Oh dan zou ik dat zeker doen en daar in die kast een rek voor schoenen neerzetten en een extra kapstok.
Slim idee inderdaad! Je hebt van Woood ook heel handige schoenenkasten. Zijn heel smal maar kunnen 30 paar in ongeveer. Ook een handige optie voor die ruimte.
Ik heb het programma net aangezet. Vind je het gek dat de berging een rotzooi is als alle spullen naast de kast staan.... Ik had zo'n programma verwacht waarbij mensen niet meer door hun huis konden lopen omdat het vol stond. Ik vind het zwaar overdreven. Vragen over hoe het zo had kunnen ontsporen en zo. Misschien dat ze straks heftigere dingen gaan laten zien. Maar dit is meer een kwestie van gewoon even schouders eronder. Niet problematisch maar laks.
Ik ben echt op dreef met het minimaliseren! vanochtend begonnen met 2 zwarte dozen van onze vakjeskast uit te zoeken. Hoeveel lege cd-doosjes, oude computerspelletjes, internetkabels, micro usb-laadkabels en coaxkabels kun je hebben?? Daarmee geïnspireerd geraakt om alle multimedia eens op te ruimen. Nu staat er een deel op 2dehands.be, andere oude meuk staat klaar om naar het stort te brengen. Eerst nog verder opruimen met de vakjeskast en de rommelkamer. Als we dan nog die berging een soort tweede inkomhal willen maken, dan ga ik daar aan de slag! Ik kan blijkbaar "huis vol spullen" ook terugkijken via de website vanuit België (Expeditie Robinson dan weer niet, raar). Ik zal dus vanmiddag ook eens kijken, maar kan me al voorstellen hoe het eruit gaat zien
Het is ook laksigheid. Zeker niet zo heftig als de echte hoarders, maar toch wel verontrustend. Als je een baby hebt die niet eens op de vloer kan kruipen omdat het zo vies is (mede door alle troep wat er staat). Of als je geen afscheid kan nemen van je troep, dan heb je toch wel een probleempje. Als je zag wat het huis allemaal weer in ging, ik had nog minstens 50% ervan weggekieperd. Snap niet wat je met spullen moet, waar je niks mee kan/doet of gaat doen.
Ik ging met een wasmand van beneden tot boven door het huis. Vond aardig wat dingen voor de rommelmarkt en prullenbak. Ik bracht ook een halve verhuisdoos met speeltjes en kleertjes naar mijn zusje. Nu nog een vuilniszak textiel wegdoen.
Ik heb vandaag nog heel de vakjeskast uitgezocht, wat een rommel kan je daar in kwijt zeg. Enkele dingen 2dehands.be gezet, sommige dingen ga ik nog proberen verkopen (zus houdt een garageverkoop dit weekend), en al de rest ligt dankzij vriend al op het stort. Resultaat 6 vakjes weer leeg! Lang leve nesteldrang
zojuist ook aflevering 2 van ons huis vol troep gekeken. En ik ben alles behalve een verzamelaar maar op 1 klein stukje herkende ik die vrouw wel. Ze had een tas vol met kleding die de kinderen te klein was en daar wilde ze een plaid van maken (met nog 100 andere knutselprojecten overigens). Ik heb dus ook een kist vol voetbaltenue's van mijn zoon, sinds hij is geboren heeft hij het uit en thuis teneu van ajax gehad met zijn naam erop en als NL elftal in het EK of WK stond had hij die tenu's ook. Dit is dus zo een ding waar ik geen aftand van kan doen, en in 11 jaar is het nog niet voldoende voor een heel plaid (te weinig stof) en ik weet niet eens of ik wel een plaid kan maken Nu twijfel ik, hopen dat hij nog 4 jaar die teneu's wil kopen zodat ik wel genoeg stof voor een plaid heb en dan er misschien 1 ga maken. Of toch maar alles alsnog weg doen? Of bewaren en hopen dat zijn zusje het misschien gaat dragen als gymkleding als ze wat ouder is? Afgelopen jaar heeft ze bijv. wel een NL elftal teneu van hem gedragen (was hun met achternaam) als de Nederlandse Leeuwinnen moesten voetballen.
Baan kwijt, zwanger en huis kwijt, volgens mij nog een burnout i.c.m. ADD. Dat noem geen " even schouders eronder" of laks. Bekend met ADD? Burnout? En de combinatie hiervan? Ik wel. En geloof me, dat heeft NIETS met laks of schouders eronder te maken. Ik herkende grotendeels wat er in deze aflevering voorbij kwam.
daarom denk ik dat deze hulp heel fijn was om een begin te maken maar denk wel dat ze verdere hulp nodig hebben om dit ook vast te houden. Zie het namelijk al gebeuren dat als de afvalscheidings bakken vol zitten ze dat niet netjes gaan legen enz. en het over 1 jaar weer net zo een bende is daar.
