Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ow...
    Ik dacht van die tekstborsden ofzo. Whaha

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Je kunt het zien als een soort mood-borden. I.p.v. knippen en plakken bewaar je plaatjes digitaal. Je kunt het ook zien als een soort verlanglijstje of to-do lijstje. Ga je bv verhuizen, dan zou je elke kamer een apart bord kunnen geven met daarop inspiratieplaatjes.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

vandaag begonnen met de administratie uit te zoeken. kijken wat in de papier vernietiger kan.
    ga per jaar een bak maken en dan is het ook makkelijker met opruimen

DQueen vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.610
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik moest weer even achter het knieschot wezen en toen heb ik gelijk wat tassen mee gegrist met spullen die wel weg mogen. Ik heb besloten om toch mijn dvd's te gaan verkopen. Schoolboeken ga ik denk ik ook maar weg doen voor een groot deel. Hopelijk wil het een beetje lopen op mp.

Stephanie20 vindt dit leuk.
  5. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik heb de kelder even uitgemest. Een vuilniszak vol troep, een bigshopper naar m'n moeder (die kan alles gebruiken helaas, ze was bij me en dit kon ze wel gebruiken en dit wel... zucht).
    Conclusie: vloer vd kelder leeg (af en toe vochtig, dus alles wat er staat ruikt na een tijdje naar schimmel), ik weet weer wat er allemaal staat en alles staat bij elkaar en netjes.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier 1 zak troep weg, en nog te kleine schoenen en speelgoed samen geraapt. Dinsdag gaat dit naar het crisisteam,

7. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ik schrijf graag mee.
    Heb van de week de administratie eens uitgezocht. Ondertussen krijgen we zoveel digitaal (belasting, salarisstroken, jaaropgaven (van werk/opvang etc), bankafschriften) dat het eigenijk niet meer nodig is om alles ook nog op papier te bewaren. Dus heel veel kon weg, sowieso veel dingen die ouder zijn dan 5 jaar.
    En vandaag de badkamerkast eens uitgemest. Veel spullen die we gekregen hebben met bv verjaardagen en surprises (crèmes, lotions e.d.) waren ondertussen al ruim over de datum en stonden maar een beetje te staan.
    Ik moet maar eens aangeven in de omgeving dat ik geen behoefte heb om zulke spullen te krijgen. Gebruik eigenijk alleen een paar vaste producten met het hele gezin.

Leuk om de ervaringen hier te lezen.

Sokkie87 vindt dit leuk.
  8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Oh ja dat heb ik ook gedaan! M'n map met administratie is nu echt zo dun, dat ik het beter in een snelhechter kan gaan bewaren... alles gaat digitaal. Heerlijk. Weg met die troep.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh wat een goeie.
    De administratie moet ik ook nog doen. Dus alles van 5jaar en ouder kan dus weg? Excl. Hypotheek papieren denk.

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Ik bewaar van alles ook nog de startbrief.

Hier blijf ik troep weg doen. Echt, waar komt het allemaal vandaan!? En wanneer houdt het op? Ik heb nu al een idee om veel kleine troep kwijt te raken op de vrijmarkt volgend jaar. Duurt nog even, maar ik ga alvast verzamelen. Dan ligt alles vast op 1 plek. Sowieso heb ik standaard een verhuisdoos op zolder staan waar ik gedurende het hele jaar spullen voor de vrijmarkt in leg, maar dit gaat om prullaria. Ik ga een soort groene actie houden: als kinderen 5 (of 10, afhankelijk hoe snel het gaat) stuks zwerfafval inleveren, dan mogen ze 1 ding uitzoeken.

11. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hypotheekpapieren, overlijdensrisicoverzekering e.d. moet je inderdaad bewaren.
    Maar papieren die je nodig hebt voor de belasting kunnen na 5 jaar weg; dan kunnen ze niets meer terugvorderen.
    Garantiebewijzen kunnen erg als de garantie verlopen is of wanneer je een product niet meer in bezit hebt.
    Op internet zijn er allerlei lijstjes te vinden hierover, heel handig.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Zo, vandaag weer twee zakken in de textielbak gegooid. En moet eigenlijk een hele lading te kleine kleding van de jongste op marktplaats zetten, maar dat is zoveel werk...en het levert zo weinig op. :|:oops: Maar goed, maar eens even kijken of ik er tijd en zin voor kan maken.o_O

13. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Dat vind ik ook! Zo veel werk om alles op de foto te zetten en dan te plaatsen. En dan amper er iets mee te verdienen.

