Minimaliseren en opruimen

Discussion in 'De lounge' started by Bootcamp babe, Oct 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Die van mij vindt aan de ene kant alles prima, gooit veel makkelijker dingen weg dan ik, maar aan de andere kant wil hij soms ook dingen bewaren waarvan ik denk ‘waarom?!’. Maar goed, dat heeft hij evengoed bij mij, dus laten we het maar zo. ;)

Ik koop nog wel eens ‘prulletjes’, maar een stuk minder dan eerst. En ik denk vaak langer over aankopen na en koop vaker niet de B-keuze, maar wat ik echt graag wil, ook als dat duurder is.

DQueen likes this.
  2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Maar bv. van de week wel gezwicht voor mijn jongste dochter die schoenen zag die ze al heel lang wilde, terwijl ze al twee paar sneakers heeft staan voor het najaar/de winter. Nu heeft ze dus drie paar schoenen, eigenlijk een paar te veel. Maar ja, dan denk ik ‘ze wil ze al ruim een jaar heel graag’, ‘het zijn geen sneakers’ en ‘ze zijn niet zo duur’ en dan koop ik ze dus toch. Kind zielsgelukkig, dat is ook wat waard!

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Och ja die spullen voor in huis. En dan vaak geen plekje ervoor kunnen vinden.
    Of heb jij dat probleem niet?

Ik kocht altijd megaveel woonaccessoires en dan pleurde ik weer een hoop op zolder om af te wisselen.
    Eind vorig jaar heel veel woonaccessoires weggegooid/weggegeven.
    En voorgenomen om geen prullaria meer te kopen. En echt alleen accessoires te kopen die ik heel leuk vind en voorlopig niet zat ben.
    Daar zit dan vaak ook wel weer een prijskaartje aan. Maar dat vind ik dan weer minder erg.

DQueen likes this.
  4. DQueen

DQueen Niet meer actief

haha dat is hier dus exact zo. Dat is dus mijn project voor morgen, groot deel op zolder is kratten met wissel assecoires.

5. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Ja joh! Beter een paar echt mooie dingen dan heel veel meuk..maar die knop omzetten en je koopimpuls te beheersen is best lastig :$:p

Zonnestralen and DQueen like this.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Ik koop nooit decoratie. Ons huis kan juist wel iets gezelligs gebruiken maar ik kom nooit iets tegen wat ik leuk vind en ik heb zelf ook weinig inspiratie om iets te maken. Alles wat er hangt is functioneel (whiteboards ed).

7. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Enige decoratie die ik leuk vind zijn planten. Geef niks om andere spullen om neer te zetten.

Mijn man heeft een enorme collectie boeken, dvd’s, cd’s en platen. Veel al vanaf zijn tienerjaren. Dat staat allemaal al in de kamer. (Netjes in kasten ) en dan nog speelgoed van de kinderen dat steeds wisselt. Genoeg om de kamer al druk zat te maken.

8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Ik heb het vooral met schoenen. Maar ik heb laatst dus 4 paar schoenen in de sale gekocht, die ik heel erg leuk vond.

Ondertussen heb ik twee van de vier paar verkocht, en nu denk ik. Ik ga die andere twee paar ook verkopen.

Maar dit heb ik dus elke keer met schoenen. Ik heb, ik gok 20 paar? Misschien 25? Geen idee, maar ik loop geen lange stukken ofzo. Schoenen gaan hier enorm lang mee, dus puntje bij paaltje draag ik al eeuwen dezelfde schoenen en heb ik dus elke keer drang om nieuwe te kopen.
    Welke ik dan weer verkoop.. Omdat ik het zonde vind om ze aan te doen omdat ik al zoveel paar heb.

:roflmao:

Sokkie87 likes this.
  9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Schoenen herken ik dan weer niet. Heb zelf vier paar en een paar wandelschoenen en slippers.

Ik heb mezelf min of meer toegezegd dat ik altijd planten mag kopen. Voor in de tuin of in huis. Zo stil ik mijn ‘honger’.

Zwierezwaai and Prettykitty like this.
  10. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Hier werd het door die regel bijna een soort jungle in huis, nu moet er eerst een plant dood voor ik een nieuwe mag kopen..

11. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    @mcw Breng ze maar een paar maanden hier en ik garandeer je dat ze dood zijn :roflmao: ik kan t NIET!!! Hebben nu 1 cactus en dat is al moeilijk genoeg hahaha

Gewooniemand, DQueen and Zonnestralen like this.
  12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Haha ik krijg ze binnen ook niet levend gehouden. Ik heb buiten een courgette staan. Die heeft mazzel dat het buiten nog wel eens regent.

Sokkie87 likes this.
  13. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Ik maakte veel van de kleding van de kinderen zelf, dus stoffen waren iets dat ik mocht kopen van mezelf; want nuttig en tegelijkertijd mijn hobby (en eigenlijk ook beroep) maar ik kom er niet meer aan toe. Nu heb ik in de lente en herfst een koopdrang gehad om de kinderen van kleding en schoenen te voorzien. Dan houd ik me wel aan het principe dat ik alleen mag kopen wat ze echt nodig hebben.

Maar verder koop ik eigenlijk niets, behalve eten dan

Sokkie87 likes this.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Ik heb laatst ook kleding gekocht voor onze dochter. Maar de maatvoering klopte van geen kant. De maat 80 viel veel te groot. Omdat er extra korting bij zat had ik ook drie vestjes maat 92 en twee vestjes 86 erbij gedaan. Maar 2 van de 86 waren even groot als 2 van de 92 en de grootste maat 92 paste mijn zoon net die zelf 110/116 heeft. Hij heeft dezelfde bouw en het zat goed bij hem. Maar eer dat onze dochter dat kan dragen...

15. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Dat is heel vaak zo, vandaag tijdens het nakijken van de kasten bleek een shirtje maat 92/98 groter dan een shirtje maat 98/104 van hetzelfde merk

DQueen likes this.
  16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Wat onhandig. Welk merk was dat? Ik had hiervoor veel zeeman, hema, lief, noppies, we en Primark en dan kon ik ze aan de hand van het merk in de juiste doos doen. Maar h en m lijkt een rommeltje zeg. Zeeman vind ik tot nu toe het meest constant en op de maat vallend. Miss dat ik van een aantal maten maar een setje haal zodat ik het door op elkaar leggen uit kan sorteren.
    Edit: misschien dat ik ergens een goede maat tabel kan vinden en contouren op een karton ga tekenen met de maten erbij.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Soms zit er ook een enorm verschil in of iets van de babylijn of de kinderlijn komt.

Zonnestralen and DQueen like this.
  18. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Zo, glas weggebracht en iets van 7 (kleine) zakken kleding weggedaan :)
    Ook kapotte- of eenlingsokken in de container gedaan. Wat een fijn gevoel weer.

Bij kinderkleding blijft het lastig soms ja. Ik probeer dan altijd ook wel 'op de kijk' te kopen. Meestal valt Hema bij mijn zoon wel oké met af en toe een uitschieter.

19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Ik vind de baby lijn van h en m een stuk breder vallen. Ik denk dat het smalle lange vestje indd van een andere lijn is. Zodra het kan zet ik haar over op de jonge kind lijn. Ze is 9 maanden en maat 3 luiers zitten nog ruim. Broeken zal ze denk ik van de smalle merken nodig gaan hebben.

20. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,010
    2,373
    113

Share This Page