Ja daar heb ik ervaring mee. Officieel is het adhd bij mij maar ik herken het meeste in add. Daarom is de structuur in het huis houden zo enorm belangrijk voor mij. Ik ben meerdere keren burn-out gegaan. Mijn energie level is nooit meer echt hersteld. Met laks bedoel ik dat er nooit echt goed nagedacht lijkt te zijn over de manier van ordenen in het huis. En ook dat het opruim probleem toch een stuk kleiner is dan de ziekelijke verzamelwoede die je in andere programma's voorbij ziet komen. (met kleiner doel ik alleen op de rommel) Schouders eronder zijn nodig om die chaos in het hoofd minder te maken. Een voordeel van add is ook dat je in hyperfocus kan schieten. Die kans krijg je niet als anderen om je heen van alles lopen te doen en er tijdsdruk op je dak komt. Ze hadden haar beter kunnen helpen om het eerst te ordenen en dan beslissingen te maken. En ondertussen de andere taken uit handen nemen zodat zij zich bij 1 ding kan houden.
Ja dat is wel waar, maar kom op. Als je weet dat je dit hebt en gevoelig bent voor een aantal zaken... waarom laat je het dan zover komen? En ook als je getrouwd bent met iemand die dat lastig vind, kan je toch ook hulp bieden aan de partner. Ik had het idee dat die man of geen ruggegraat heeft of ook toevallig hier overal last van heeft?
De kringloopwinkel weer voorzien van 24 grote boeken (encyclopedieën) en een grote tas met spullen. Nu nog de spelletjes opruimen in de gangkast en dan is het meeste weer op orde. Alleen nog de kleding van mijn man en mij.
Het probleem was misschien een stukje kleiner dan bij echte hoarders maar denk dat dit wel de begin fase van verzamelwoede is. En dat als er geen hulp was geboden dit over een paar jaar wel het geval was geweest. Dan bedoel ik een huis vol met alleen nog een looppad om langs alle spullen te komen. Las gisteren dat 1 op op de 20 Nederlanders last heeft van dwangmatige verzamelwoede. Schrok ik echt van, vind dat echt heel veel.
Munimaliseren is leuk maar je mag echt wel wat bewaren. Ik.heb een hele mooie kist per kind waar ik spullen in bewaar. Geboortepakje, speciale cadeaus die ik niet weg wil doen etc. Ook mooie speciale kleding. En 2 tekeningen van de kinderen etc. De kist zit nog lang niet vol, de oudste is nu 4. Als ik die teneus zou hebben, zou ik ze niet eens verwerken tot plaid maar bewaren. Hiet net afgelopen zondag een trofast kast met bakken gekocht voor 10 euro. Deze op de plek van de commode van de oudstw gezet. Nu net wat verkleedkleding in gedaan, en de lelijke plastic bak waar het in zat op de weggeefhoek gezet. Is net opgehaald. Dw sidetable wordt vrijdag opgehaald. Ook een troep-trekker. Heerlijk, weer wat spullen weg.
Ik denk dat ze niet goed had kunnen starten met het herstellen van de burn-out in deze chaos. En dat het daardoor meer en meer was geworden. Omdat eraan beginnen steeds lastiger word. Maar wat je in andere programma's veel zag is dat er ook nog afval ed tussen zat. Dat ze zelfs van het weggooien van een leeg chips zakje in de stress kunnen schieten met verzamelwoede. 1 op de 20 dat is veel zeg. Wat was hun maatstaf om het verzamelwoede te noemen?
Ja in die andere programma's waren het echt hoarders, hier niet daarom misschien die psychische hulp ook niet, hoewel ik denk dat die wel nodig is. Je voorbeeld van afval zag je hier ook wel een beetje, al het gesorteerde vuil in huis en de tuin. Gelukkig niet zo ernstig dat ze er geen afstand van konden nemen, maar gezond is het niet zoveel afval te verzamelen in je huis en tuin natuurlijk. Daarin deel ik ook de mening "laks" wel een beetje, want eerlijk is eerlijk, hoeveel moeite is het om dat eens of 2x per week gewoon even netjes weg te brengen. Bij deze mensen zat het probleem niet alleen in de troep maar ook de hygiene. Want het was ook ronduit vies in dat huis. Ik heb de 2e aflevering gezien, die vrouw had ook veel troep maar vies was het daar absoluut weer niet. Die 1 op de 20 is mensen die geen afstand van spullen kunnen doen omdat ze aan die spullen een functie geven die niet bij die spullen hoort. Bijvoorbeeld een berg kranten omdat dat vertrouwd voor ze is en het ze een veilig gevoel geeft. Veel van die mensen verzamelen niet 1 ding (en geven daar een verkeerde functie aan) maar meerdere dingen en dat word steeds meer en meer.