Het opruimen/weggooien gaat bij mij niet echt lekker. Weet vaak niet waar ik moet beginnen. En kan de laatste tijd de energie niet vinden. Super jammer want het geeft me echt een goed gevoel als spullen weg gaan.

14. Krtek

Krtek Niet meer actief

Ik ben alweer aan het verzamelen om in september op de kinderkleedjesmarkt te gaan staan. Neem alleen de oudste mee, die krijgt dan een percentage van de opbrengst, als ik haar broertje (van wie het meeste is) mee neem moet alles weer mee terug, zelfs broeken die 3 maten te klein zijn bij wijze van spreken:roflmao:

Als de kinderen weer naar school zijn ga ik verder met opruimen, we hebben een groot huis en na 3 jaar zijn er nog steeds rommelplekjes. Wel deze vakantie de speelkamer anders ingericht en opgeruimd.

Minimaliseren doe ik niet echt, hebben een enorme speelkamer/knutselkamer die ramvol is, en dan nog 7 kasten playmobil en 3 kasten lego op zolder staan. O ja, en meer dan 2000 boeken in mijn bibliotheek. Maar hebben er de ruimte voor en we genieten er van. Ga wel tzt de playmobil uitzoeken en verkopen, zoontje speelt er niet leuk mee (meeste was nog van zijn zus), wacht nog wel een jaar of 2 (dan is hij 6) of het nog gaat komen. Lego is nu opeens een enorme hit bij hem, dus dat verhuist tzt naar de speelkamer. Voor nu alleen een klein koffertje en daar is hij uren mee bezig. Weet ik direct verjaardagscadeautjes te verzinnen de komende 8 jaar:thumup:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Wij hadden een muis in de kelder dus dat was voor mij een mooie kans om alles uit te zoeken en spullen weg te gooien.

Zijn 2 planken vrij gekomen en daar wil ik de spelletjes neerleggen die nu in de kast in de huiskamer liggen. Die kast kan dan ook weg :D

Oja de muis is al gevangen :thumup:

Sokkie87 vindt dit leuk.
  16. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb van het weekend de keukenkastjes even uitgezocht. (alleen de bovenste) kwam toch weer een vuilniszak vol uit.
    Lekker opgeruimd. Heerlijk! :D

Ga mijn papieren binnenkort ook maar weer eens nalopen.

Sokkie87 vindt dit leuk.
  17. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Ik raak echt gemotiveerd door dit topic. Ik heb besloten om onze kleerkast (die in een andere kamer dan de slaapkamer staat) helemaal uit te zoeken en alle kleren die nog goed zijn op een kledingrek te hangen in onze slaapkamer. Kast moet toch sowieso weg, want die valt sinds de verhuizing uit elkaar en daar komt de slaapkamer voor de baby als hij z'n eigen kamer krijgt. Vriend zijn kleren zijn gedaan, met de kleerhanger omgekeerd. Alles wat na een maand nog omgekeerd hangt, ga ik plooien en wegleggen. Vraagt hij er niet om, dan gaat het naar de container. Het doel is 1 kledingrek voor ons beiden, met nog een ladekast voor de korte broeken, pyjama's, beddengoed, ondergoed en eventueel t-shirts.

Sokkie87 vindt dit leuk.
  18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb ook een paar keukenkastjes opgeruimd en de rommellade. Veel is er niet weggegaan maar de indeling is beter nu.
    Verder ook nog wat klein speelgoed weggedaan maar het lijkt wel alsof er voor elk ding dat weg gaat er 5 weer ergens anders van opduiken.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Van de week een hele volle tas met babykleding en zwangerschapskleding weggegeven aan een gezin die alles kwijt zijn geraakt door een brand.

Ruimt weer lekker op! En dan kan ik er ook makkelijker afstand van doen. :)

dreumesje vindt dit leuk.
  20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat een slim idee om de kledinghanger andersom te draaien!
    Heb je gelijk een duidelijk overzicht.

Roetje08 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina