Minimaliseren en opruimen

Discussion in 'De lounge' started by Bootcamp babe, Oct 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DQueen

DQueen Niet meer actief

pannen heb ik "gelukkig" niet veel, het is vooral het bestek, servies en glaswerk wat veel ruimte in neemt. Heb een paar maanden geleden de bakspullen als cakevorm, cupcakevorm en springvorm en koekjesvormpjes al in een grote plastic bak met deksel in de schuur gezet omdat ik dat ook hoogstens 5x per jaar gebruik.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Geen glijbaan dus voor schoonzus! :| :p

In de keuken: wij hebben 8 of 10 kleine, grote en diepe borden en een zelfde aantal bakjes. De kleine bordjes doen ook dienst als gebaksbordjes bij verjaardagen en als we eens soep eten (heel zelden), dan kan dat prima uit de bakjes die we ook voor yoghurt ed gebruiken. We hebben twee grote koekenpannen en een kleintje en een wok. Met twee vleeseters en twee vegetariërs in huis is meerdere koekenpannen wel zo handig, dit is voor mij/ons dus echt het minimale aantal.

Vandaag (weer) begonnen met de trapkast. Alles eruit gehaald en deels uitgezocht. Geen tijd gehad voor alles helaas, misschien vanavond nog. We konden met een volledige schoolklas (of twee...) koekjes bakken ongeveer. Ik ga dus een groot deel van de koekvormpjes weg doen. Heb ook twee bakvormen die ik nooit meer gebruikte weggedaan. Ik heb nog een fijne en ik vraag er voor mijn verjaardag nog zo’n zelfde erbij, meteen weer een mooi cadeautje om te vragen. (y) Binnenkort nog even een of twee plastic bakken halen i.p.v. de kartonnen doos die er stond, in karton gaan van die zilvervisjes zitten en daar gruwel ik van. :oops:

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Dan ben je ergens wel een doorzetter :roflmao:

DQueen likes this.
  4. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Oh Ja. Eind september is er weer een kinderkledingbeurs.
    HET afgelopen jaar alle te kleine kleding gelijk uitgezocht wat ik wil verkopen of weggeven .
    Dus een klein tasje met kleding gaat daar heen, en wat speelgoed wat nog goed is om te verkopen.
    Dus wel een beetje bezig met puin ruimen

DQueen likes this.
  5. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Dat zullen we merken, heb hem deze week nog maar gekocht. Dat rek staat wel recht onder een dakraam, dus met een beetje wind verwacht ik daar geen problemen. We hebben ook niet zo veel kleren, en meestal zijn vriend zijn kleren iedere 2 weken wel gedragen (behalve nu met het warme weer natuurlijk).

Zonnestralen likes this.
  6. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Leuk dat dit topic weer zo actief is!!!
    Heel leuk om nieuwe tips te krijgen en ideeën op te doen.

Mijn ervaring is trouwens steeds meer: goedkoop is duurkoop. Investeren in goede (vaak duurdere) producten loont echt op lange termijn!

Zwierezwaai and DQueen like this.
  7. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Ook met kleding.
    "Leuk voor erbij" is niet goed genoeg.
    Zodoende heb ik nu een kast vol met kleding doe ik eigenlijk allemaal leuk vind en graag draag!!
    :thumup:

Zwierezwaai and DQueen like this.
  8. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik vind het ook leuk dat ik dit topic gevonden heb. Normaal bestond mijn zaterdag uit winkelen. Nutteloos winkelen en kopen om het kopen. Kleding, woonaccesoires, speelgoed, maakte niet uit als het maar iets was. Vandaag helemaal niets gekocht. Ik bleef maar denken, eerst alles uizoeken, opruimen, wegdoen en als ik er dan achter kom dat ik iets echt mis kan ik het altijd nog kopen.

Roetje08 and Zwierezwaai like this.
  9. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dus alleen kleding waarvan je denkt dit heb ik echt nodig of ook kleding waarvan je denkt wauw dit heb ik niet nodig maar vind ik wel echt heel mooi?!

10. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Ja werkt echt zo! Leuk om te horen :D
    Je wordt je echt wel veel bewuster van "meuk"...denkt meer na over aankopen. Ik kocht ook alles wat los en vast zat. Pure hebberigheid he :roflmao:

DQueen likes this.
  11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Zeker!

12. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Ja precies!!
    Moet je maar eens bedenken dat zinnetje als je aan t winkelen bent. Ik kwam er wel achter dat ik 80% kost met t idee "leuk voor erbij", 10% omdat t zo goedkoop was, kwam altijd wel van pas en misschien 10% wat ik écht geweldig vond. Nu koop ik gerust schoenen of een jurk van €150 maar ben ik er wel heel lang écht blij mee!

DQueen likes this.
  13. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ja absoluut het is echt hebberigheid. En ik weet waar mijn valkuil ligt, dat zijn aanbiedingen, afgeprijsde kleding en vooral koopjes. Ik denk dat ik voorlopig winkels als action en primark gewoon moet ontwijken.

Sokkie87 likes this.
  14. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    En op die manier dus ook je kledingkast uitzoeken!! Ruimt zó lekker op. :thumup:

DQueen likes this.
  15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Over welke dingen heb je het dan? Ik haal voor witgoed bijv geen topmerken en op een vaatwasser na heb ik machines weg gedaan of vervangen terwijl ze nog werkte. Voor speelgoed vind ik het vaak wel gelden. Voor meubels zal het vast ook wel gelden.

16. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat vind ik wel een spannend iets want ik weet nu al dat er niet heel veel blijft hangen. En dat is natuurlijk lekker opgeruimt maar voor nu denk ik dat ik vooral erg verdrietig word van een lege kast of zien dat ik maar zo weinig echt leuk vind van die hele volle kast.

17. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Eigenlijk met alles. Apparatuur, kleding, speelgoed..

18. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Ah dan is dat misschien nog 'te vroeg', als het je geen opluchting oplevert!
    Die doos is dan wel een idee. Gewoon alles wat je niet fantastisch vindt daarin mikken en over 2 maanden nog eens kijken of je iets gemist hebt.

Of jezelf beloven dat je een fantastisch paar schoenen mag kopen per 10 artikelen die je weg doet ofzo!

DQueen likes this.
  19. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat is een heel goed idee! Ga morgen de zolder afmaken. En dan ga ik me voorbereiden op het project kledingkasten!

Sokkie87 likes this.
  20. DQueen

DQueen Niet meer actief

Heb ook gegoogeld naar tips en las ergens als je iets nieuws koopt daarvoor 2 dingen in huis weg doen. Heeft iemand hier die methode geprobeert?

Share This Page