Wanneer was die 2e aflevering? Ik heb nu alleen die met dat stel en baby gezien. Die andere wil ik ook wel terugkijken
Zo te zien komt het op maandag. Met videoland kan je vooruit kijken en nu de tweede aflevering kijken.
Ik ben nu halverwege. En er valt een zin wel erg op. Dat gaat over dat ze niet zoveel te besteden heeft en daarom veel wil bewaren omdat ze het straks niet zomaar meer kan kopen. Ik denk dat het indd lastiger is om spullen weg te doen als je weinig te besteden hebt. Ik merk bij mijzelf dat ik het veel makkelijker vind om iets weg te doen, normaal als er gewoon genoeg binnenkomt, met de gedachte dat ik het wel weer koop als ik het toch nodig blijk te hebben. Dan kan je ook makkelijker de spullen gewoon weg geven ipv dat je ze nog probeert te verkopen en er dus nog een tijd mee zal moeten zitten.
Zo ik ben vandaag de hele dag bezig geweest met opruimen. (Zoals mijn vriend zou zeggen, mijn hobby ) Ik heb onze rommel kamer omgetoverd tot een, voorraad kamer. Ja dat was het oorspronkelijk al. Maar er staat nu bijna geen rommel meer Ik ben nu ook op het punt dat ik nog weinig kan weg doen, omdat al zoveel is opgeruimd. Een oude playstation, tablet, 5 oude mobieltjes (die leveren we in voor de Clini Clowns. 3 euro per mobieltje) weggegooid. Twee koffiezetapparaten. Ook weg gedaan! Beide mankeerde ze wat, maar vond het eerst zonde om weg te doen. Ook heb ik het dressoir helemaal nagelopen. Kwam een boodschappen tasje uit qua troep ongeveer! Veel kartonnen dozen gescheurd. (nadeel van online bestellen) En in totaal 18kg kleding naar het goede doel "gebracht" voelt echt heel fijn! (Dat andere hele arme mensen mijn kleren kunnen aantrekken en er wat aan zullen hebben) Ik ben niet meer te stoppen.
lekker hoor het idee dat je niet verder kunt. Ik heb nu ook nog wel spullen bewaard met het idee als ik dat aankomend jaar nog niet gebruik dat volgend jaar alsnog weg doe dus ik ben voorlopig nog niet klaar met spullen weg doen. Wat voor mij een grote klus gaat worden, maar die doe ik pas als ik alle ruimtes in huis gehad heb, zijn de spullen achter de schotten op zolder. Daar staat zoveel troep, wat ik uit mijn hoofd weet van alle tegels en vloeren in huis een pak voor als er ooit een reparatie nodig is. Al mijn schoolboeken, agenda's van de middelbare school, decoratie voor pasen en sinterklaas, oude skikleding die we allemaal niet meer passen, een aquarium met toebehoren en vast nog veel verrassingen. De planning was (als mijn man hier blijft) gaan verbouwen of verhuizen. Bij verbouwen gaat de trap onder de kast verdwijnen waar nu voorraad en schoonmaakspullen staan en komt ipv het dressoir (4 deurtjes en 4 lades) een open tv meubel terug. Vooral in het dressoir zitten veel "troepjes" dus als man terug komt is mijn doel wel veel uit de trapkast en het dressoir weg te doen en voor de spullen die nog gebruikt worden vast nieuwe opbergplekken te zoeken zodat ik tegen die tijd niet een probleem heb om dit alles netjes op te ruimen. Wel komt er na die eventuele verbouwing een grotere keuken terug (misschien 1 kastje dan gebruiken voor die voooraad en schoonmaakspullen en 1 kastje voor de spullen die ik regelmatig gebruik uit het dressoir). Ook komt er in de hal een grote kast terug, nu alleen 1 deur voor de meterkast dit word een driedeurs schuifsysteem waar dan ook schoenen en jassen in kunnen en eventueel hoop ik, nog wat ruimte over voor de stofzuiger, dweil, stoomreiniger, swiffer en dat soort dingen.
Ik vond dat dat koppel toch nog een groot appartement hadden. Er had nog veel meer troep in gekunnen. Morgen ga ik de grote rommelkamer aanpakken. Daar liggen nog pakken laminaat die we over hadden. Geen idee wat ik daar mee moet, maar ik wil het weg. Plan was op de zolder dumpen, maar die heeft nog geen trap (en zal er ook nog een tijdje niet komen). Lijkt me toch niet verkoopbaar? Zie echt op tegen die kamer
@DQueen Over die tenues..ik wilde ook de tip geven voor een kist per kind!! Dan kun je dat soort dingen toch bewaren zonder dat je het elke keer tegenkomt en t toch een beetje in de weg ligt. Hebben jullie toch leuke herinneringen aan, zou ze niet weg doen hoor! Mooie plannen voor t huis! Die schotten lijken me vre-se-lijk om aan te beginnen omdat je nu al weet dat je daar dilemma's krijgt..schoolagenda's...je kunt er niks mee maar je kijkt er ook nooit meer in..dat is misschien zo'n gevalletje van nog even bewaren en dan alsnog weggooien omdat het toch onzin is om ze levenslang te bewaren
Herkenbaar! Wij hebben ook van allerlei vloeren nog 4 of 5 pakken liggen.. geen idee of dat verkoopbaar is..denk t eigenlijk niet.. zonde he!?
