Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

We hebben nu 4 pakken en een stuk plint. En ook nog zo'n rol voor onder de laminaat. Denk dat ik ze dan maar spaar tot de zolder opengemaakt wordt en ze daar op leg. Die rol die ik wel weg.

En dan nog 2 lattenbodems (we zijn een jaar geleden van 160 naar 180 boxspring gegaan), wat doe ik daar mee? Ik dacht eerst sparen voor de kinderen, maar blijkbaar zijn kinderbedden geen 80 maar 90 :rolleyes: heb het al eens op 2dehands.be gezet, maar geen reactie gehad.

@DQueen wauw, dat zal wel een hele voorraad zijn :roflmao:

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik heb een lattenbodem gebruikt voor de deksel van de zandbak. Maar verder zou ik niet weten wat je er nog mee kan.

Dit is dan weer de zwakke plek van mijn vriend. We hebben de lattenbodem van een peuterbed over. Hij denkt dat dat hout nog wel een keer van pas gaat komen. Ik zou het weg doen/geven.

3. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Van de youtube goeroe's begrijp ik dat je de fluffy borstel moet gebruiken op harde vloeren. Ik heb nog een 2000 watt Miele voor de grote klussen maar deze lijkt me heel fijn voor snel en lastige plekken.

Luna86 vindt dit leuk.
  4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een Dyson. Wil echt niet meer zonder, zo handig om hem meerdere keren per dag even te pakken en het huis te stofzuigen. (Vooral de woonkamer) geen gedoe met een snoer ofzo.

Echt heel erg blij mee!!
    Miele Cats and Dogs vond ik ook erg fijn. Maar dat gedoe met het snoer enzo vind ik vervelend.

5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Oh nou, dan zou ik me er niet druk om maken. Super handig juist, en schoonmaken snap ik wel. Maar zou ik alleen een keer doen als je echt niets te doen hebt ofzo. Andere dingen gaan voor, die tegels komen wel een keertje joh. :D

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Tipje voor de andere mede opruimers.

Oude mobieltjes kun je inleveren voor het goede doel.

Oude handdoeken, dekens, plaids etc zijn dierendoelen vaak heel blij mee. Zoals het asiel, vogel opvang etc.

Ruim je op, EN hebben andere er ook nog wat aan. :D

Oja en oude nagellakjes geef ik altijd weg aan een verzorgingshuis. Kan ook bijvoorbeeld aan een tienermoeder opvang o.i.d

Sokkie87 en Luna86 vinden dit leuk.
  7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Wij hebben zo’n buurtkastje in ons dorp staan. Misschien fiets ik er straks even langs. Heb nog een nieuwe kerrypoeder. Is maar iets klein maar zonde om weg te gooien toch? De andere zit nog vol en zoveel gebruik ik het niet.

Wat er uit de badkamer kwam viel tegen. oude geurstokjes en een bijna leeg flesje alcohol. Hij is wel weer lekker schoon ;)
    Zojuist een boek op Mp gezet en een verhuisdoos leeg gepakt en op zijn plek gezet.

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik ga eens uitzoeken of er nog info van oude telefoons af te halen is.

Ik heb van een computer nog verwijderde bestanden terug kunnen halen met een programma. Ook met een usb stick is dat gelukt. En ik ben er niet in thuis dus ik vraag mij af wat er nog aan info terug te halen is van een mobiel. Voordat ik dat weet doe ik de mobieltjes niet weg. Een paar oude mobieltjes heb ik ingericht als muziek apparaatjes voor de kinderen. Verder neem ik sim only als de telefoon het nog doet.

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Niet allemaal hoor. Mijn dochter heeft de Hemnes bedbank van Ikea. Die is ook "slechts" 80 breed (matrasmaat)

10. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Ik denk dat dit ook pas werkt als het echt in de weg staat, als je geen ruimte meer hebt.
    Wij wonen klein en er moet dus zo ongeveer wel wat uit als er wat in komt. Hier ga ik dus ook soms door het huis om iets weg te doen. Vaak voor de verkoop en anders geef ik het weg.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Als je die hebt dan zijn reserve plakjes wel handig. Ik heb er al 7 moeten vervangen....

12. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Heerlijk, als de verkoop lekker loopt!

13. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Welk programma op Netflix is dat?

14. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ik wil ook zo graag opruimen!
    Met een tweede baby op komst moet onze kledingkamer omgebouwd worden tot babykamer. Dan moet er een kledingkast op onze kamer, maar daar past niet zo’n grote kast in als onze kledingkamer.
    Ook liggen daar schoenen, koffers, dekbedden, etc.
    Ook willen we de zolder verbouwen, daar liggen nog meer kleren, oude krantenknipsels van man zijn wedstrijden, knutselspullen, oud speelgoed, fitness spullen, etc.
    En dan het dressoir beneden, 1 la vol oude mobieltjes, kabeltjes, USB sticks, gereedschap.:eek:

Aaah, ik voel mij zo overweldigd als ik bedenk wat ik allemaal zou moeten opruimen. Plus ik heb nu al heel veel last van mijn bekken, dus kán niet eens heel veel doen.:$

15. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    wat rot meis, sterkte!

16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Probeer uitzoekwerk te verdelen in wat je staand, zittend en liggend kan doen. Als je telkens van houding wisseld heb je minder pijn.

Paris91 vindt dit leuk.
  17. Roetje08

Bedankt voor de tip, maar zie dat dat bed al met een lattenbodem komt. En we hadden iets heel anders in gedachten voor de peuterkamer van onze dochter :D

18. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Goede tips!!!!

Waar kun je die mobieltjes kwijt?!

19. Roetje08

Alles opdelen in kleinere projecten. Je hoeft niet alles op 1 dag of week te doen. Je kunt bijvoorbeeld beginnen met die lade, volgende keer een deel van de kast, ... Klein beginnen geeft motivatie om er aan te beginnen en door te gaan (op je eigen tempo) :thumup:

Paris91 en Sokkie87 vinden dit leuk.
  20. Roetje08

Vandaag geen zin gehad om op te ruimen, heb me wel bezig gehouden met spullen verkopen. Deze morgen is er iemand een spelletje voor de Switch komen ophalen, straks naar het postkantoor om een pakketje af te geven. Gisteren nog oude gameboy colors verkocht. Heeft me toch al 120€ opgeleverd.

Morgen ook geen opruimdag in huis, maar wat spullen proberen verkopen tijdens de garageverkoop van mijn zus. Boeken, dvd's, gezelschapsspellen en mooiere babykleertjes van E. Alles wat niet verkocht geraakt, drop ik dan bij de kringloopwinkel.

Na het weekend gaan we weer vrolijk verder :D

Zonnestralen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina