Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Dat is handig! Kost het geld om aan te bieden of alleen in het geval dat je wat weet te verkopen?

2. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Aanbieden kost niks.
    Als je verkoopt ben je een deel kwijt aan bol.com...weet niet meer hoeveel...maar wel de handigste manier vind ik ook al sta je dan wat af!

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Hoe doe je dat dan, heb net bol app om mijn telefoon gezet maar kan ver koop deel niet vinden?

4. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Bij mij staat er bij account rechtsonder een tabje met verkoopaccount.

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Ahhhh bij mij niet

6. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Dan misschien gewoon even inloggen. Kan vast ook via de gewone site makkelijk!

suus02 vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik heb gekeken op bol. Er is een printer voor nodig en die hebben wij niet.

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik heb het mijn man nog niet verteld, maar eigenlijk vind ik wonen in een klein huis heel relaxt. We hebben net een nieuw groter huis gekocht :D.
    Herkennen jullie dat? Aan de ene kant rust zoeken, minder spullen, eenvoudiger leven. Aan de andere kant genieten van ruimte (dat geeft ook rust).
    Een Tiny house in de winter lijkt me dan weer wat lastiger. Maar het idee van een community vind ik fantastisch. Mijn man vindt het omgekeerde haha.

Bovenste stukje is natuurlijk wel met een knipoog geschreven :roflmao:

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Wij zijn twee keer zo groot gaan wonen. Vooral tijdens het schoonmaken mis ik het oude huis :roflmao: zodra ik klaar ben kan ik weer opnieuw beginnen...

Zonder kinderen zou ik wel in een chalet ergens in Frankrijk willen wonen :D

10. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Kan me heel goed voorstellen ja!
    Schoonmaken is ook zo'n klus he bij een groot huis. Wanneer verhuizen jullie?

Wij gaan naar een huis van 190m2 :$
    Wordt ook leuk met schoonmakeno_O

11. DQueen

DQueen Niet meer actief

Niet omdat ik wil minimaliseren maar omdat ik voor mijn gevoel zoveel spullen in huis heb die niet worden gebruikt ben ik afgelopen maandag begonnen elke dag 1 kamer aan te pakken. Wat dingen op de gratis afhaal hoek gezet, wat spul op marktplaats en uit elke kamer minimaal 2 vuilniszakken weg gegooid. Heb nu gehad, de badkamer, dochter haar slaapkamer, zoon zijn slaapkamer, en de hal. Ik merk dat ik door alle leegte in die kamers rust in mijn hoofd krijg. Voorheen was ik ruim een uur bezig om alles te verplaatsen met schoonmaken en had zoveel in mijn handen om af te stoffen. Denk dat ik hiermee tijd ga besparen. volgende week word ik geopereerd, daarna als ik hersteld ben wil ik kamer voor kamer verder. Mijn slaapkamer, de zolder, de keuken, de kastenkamer, de woonkamer, en de trappenkast. Mijn moeder was hier vandaag en die viel het al op.
    Sommige dingen vind ik lastig weg te gooien. Ik weet dat ik al mijn schoolboeken op zolder nog achter de schotten heb staan. Ik zal er nooit meer wat mee doen maar weg gooien voelt niet goed. Hoe doen jullie dat? Wat voor kriteria stellen jullie als eis voor items om weg te doen of te houden?

Spoetnik, Sokkie87 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  12. DQueen

DQueen Niet meer actief

Oh ja, en ik heb het speelgoed van dochter flink doorgelopen op haar 1e ochtend peuterspeelzaal. Met haar erbij is dat ellende want dan wil ze alles weer hebben. Alle happy meal en suprise egg troep weg. Knuffels van de kermis waar niet naar omgekeken word. Wat groter spul van vtech waar ze niet mee speelt en ze had 14 poppen dus al die goedkope action bende poppen heb ik weg gedaan. Verder vind ik nu dat ze weinig speelgoed over houd en wil ik dit wel weer gaan uitbreiden maar ze groeit nu uit het peuterspeelgoed en denk dat ik meer voor kleuters moet gaan kijken. Wat is nou echt leuk waar ze langere tijd mee spelen? Ik dacht zelf aan een mooi groot houten poppenhuis zodat het lelijke plastice little people huis en toebehoren ook weg kan.

Spoetnik vindt dit leuk.
  13. DQueen

DQueen Niet meer actief

En nog een dingetje, hoe doen jullie dat? Vandaag was de badkamer aan de beurt. Nu kwam ik 5 flessen anti muggen spray tegen. Blijkbaar koop ik dat elke vakantie en maak ik het nooit op. 3 bussen haarlak, 3 bussen haar schuim (die dingen gebruik ik minimaal dus dit is.voor mij een voorraad van 6 jaar ofzo) zouden jullie van alles 1 houden of toch alles bewaren en opmaken?

