Minimaliseren en opruimen

Discussion in 'De lounge' started by Bootcamp babe, Oct 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,608
    8,359
    113
    Female
    Ik wou vandaag nog en lading dvd 's op mp gooien maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Ik heb de kleding van de kinderen gedaan. Grotere maat klaar gelegd voor dochter in de extra lade. Dan heb ik gelijk overzicht van wat er al is en waar ik nog wat van bij kan halen straks. Korte broeken van iedereen eruit gehaald. Lange broeken gecontroleerd. 10 hebben een kapotte knie. Wat doen jullie daarmee? We kunnen ze nu niet vervangen maar ik wil ook niet een armoedig uitziende oplossing bedenken. Ik heb iig besloten om geen korte broeken meer te kopen. Voortaan knip ik de broeken boven de gaten af en ga ik met de machine en lijm aan de slag.

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Je kunt ze inleveren voor bijvoorbeeld Clini Clowns.
    Hier heeft een witgoed winkel een bak staan waar je ze kunt inleveren.
    Anders even op Google zoeken, dan vind je vast een winkel waar je het kunt inleveren.

Sokkie87 likes this.
  3. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    @Zonnestralen Ik gooi kapotte kleding altijd meteen weg..maar ik ben dan ook totaal niet handig met creatieve oplossingen!

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,608
    8,359
    113
    Female
    #1764 Zonnestralen, Sep 5, 2019
    Last edited: Sep 5, 2019
    Met andere kleding doe ik dat ook. Maar de broeken zijn na 3x dragen al kapot. Dat wordt een dure grap dan.

De meest natuurlijke oplossing lijkt tot nu toe om er extra gaten in te maken. Dan is het ineens geen afval maar hip.

Sokkie87 likes this.
  5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,608
    8,359
    113
    Female
    Hoe zorg jij dat al jouw data eraf is? Ik last ergens dat je met een recovery programma een check kan doen of jouw gegevens er echt af zijn.

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Dat maakt me eigenlijk vrij weinig uit, althans ik maak me daar geen zorgen over.

Ik heb er geen geheime/bijzondere dingen mee gedaan. Geen internet bankieren etc. En ik weet niet precies WAT ze er mee gaan doen. Maar ik denk dat ze worden vernietigd en het per kilo wordt verkocht ofzo.

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    Misschien een maandagochtend exemplaar ;) Hier nog niets hoeven vervangen :)

Zonnestralen likes this.
  8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

Jun 8, 2013
    4,365
    4,422
    113
    Female
    Ik koop idd ook geen korte broeken meer. Ik spaar de kapotte knieen broeken en het jaar erop worden ze een korte broek. Zo heb ik van Name It broeken, hele leuke korte broeken kunnen maken!
    Dit zijn ook bijna de enige die mijn zoon goed passen.

Zo heeft hij lange broek maat 122, maar een korte broek 98/104 die nog past :roflmao:

DQueen and Zonnestralen like this.
  9. rums

rums Niet meer actief

Het programma waar jullie het over hebben is een kopie van Consumed, stond op Netflix maar kan hem zo snel niet vinden . Daar is het vele malen heftiger. De spullen gaan dan naar de opslag en uiteindelijk moeten ze 75% van hun spullen wegdoen.

10. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Heb ze nog eens op 2dehands.be gezet voor 20€ en worden zaterdag opgehaald :) 20€ is beter dan niets of het zelf naar het stort te moeten brengen :thumup:

Zonnestralen, Spoetnik and DQueen like this.
  11. DQueen

DQueen Niet meer actief

net gezocht staat inderdaad niet meer op netflix. Vind dit soort dingen wel leuk om te kijken. Iemand bekend met de afleveringen van Marie Kondo op netflix? Aanrader of niet? Zie ook een documantaire Minimalism, is iemand hier bekend mee?

12. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

Jun 8, 2013
    4,365
    4,422
    113
    Female
    Oh dat was echt erg om te zien, zoooooveel bende die Amerikanen hebben!!

Marie Kondo vond ik niet leuk om naar te kijken, ging me veel te langzaam en die irritante Japanse stem :oops:

DQueen likes this.
  13. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik vond Marie Kondo wel leuk hoor. En die documentaire ook.

DQueen likes this.
  14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    #1774 NiekeKris, Sep 5, 2019
    Last edited: Sep 5, 2019
    Consumed, maar het is er helaas af.

Marie Kondo vond ik wel leuk om te zien, maar het boek vond ik vele malen beter. Bij het programma mist veel essentiële informatie.

[edit]Heel vaag, op mn telefoon zie ik de reacties niet goed/logisch oid...maar dus inderdaad Consumed, en inderdaad stukken heftiger dan het NL programma. Én een stuk Amerikaanser, niet te vergeten. ;)[/edit]

DQueen likes this.
  15. Nougat

Nougat Fanatiek lid

May 27, 2018
    2,956
    1,293
    113
    Jammer, was er wel benieuwd naar.

16. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

Jul 22, 2017
    1,384
    1,276
    113
    Female
    Goede tip!

Ga proberen een paar keer per week iets kleins te doen.:D De kledingkamer ga ik pas aanpakken als we hem echt gaan veranderen in babykamer, anders heb ik straks alles dubbel in handen. Richt ik mij nu op de kleinere dingen.

Vandaag 1 kastje van het dressoir beneden gedaan. Het washok opgeruimd, had echt nog heel veel lege flessen wasmiddel staan :oops:, en mijn oude kleding op zolder netjes gevouwen zodat dat van de week in zakken kan naar de kledingbak.

DQueen likes this.
  17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,608
    8,359
    113
    Female
    Zo dat is nog veel zeg. Was het een heel frame? (Ik dacht aan zo'n bodem met touwtjes van 10 euro nieuw :p)

DQueen likes this.
  18. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier het weekend naar de glas en kledingbak , staat weer genoeg.

Ook weer spullen te koop zetten

Steeds iets en zo een opgeruimd huis krijgen

19. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Ja, zijn er met frame, redelijk zwaar ook. Denk dat ze 75€ per stuk hebben gekost :D

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Hier hebben we sinds het nieuwe schooljaar een nieuwe regel: voordat schermtijd begint (19u) gaan we eerst met zijn allen 5 min opruimen. Het werkt zeer goed! Gisteren pakte mijn oudste zelf de stofzuiger bijvoorbeeld. Na die 5 min is de benedenverdieping helemaal opgeruimd. Een kwestie van bijhouden dus.

Share This Page