Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Dat hebben wij ook idd. Maar ik bak best veel dus aan verschillende soorten meel, maizena e.d. staat er toch aardig wat in de voorraadkast.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Heb je toevallig een link naar dat kruidenrek?

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Leuk topic! Ik krijg altijd veel energie van opruimen. Ik had op zolder 2 enorme bakken met herinneringen oa met oude vakantiefoto’s. Veel te veel ook. Veel weg gedaan. Alleen de mooiste herinneringen gehouden. Ook stapels met verjaardag/rijbewijs/diploma-felicitatiekaartjes van jaren geleden liggen bij het oud papier nu.

En ik heb alvast dozen met spulletjes gemaakt voor Koningsdag.

Net ook wat op marktplaats gegooid voor kleine prijsjes. Ik blij, ander blij. Spulletjes worden nog eens gebruikt. Mooi vind ik dat.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Wij gaan deze vakantie de kamer van de jongste aanpakken. Liefst zou ik dan ook flink opruimen daar, maar ze wil alles bewaren. :oops::D En aangezien het haar spullen (lees: speelgoed en boeken) zijn, wil ik wel naar haar luisteren. Maar wel een mooi moment om de kledingkast nogmaals uit te zoeken. :)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Wat ik dan doe is spullen waarover ze twijfelen in een grote doos doen. Die doos een bepaalde periode wegzetten. Kijken ze er niet meer naar om, dan gaat het weg.

Sugarblossom vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Doen wij ook met veel dingen, maar tot nog toe vooral met kleine dingen en ook tekeningen ed. Nog niet veel gedaan met grotere dingen...ik denk ook dat ze die eerder mist, gewoon omdat het normaal veel ruimte inneemt (denk aan poppen, een poppenwagen, poppenstoeltjes, enz.). :D

Ik zou natuurlijk ook nog voor kunnen stellen om de dingen op Marktplaats te zetten ofzo en dat ze dan van het geld wat het oplevert iets anders kan kopen... Misschien dat het dan nog een doel heeft oid.

7. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mmm. Heb op wisch gekeken maar volgens mij is die nu uitverkocht ofzo. Kan hem niet meer vinden.
    Wel een rek voor aan de voorraadkastdeur gezien waar je kruiden en ander klein spul in kwijt kan.

tuc vindt dit leuk.
  8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
  9. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Met Mari Kondo zie youtube

10. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Zoooo heerlijk om ruimte te maken! Gister weer drie vuilniszakken gevuld met spullen voor de kringloop. Morgen wegbrengen, heerlijk

11. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Wanneer mag de kerstversiering weer naar zolder?
    Ik ga trouwens gewoon niet alles terug op zolder zetten, maar even kririsch kijken wat me dit jaar blij maakte en wat als 'rommeltjes' in de weg stond..

lidu1 vindt dit leuk.
  12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Vorig jaar heb ik 2e kerstdag alles al opgeruimd, was het zat. Nu de boom wat later neergezet dan normaal dus denk dat het volgend weekend er uit gaat. Ik ga eindelijk ook flink ruimen in de kerstspullen. Mijn man ziet eindelijk ook in dat 6 volle dozen een beetje overbodig is...

Sugarblossom vindt dit leuk.
  13. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier met het opzetten van de kerstboom van alles al weggegaan

Vandaag 3 zakken met kleding van mij weg gedaan

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb amper iets van kerstversiering. De boom, ballen, lichtjes en slingers. Ik wilde raamstickers doen voor de kinderen maar ik kwam er niet toe om de ramen aan de buitenkant te lappen dus geen stickers gehaald.

Er staan nu weer 2 dozen speelgoed in onze kamer om eens goed uit te zoeken. Ik heb nog een zak playmobil staan om weer in elkaar te zetten. Ik blijf bezig met speelgoed hier.

