan gepakt, man man wat een zooi, de droger die stuk was en eigenlijk al een tijdje stond te niksen weggebracht vandaag en volgende week nog een keer grofvuil rijden, daarnaast gipsen wandje neergezet en spullen uitgezocht, oude jassen die opgeslagen lagen weggedaan, kastje met spullen uitgezocht en op geruimd daarna een goeie dweil erdoorheen en wauw ik had mn slaapkamer weer terug hahahah

TiToTam en Lelie137 vinden dit leuk.
  8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja wel aardig. Scheelt dat ik het al ben gaan afsluiten tijdens de zwangerschap.
    ruimt toch lekker op zo dan heh. :)

Zonnestralen en TiToTam vinden dit leuk.
  9. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    WOW wat een productief dagje gister voor iedereen.

Ik heb blijkbaar iets te goed opgeruimd laatst, want ik heb waarschijnlijk de oplader van mijn vriend zijn tondeuse weggegooid, waardoor hij weer een nieuwe moest kopen. :oops: Oeps!

Verder weer een hoop dingen verkocht via Marktplaats. :D Heerlijk.

10. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Haha oeps @Prettykitty :roflmao:

Wij gister idd ook productief, hoewel nog niet zo goed gelukt als gehoopt. Organisatorisch lukte het niet om alles mee te krijgen naar de stort dus matras staat er nog. En de kringloop bleek al dicht dus m’n studieboeken staan nog steeds achter in de auto. Wel oude caviakooi weggegooid en nog wat losse rommel. Waardoor man zn winterbanden ineens netjes onderin het rek passen en we weer wat meer plek overhouden in de garage. En nu dus eindelijk allebei onze fietsen met goed fatsoen in de garage kunnen staan i.p.v. eentje standaard buiten :| Hopelijk onderneemt man komende weken actie om die oldtimer weg te krijgen, hopelijk heeft de handelaar die eerder interesse toonde nog steeds interesse. En anders, gele Lomax kopen anyone? :p

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Oeps @Prettykitty !
    @TiToTam en ook op Facebook groepen zetten? Er zijn aparte groepen voor oldtimers, merk en alles.

Vandaag wat marktplaats spullen kunnen verkopen, jeej! Had al bijna de moed opgegeven.

TiToTam vindt dit leuk.
  12. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Hallo dames!

Ik zit hier een beetje mee te lezen en krijg helemaal zin om op te ruimen en weg te gooien! Dus kan zijn dat ik af en toe eens mee typ :D

Meteen een tip: alle manden en bakken van Curver 50% korting bij Blokker!

Luna86 vindt dit leuk.
  13. Bootcamp babe

Ik ga vandaag de schuur doen. Alweer. Wat is dat toch met schuren en garages dat die telkens weer vollopen?

14. februarimama

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Heel herkenbaar, zucht. Echt een dumpplaats voor dingen uit luiheid.

Hier gister een heleboel kleertjes weggedaan die te klein waren naar de kringloop. Ik wil graag man zijn jassen collectie en administratie nog doen voor de baby komt maar ik weet niet of dat nog gaat lukken aangezien hij daar ook bij betrokken moet worden.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb hetzelfde probleem. En dan gaat er iets weg en komt er weer wat voor in de plaats. Als het zo doorgaat ben ik over misschien 20 jaar eens klaar.

16. Bootcamp babe

Het viel op zich mee. Ik kon vooral dingen weer terug zetten op hun plek.

Ondertussen overgestapt op losse thee. Mijn vriend had ergens gelezen hoe slecht theezakje zijn voor het milieu dus nu gaan we dit proberen. Ik vrees dat het geen lang leven beschoren is maar we zullen zien.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vraagje voor de mama's met dochtertje(s)
    Hoe bergen jullie al die haarspullen op? (elastiekjes, speldjes, clipjes etc.)

18. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik heb ooit bij de xenos een mini ladekastje met 4 laatjes gekocht, daar zit alles in. Staat in de buffetkast achter glazen deur, ernaast staat een mandje met de haarborstel, kam, gel, grote haarbanden

19. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Dubbel

20. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385