Ik zou het houden. Wij hebben jaren terug gehad dat de vaatwasser kapot was en een enorme plas water dropte. Het water kwam van onder de vloer naar boven. Hele keuken vloer was kapot. Het was een open keuken en die kleur was niet meer te krijgen.... Dan word het een dure grap. Ik heb nu iets meer dan 2 pakken reserve liggen. Maar ik ga 1 kamer nog een keer over doen en dan hou ik denk ik nog 1 pak reserve over.
Wij dus ook en ook van alle tegels in huis (badkamer wand en vloer) wc wand en vloer, keuken wand, plafuizenvloer (waar inmiddels laminaat overheen ligt), en dan laminaat van zolder+hal boven, laminaat van de slaapkamers (ligt tapijt overheen) en laminaat van de woonkamer. Eigenlijk in 1 woord samengevat, KOEKOEK!
Mijn zolder staat wel vol troep moet ik zeggen, maar ik heb liever een rommelige zolder en net huis. Dan andersom. Heb ook gelijk een afspraak gemaakt voor het ophalen van grofvuil. Ik doe een stoel weg, koelkast, krukje, 2 nachtkastjes en een keukentrolley. Al met al toch best wat dingen die weg gaan, zal ook weer wat opruimen. Echt heel erg fijn! De troepjes in het dressoir heb ik ook hoor, maar daar ontkom je gewoon echt niet aan! Ik heb echt veel troepjes, welke niet weg kunnen. Ik denk dat ieder huishouden dat wel heeft. Ik heb ook een rommel lade, in de keuken. Ligt van alles in! Pleisters, boterhamzakjes, knijpers, elastiekjes (niet voor het haar hoor), en nog meer dingen.
HAHAHA hele opslag. Maarja, ook wel weer handig.. Neemt het erg veel ruimte in? Als het meevalt dan is het ' helemaal waard.
Nee het staat helemaal in een hoek achter de schotten op zolder dus merk er niets van. Maar het idee die schotten eens leeg te halen en erin goed te kunnen schoonmaken vind ik ook wel fijn.
Net terug van vakantie en heb weer wat dingen voor de kringloop. Al het beddengoed uitgezocht wat niet goed was en nieuw besteld, was hard nodig. Wat speelgoed uitgezocht en zet alles klaar in de garage. Ik doe steeds kleine beetjes maar het valt me niet tegen (met 3 jonge kids). Ik krijg vandaag de Dyson V11, knettergek ben ik eigenlijk maar ben erg benieuwd en je mag hem binnen 100 dagen retour sturen.
Door onze verhuizing hebben we al vreselijk veel weg gedaan maar toch ook weer veel nieuwe dingen aangeschaft. Nu alles een beetje op zijn plek staat wil ik er toch weer doorheen gaan. Gister een spel verkocht en meteen een extra spel mee gegeven. Vandaag wil ik de speelkamer en badkamer opruimen. Ben benieuwd of we een zak kunnen vullen! Ook blijf ik maar aanhikken tegen de babyspullen.. weg doen vind ik moeilijk met onze wens maar het ziet er naar uit dat het bij een wens blijft.. dan kan ik maar beter iemand anders er blij mee maken voor een klein prijsje. Nieuw kopen is ook weer zo gedaan mocht het nodig zijn. @DQueen ik zou de voetbalpakjes bewaren waar zijn naam op staat. De rest weg geven. Inmiddels heb je zoveel ruimte vrij gemaakt dat de persoonlijke spullen wel bewaard kunnen worden. goed bezig hoor!
Ik vind de dyson ideaal @februarimama Daar krijg je geen spijt van! Wij hebben de V8 geloof ik, en recent een robot gekocht man wilde hem graag voor het behoud van onze nieuwe vloer. Ik was er eigenlijk niet zo blij mee maar nu ik elke dag thuis kom in een huis, met schone vloer is het toch wel ideaal. Via Ali hebben we een houder gekocht voor alle borstels. Als je hem gaat houden is dat echt een super fijne oplossing voor alle hulpstukken!
Ik heb ook de V8 en kreeg er een houder bij voor alle borstels. Ik gebruik de V8 alleen boven, vind op harde vloeren mijn normale stofzuiger toch nog het lekkerste maar als die stuk gaat dan komt er beneden ook een dyson, net welk model dan nieuw is.
Oh dat is netjes, wij kregen er een tas bij. Maar dat is helemaal niet ideaal. Ik mis de normale stofzuiger alleen bij stoelen en bij bijv een keukenlade of lampenkap. Wij hebben boven nog een normale stofzuiger staan. De dyson gebruik ik voor het ‘snelle’ boven en beneden.