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben jaren geleden steeds gekozen voor een andere kleur boom. Waardoor we zowel bakken paarse, rode, zilveren en blauwe versiering hebben. Inmiddels hebben we kinderen en een hele bonte boom. En dat vind ik zelf ook leuk dus die bakken vol per kleur zijn nu niet meer nodig. Daarnaast nog een bak lichtjes, kerststukjes decoratiespullen, overige decoratie als deurkrans etc. Dus echt veel! Ik roep al een jaar of 3 dat we het wel minder kan maar mijn man was het er nog niet mee eens. Nu hij dit jaar de boom heeft opgezet (en dus alle bakken naar beneden en daarna weer naar boven gebracht) is hij ineens van mening veranderd :roflmao:

16. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Hier ook 3 zakken spul naar de kringloop gedaan dit weekend en de garage een beetje opgeruimd, hopelijk heb ik daar van de week wat meer tijd voor.

17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ja zo verzamel je wel wat. Wij hebben deze boom nu voor het 3e jaar. Ik heb toen de oude boom en een allegaartje van ballen (hadden we allemaal gekregen van familie) de deur uitgedaan.
    Nu rode en zilveren ballen en de zilveren slingers en lichtjes. Ik heb wel een doosje van de rode ballen bijbesteld want ik had ineens veel meer zilveren ballen.
    Andere decoratie om neer te zetten hebben we niet echt plaats voor. Misschien dat dat ooit komt als er minder groot speelgoed in huis aanwezig is maar eerlijk gezegd missen we het niet. Kinderen vragen ook niet om meer decoratie, de boom met lichtjes is voor hen het belangrijkste.

Na kerst meer uitzoeken in het halletje bij de voordeur, kan nu even niet omdat alle cadeautjes daar staan.

18. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Kerstspullen is idd nog iets wat ik straks (lees: als de versiering weer naar zolder gaat) kan aangepakt worden. Heb nu 1 doos met oude spullen die ik al 2 jaar niet heb gebruikt (oude slingers, kerstballen etc), dus ook dit jaar niet gemist. Die kan meteen in zijn geheel naar de stort of kringloop.

@boodschappen shoppers, die kunnen hier idd uitgemest worden! Dat is een goede. Heb volgens mij nog de hele la vol en de boodschappen worden bezorgd! Compleet overbodig dus, en je krijgt ze ook nog steeds veel gratis

Kerstpakket etenswaren: ga denk ik veel naar mijn schoonouders brengen. Heb nu maar besloten om geen extra voorraad aan te leggen met spullen die in aanbieding zijn. Vermoed dat soms iets voor de volle prijs halen goedkoper is dan te veel weggooien vanwege houdbaarheid

Nog een vraagje: hoe bewaren jullie kinderkleding? Heb nu op zolder van die shoppers of vacuüm zakken per maat staan, maar misschien in doorzichtige dozen beter/ overzichtelijker/ beter te stappelen/ netjes? Ik doe trouwens wel van die zwitsal geurzakjes erbij. Kreeg laatst van mijn vriendin wat kleertjes maar ik kreeg die muffe geur er niet uit na 5x wassen. Dus linea recta de grijze bak in

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Kleding bewaar ik in grote bakken van de Ikea (Samla, geloof ik?). Werkt prima, geen last van nare luchtjes oid en goed beschermt tegen zilverbeestjes ed. (y)

20. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Jaa, ik heb ook nog een weeereld shoppers staan: via via gekregen toen we gingen verhuizen, was erg handig met inpakken/verhuizen. 95% kan wel van weg, ik gebruik er maar een paar (voor werk/als we op vakantie gaan).

Kleding bewaar ik in plastic bakken.

Ik heb vorig jaar alle kerstspullen uitgezocht. Ik heb toen het meeste meegenomen naar mijn werk en in de lerarenkamer gezet, het was binnen no-time weg :roflmao:

Doen jullie ook aan consuminderen (minder kopen, spullen lenen, repareren etc) en afval vermindering?

Deel Deze Pagina