Spoetnik vindt dit leuk.
  14. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Studieboeken wegdoen. Waarom? Lees maar eens iets van Marie Kondo. Het gaat niet om die boeken maar om het gevoel dat jij erover hebt. Tijd om afscheid te nemen. Kan je veel beter doen voelen zonder de mentale last van die boeken op zolder.

Speelgoed: ze hebben niet veel nodig hoor. Ik zou niet meteen wat je hebt weggedaan vervangen door nieuw. Gewoon eens rustig wachten. Kleuters houden onwijs veel van knutselwerkjes. Misschien wil ze liever zo’n prikwerkje, zelfklevende kleurplaten zijn ook altijd een hit, knippen vinden ze hier ook heel leuk.

Badkamer: ik zou het oude eerst opmaken. En als dat niet snel genoeg gaat en het te ver over de datum gaat, weggeven aan iemand die het wel op kan maken.

NiekeKris en DQueen vinden dit leuk.
  15. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.375
    113
    Al een paar welen ben ik bezig om alle baby en peuter spullen op te ruimen en te verkopen. Mensenlief wat heb ik een hoop bewaard. 3 grote bakken met speelgoed vandaag verkocht (voor een habbekrats maar weg is weg). Alle Duplo weer netjes in de dozen gedaan, meeste is compleet en bij drie doosjes mist elk 1 of 2 dingen. Die gaan morgen de verkoop in.

Ik hou bij wat ik verkoop en de laatste drie maanden is het twv €1000 geweest en toch zie ik het nergens terug. Huis blijft vol (hoewel anderen ons altijd extreem leeg vinden ;) ).

We gaan vrolijk in etappes verder

Sokkie87 en DQueen vinden dit leuk.
  16. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Wij zijn van 120m2 naar 70m2 gegaan en ik vind dat dus echt heel fijn! En niet alleen vanwege het poetsen.

17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Bedankt voor de tips, en qua speelgoed ze speelt inderdaad ook niet veel met speelgoed (ik dacht omdat er niet veel uitdagends meer was) maae knutselt, verft veel en vind kleien heel leuk. Schaartjes is een goed idee! En geen grote dingen terug kopen, in ieder geval niet tot aan de feestdagen check!
    Ga me straks maar eens inlezen over Marie Kondo, krijg ik misschien wel inspiratie van.

18. DQueen

DQueen Niet meer actief

wow zo veel geld. Ik heb vandaag wat speelgoed verkocht 35 euro, en via de weggeefhoek veel woon accesoires weg gegeven. Ik heb nu bergen met baby peuter kleding ik denk dat ik hier pakketen van ga maken en voor een habbekrats ga verkopen. En als dat niet binnen een week lukt alsnog weggeven. Ik weet wel dat ik ruimte wil. Morgen ga ik met de eerste lading zakken van afgelopen week naar de stort om weg te gooien.

Sokkie87 vindt dit leuk.
  19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Op verzorgingsproducten staat een teken met hoe lang het open mag zijn. Wat ik vaker weg moet gooien koop ik niet meer. Als je het soms wel echt wilt gebruiken kan je ook een reis formaat kopen.

Ik heb al meerdere keren op het punt gestaan om de toet toet op zolder te zetten voor de jongste. Maar er word telkens ineens weer intensief mee gespeelt. Met kallax in de berging en speel ruimte kan je boxen makkelijk rouleren. Als het dan nog weinig aandacht krijgt is er weinig kans dat het nog gebruikt word. Van het stevige speelgoed dat aanslaat breid ik het uit en dan is het een blijvertje. Losse zooi doe ik eerder weg. Ik merk ook dat de jongens het leuker vinden om met spullen te spelen waar ze langer op door kunnen gaan met bouwen doordat er genoeg is. Van het meeste weet ik stiekem bij binnenkomst wel of het lang of kort zal blijven. Tenzij ik verrast word doordat ze eraan vast pakken.

Studieboeken vind ik lastig. Maar ik ben er net doorheen. Voor mij was het zeker geen mentale last. Een deel had alleen zijn waarde voor mij verloren. Ik blijk gelukkig de boeken die het meeste hebben gekost al eerder verkocht te hebben. Ik zie wel wat deze boeken nog gaan doen. Ik was vergeten dat alles in etappe van tien weken gaat. Dus ga ik het een jaar lang proberen te verkopen.

Marie kan je ook relaxt vanuit je luie stoel op Netflix zien.

Mamavanvier95, Druppie en DQueen vinden dit leuk.
  20. DQueen

DQueen Niet meer actief

leuk ik heb de smaak te pakken en blijf met jullie meelezen. Ik denk dat ik zondag de zolder nog aanpak of de kledingkasten kamer beide kunnen flink uitgeruimt worden (en het onderdeel schoenen gaat zwaar worden) en dan verder ga als ik hersteld ben van mijn operatie.

Deel Deze Pagina