Minimaliseren en opruimen

Discussion in 'De lounge' started by Bootcamp babe, Oct 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Is het iets meer of iets minder breed als 2x kallax diepte? De foto is voor mij niet helemaal duidelijk. Als je handig bent kan je ook 2 kasten naast elkaar maken die op wieltjes staan.

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Ik heb vanmiddag lekker de papieren doorgelopen.
    Kwam serieus 2.5 kilo aan papier uit! Belachelijk, zelfs papieren uit 2007. En voornamelijk uit 2011 uit tm 2015.

Ruimt lekker op.

Ik ga morgen weer verder. (met andere dingen, papieren zijn klaar)
    Heb tijdens de papieren uitzoeken, twee afleveringen gekeken van Ons huis vol ofzo. Damn, vooral de tweede aflevering kreeg ik echt z'n opgesloten gevoel. Wat een troep, en ook overal. (Meer zal ik niet zeggen) maar ik zou zo nooit kunnen leven.

WinterBird likes this.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Onze trapkast is 92 cm breed en wij hebben er Kallax kasten in staan (een van 1 breed en 5 hoog, een van 2 breed en 4 hoog en een van 2 breed en 2 hoog), dat kan net. Wel verlies je veel ruimte doordat de zijkanten van een Kallax vrij dik zijn. Ik zou dus eerder voor planken gaan, dan kun je veel meer kwijt (of je hebt meer ruimte ;)).

4. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

@Sokkie87 @Lelie137 zo'n planken heb ik ook al aan gedacht, maar ons boormachine is niet geschikt om in onze (nieuwbouw)muren te boren en dan zou ik dus de klusjesman moeten inschakelen. En qua etensvoorraad hebben we wel plaats genoeg in de keukenkastjes, en we hebben nog een extra berging in de garage waar een dressoir staat bij de wasmachine, droogkast en vriezer.

@Zonnestralen ik snap niet goed wat je bedoelt. Tegen de linkermuur zou ik een kallax kwijt kunnen van 4x3 vakjes. Dan heb ik nog zo'n 45cm over om in de kast te kunnen. Maar dan ben ik weer bang de ze daar haar speelgoed allemaal uittrekt en dat ik dus in die kleine ruimte ga moeten opruimen. Eerst wilde ik boven een speelhoek creëren, daar hebben we de plaats voor, maar om dat met een peuter en binnenkort baby vol te houden (speelgoed telkens naar beneden en boven doen), lijkt me weer minder handig.

Binnenkort komt er terug een box in de living en vriend gaat terug een vaste computer kopen, dus zal er ook weer een bureau moeten komen. Heb al voorgesteld dat hij daar z'n computer zet in de berging, maar dat ziet hij niet zitten :roflmao:
    Eerst maar eens de rest van het huis opruimen en minimaliseren, zo zie ik dan hoeveel ruimte we eigenlijk nodig hebben.

@NiekeKris bedankt voor je ervaring, kallax zal dan wat moeilijker gaan aangezien het maar 83cm breed is thv die leidingen.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Of een andere boormachine moeten lenen of kopen. ;) :p

Of je hangt hem op die plek op, maar dan heb je weer een boormachine nodig. Of je zet hem op pootjes, kan ook nog. Of een smallere variant, ook een optie. :)

6. Roetje08

Niemand die ik ken heeft een betere boormachine, en die die we nu hebben kostte al 100€, en het is niet test we het zoveel gebruiken. Misschien dat ik het kan huren bij een doe-het-zelf-zaak.

Ik ben blij dat ik het hier eens gevraagd heb. Heb de breedte van kallax nagebootst met kartonnen dozen en lijkt toch te krap, de ruimte zou wel volgestouwd aanvoelen. Gelukkig besef ik dat nu, want anders was ik morgen die kallax al gaan halen :roflmao:

NiekeKris and Sokkie87 like this.
  7. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Zo wat veel bij moeten lezen...

@Roetje08, planken op maat (laten) zagen? Voor tegen de zijkant.

Hier is mijn verlof gestart:) dus we gaan eens even goed door het huis. Speelgoed mag uitgezocht, dvd's (die al jaren ongekeken in een lade liggen), kinderboeken (onze eigen boekenkast is flink uitgedund, bewaar alleen wat ik denk te gaan herlezen), rommellades etc. Zo'n enorme zin in:D

8. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Heerlijk!! Fijn verlof. :D
    Voel je je nog oké? Last van nesteldrang?:thumup:
    Lekker de tijd nu. Goede plannen.

9. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    @Roetje08 Als je die ruimte niet nodig hebt voor opbergen zou ik eerst een plan maken met wat je daar precies kwijt wil en aan de hand daarvan een logische indeling maken. Meer leeg dan vol is ook niet erg toch!

Of knutselspullen of ander lelijk speelgoed in grote (doorzichtige) boxen. Dan kunnen ze daarmee spelen overdag maar zit je er 's avonds niet tegenaan te kijken.

Ben wel benieuwd wat t wordt! Wij hebben straks ook een berghok ..geloof 3 bij 1,5...en kom nu niet verder dan bedenken dat we daar de stofzuiger hangen en voorraad toiletpapier neer zetten :roflmao:

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Wat een heerlijke ruimte! @Roetje08
    Net wat @Sokkie87 zegt, eerst bedenken wat je met die ruimte wilt.
    Op pinterest staat trouwens enorm veel inspiratie voor kleine opbergruimtes. :)

Sokkie87 likes this.
  11. Roetje08

#1691 Roetje08, Sep 3, 2019
    Last edited by a moderator: Sep 3, 2019
    Ja, zal het voorlopig zo laten. Heb boven ook nog een plastieken stellingskast die ik kan moduleren hoe ik wil. Misschien dat ik die stellingskast daar eens in kan zetten om te zien hoe ik het kan vormgeven. Daar staat nu babygerief in die stellingskast die binnenkort toch gebruikt zal worden. Het viel me vandaag gewoon op hoe leeg die berging was. Eerst maar eens verder minimaliseren eer ik weer lege ruimtes weer ga volsteken :roflmao:

Zonnestralen and Sokkie87 like this.
  12. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

Jun 8, 2013
    4,365
    4,422
    113
    Female
    Aahhhh ik heb dat TV programma gekeken op jullie advies :p
    Ik heb er gewoon rillingen op m'n rug van, begin te beven en krijg wurgneigingen als ik dit zie. Niet goed voor m'n gezondheid.
    Ik wil al de troep uit haar handen trekken en snel weggooien :D
    Ik geloof dat ik geen goede opruimcoach zou zijn, bij mij is 80% rotzooi en kan wel weg. :o:

13. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Hahaha !
    Echt he. Die coach was zo geduldig..
    Ze hadden die mensen een week moeten wegsturen en hun hele huis leeg moeten trekken :roflmao:

Spoetnik likes this.
  14. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Sterkte en hopelijk komen jullie er uit!
    Knuffel.imo

DQueen likes this.
  15. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Ik heb nu wat spullen en kleding op mp en fb gezet. Hopelijk ben ik er snel vanaf en anders naar de kringloop.

KLEDING
    Wij hebben allemaal een kledingkast op onze kamer. Op onze kamer een soort inloopkast: ikea pax zonder deuren over de hele wand, 1meter en dan een wand ervoor geplaatst met een gordijn. In deze kast ligt alle kleding van mijn man en mij, beddengoed en bovenop de kast de dekbedden.
    De kinderen hebben hun kleding op hun kamer.
    In de badkamer een kastje voor badhanddoeken en washandjes, als die kast er ooit uit moet dan gaat het in de gangkast.

In de gangkast liggen nu verzorgingsartikelen, papieren, tassen (niet veel meer), fotoalbums en er hangen jassen.
    De bakken in de bijkeukenkast wil ik ook uitzoeken en kijken wat in de gangkast kan boven.
    Op zolder is 1 kast bijna leeg.
    Wat er nu achter de schotten ligt kan (bijna) allemaal blijven.

Sokkie87 likes this.
  16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Ik zat even te denken. Als je hem toch niet echt nodig hebt. Is hij dan niet handig om de kinderwagen, luiertas ed in te zetten?

NiekeKris and Sokkie87 like this.
  17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Ja ik vond het daarna nog een rommeltje eigenlijk. En hoe moeilijk is het nou om je kind zijn kamer op te ruimen? Oh ik vond die verschoonhoes trouwens er echt vies uit zien. :oops:

Ohja en ze hadden zelfs kleding tot en met maat 134. KOM OP! Dat jochie was 8 maanden oud. Over een jaar of 10? Is dat vergaan, of compleet uit de mode.

18. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Jaaaaa viel mij ook op die bakken met kleding allemaal. Idioot gewoon.
    Tegen verspilling zijn prima maar er zijn grenzen.
    Ook dat scheiden van dat afval. Supergoed natuurlijk maar alles scheiden in je keuken en daarna buiten neer pleuren...wat zal t daar meuren...o_O

Gewooniemand and Prettykitty like this.
  19. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Ja! Die bakken die ze nu hebben buiten is perfect. Maar dat was zelf ook te bedenken toch?

Ja die kleding vind ik echt onzin.
    Dat je bijv tot maat 92 heb liggen ofzo snap ik nog wel. Maar 134? Why?

Ik heb de smaak te pakken, zelfs de hondenspeeltjes uitgezocht en iets van 25 hondenspeeltjes weggedaan. Nu heb ik een plekje vrij in het tv kastje, daar ga ik wat boekjes neerleggen van mijn zoontje. Kan hij er makkelijk bij!

Gewooniemand and Sokkie87 like this.
  20. Roetje08

Oh, dat zou ook wel kunnen ja, een soort tweede inkomhal, want er liggen ook te veel schoenen, jassen en andere dingen in de hal bij de voordeur waardoor het altijd een zooitje ongeregeld lijkt. Bedankt voor de tip!

Zonnestralen and Sokkie87 like this.

Share This Page