Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik gaf het weg. Op de weggeefhoek aan mensen met een kleine portemonnee. Geeft mij een gevoel dat ik niet verspil, tegelijkertijd ruimt het huis/mijn hoofd op èn ik maak er ook nog iemand blij mee. Win win win.

Marie kondo heeft mij erg geholpen met kleding opruimen. Veel bewaar je omdat het nog weinig gedragen is bijvoorbeeld. Als je je afvraagt of je echt blij wordt van het dragen van het kledingstuk, zul je merken dat weggooien/weggeven veel makkelijker wordt.

En ik verkoop ook veel via marktplaats/fb. Merkkleding van de kinderen of kledingpakketen. Meubels ook. Lukt vaak!

DQueen vindt dit leuk.
  2. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft veel met haar ikea keuken gespeeld op die leeftijd.

Is nu nog dol op haar winkeltje/Babyborn zusje pop en mag vanaf jongs af aan graag knutselen..

Ze heeft ook een poppenhuis van kidkraft maar speelt hier minder mee dan met de babyborn pop
    Die pop dat is wat:rolleyes:

3. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb vandaag heerlijk de keukenkastjes en de ikea kast (8 vakken) die in de keuken staat uitgemest. Hele vuilniszak ook meteen kunnen weggooien met alles wat over datum was. Viel me echt tegen hoeveel ik koop en gewoon over datum laat gaan.. zo van 'oh dat kunnen we wel eens eten' of 'ahh lekker! dat kan ik ook eens maken!' maar vervolgens toch altijd standaard hetzelfde pakken. Ga ik dus niet meer doen.
    Alles weer heerlijk ingeruimd en nu ziet het er super geordend uit, hopelijk kan ik het eens zo houden.

Wat betreft shampoo, douchegels etc probeer ik nu alles te verbruiken dat ik nog heb staan (wat ik cadeau krijg bijv.) ipv nieuwe te kopen. Vind het lastig want ik koop graag verzorgingsspullen maar ik krijg ook ZOVAAK bijv. een parfummetje waar dan een douchegel of bodylotion bij zit.. dus ik mag van mezelf pas iets nieuws kopen als alles op is. En dat werkt want mijn kast word langzaam maar zeker leger!
    Qua schoonmaakspullen ga ik dit ook zo doen, nu niks meer inkopen, eerst maar eens alles opmaken, want heb gewoon een kast vol schoonmaakmiddelen haha.

Verder mag ik al hele lange tijd geen rommeltjes en prulletjes kopen van mezelf, alleen maar spullen waar we echt iets aan hebben of gebruiken. Geen prullaria meer en 'oh wat een leuk opbergbakje!', ik heb 3758 bakjes thuis die geen functie hebben. Dus eerst maar eens weg wat weg kan :p

Sokkie87 en DQueen vinden dit leuk.
  4. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ook iets voor op mijn lijst. De administratie kast eens flink doorlopen. Heb zelfs mijn loonstroken van mijn eerste baan (18 jaar geleden) nog in die kast liggen. Daar valt winst te behalen.

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  5. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Dat soort dingen vind ik ook lastig! Ik zou er dan voor nu van alles eentje in de kast laten en gaan gebruiken. En als je merkt dat 1 bus echt letterlijk voor 2 jaar is zou ik de andere weg doen. Of aan je moeder/zus/vriendin geven.

Goed bezig zo te horen!! Opruimen werkt echt voor rust in je hoofd he. Overzicht, weten wat je hebt, makkelijker met schoonmaken..

DQueen vindt dit leuk.
  6. DQueen

DQueen Niet meer actief

Hoe lang geef je het dan de tijd als je iets te koop of op een weggeefhoek zet? als het na hoeveel tijd niet is opgehaald gooi je het weg? Ik ben daarin namelijk nogal impulsief, als ik nu in mijn hoofd heb dat ik ruimte wil, dan wil ik dat ook nu zeg maar :oops:

Gewooniemand en Sokkie87 vinden dit leuk.
  7. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik doe het inderdaad nu voor dat makkelijker met schoonmaken en ik geloof ook dat het wat rust in mijn hoofd gaat geven. Ik moet alleen een beetje balans vinden in het tempo nu. Bij mij is het altijd alles of niet en als ik hier zo lees is het beter of het rustig aan stapje voor stapje te doen.

8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik lees dat je een dochter hebt. Heb je vanaf maat 80? ;)

DQueen vindt dit leuk.
  9. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    @DQueen Qua criteria wanneer iets weg te doen of niet is echt een proces hebben gemerkt! Klinkt een beetje zweverig maar als je langer kijkt naar wat je wil houden of nieuw wil kopen heb je steeds meer t gevoel dat je dingen NIET wil :roflmao:
    Zooi in huis, goedkope meuk, over 3 maanden gebruik je t niet meer etc.
    En zo ook met weggooien. Nu heb ik bijvoorbeeld in mn kledingkast een doos staan met "twijfel", omdat direct weggooien me soms te ver gaat maar dit werkt prima...En 90% gooi ik alsnog weg na een paar weken omdat ik het totaal niet heb gemist.
    Je hebt vast ook een doos met dingen waarvan je al jaren denkt dat ze nog eens van pas komen...weg ermee!

10. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.011
    2.373
    113

Voorheen gaven we alles altijd weg. Maar we hebben een spaarpot gekocht in de vorm van een kip en elk verkochte euro gaat er in. Tok tok hij heeft honger. Afgelopen maanden grote kinderspullen verkocht en dan gaat het hard met de euro’s. Zal nu minder worden.
    Kleding loopt hier op het moment heel slecht. Enige wat nog goed loopt is de kleding die ik zelf maak ;)

DQueen vindt dit leuk.
  11. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Jeetje vanwaar deze keuze als ik vragen mag? Hoe doe je dat met slaapkamers en opbergruimte enzo!?

12. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Zo herkenbaar!:roflmao:
    Het liefst die dag nog naar de stort haha

Maar soms loont t echt op t even de tijd te geven. Laatste tijd ook veel verkocht ivm verhuizing. Meeste binnen paar dagen verkocht maar sommige dingen ook pas na een maand. Is toch weer geld! :D

DQueen vindt dit leuk.
  13. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Super herkenbaar! Heb dat ook..als je t wil dan wil je t NU..Maar heb inderdaad wel gemerkt dat sommige dingen echt tijd kosten. Eerst nog te "waardevol" en 3 maanden later kom je tot de conclusie dat je het nog steeds niet gebruikt hebt.
    Verkopen is dan wel fijn vind ik...geld allemaal in een potje, dat je t ziet groeien :p dat geeft wel een kick!

DQueen vindt dit leuk.
  14. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

#1454 Gewooniemand, 30 aug 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2019
    Gisteren de gangkast opgeruimd. En foto's gemaakt van de spullen die op mp en fb- groepen komen.

15. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik weet het niet zeker (heb namelijk 1x tussendoor op een rommelmarkt met heel veel kleding gestaan) het is zoveel! Maar wanneer ik aan dat gedeelte toekom zal ik zeker even foto's maken voor je!

16. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat met die doos twijfel herken ik. Dat is de bovenste plank in mijn kast. Als ik die dingen na een jaar nog niet gepakt heb mogen ze weg. En 9 van de 10 keer is het de hele stapel.

Sokkie87 vindt dit leuk.
  17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat is denk ik zakelijk? Of met eigen bedrijf in ieder geval? volgens mij hebben wij 8 jaar bewaarplicht voor de boekhouding en alles rondom de belasting aangiftes.

18. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Op de weggeefhoek raak je alles kwijt. Ook heb je foodsharing kasten waar je houdbare producten in kwijt kunt. Heb ik ook nog wat voor staan.
    Dingen die ik op Mp niet direct verkoop zet ik er na een tijdje opnieuw op, als het een aanzienlijk bedrag nog waard is. En soms, als ik het zat ben, verkoop ik iets ver onder de waarde. Dan vind ik een zakcentje erbij, plus een blij medemens en een doel voor mijn spullen al goed (ook wb het milieu).

Ik heb 1 doos met Mp spullen. Daar zitten nu nog wat winter babykleertjes in en een supermooie draagdoek (girasol ringsling) die ik zelf voor 100 euro heb gekocht. Als ik hem niet voor een redelijke prijs verkoop, dan maak ik er een kledingstuk van denk ik.
    Je kunt ook een mooie stylish opbergbak hiervoor gebruiken. Dan is het misschien niet zo storend..

DQueen vindt dit leuk.
  19. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

We zijn de ladekast in Ikea gaan halen. Vandaag in elkaar beginnen zetten, maar door bekkenpijn moeten stoppen. Hopelijk kan ik morgen de lades maken en zo alle kledij sorteren. Benieuwd of het me lukt, al onze kledij op 1 rek en in 1 ladekast :)

Met het speelgoed wordt beneden bijna niet meer gespeeld. Ze heeft een keukentje waar vanalles inzit en dan nog een kast onder de tv. Heb al verschillende keren gerouleerd, maar speelt met bitter weinig. Ik denk eraan de kallax op onze slaapkamer te legen en daar al haar speelgoed in de steken in bakken, en zo per dag iets naar beneden te nemen.

Maar eerst projectje van onze kleren afwerken, want anders wordt het overal een puinhoop.

20. DQueen

DQueen Niet meer actief

Kleine prijsjes maakt me niet zoveel uit ook voor hele dure dingen niet. Tot nu toe gaf ik alles weg aan schoonzus maar heb ik ruim 3 jaar tijd nog nooit iets terug gehad en dat staat me tegen. Kinderwagen, maxicosi, box dure set van baby's only alles is erheen gegaan waarde boven de 2000 euro. En er is nooit een dankje of bloemetje terug gekomen. Ik denk dat ik nu dus al veel voldoening ga halen uit weggeven aan mensen die ik niet ken en het echt nodig hebben of verkopen voor kleine prijsjes zodat ik er ook nog iets aan heb. Heb nu 3 slaapzakken van puckababy (waarde samen zeker 250 euro) die zet ik dus als pakket samen met wat hema slaapzakken voor 25 euro op marktplaats denk ik.

Gewooniemand vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina