Minimaliseren en opruimen

Discussion in 'De lounge' started by Bootcamp babe, Oct 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Dat vroeg ik me eerlijk gezegd ook af :)

Als ik hier verjaardagen zou moeten skippen, dan die van ons en niet die van de kinderen.
    Hooguit wat kritischer kijken naar wie uit te nodigen.

dreumesje and DQueen like this.
  2. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Vandaag een plastic afvalzak volmet gordijnen en kleden weggedaan.
    Verder een zelfopblaasbaar matje die niet lekker lag, dus weg gegooid.

Misschien doe ik morgen de vuurkorf aan en kijken hoeveel zooi een regenton geef aan rook.
    Dan weet ik of ik naar de stort moet of niet, hahaha.

De voordeur is af, zie topic hierover.
    Door het moeten snijden van het plastic, de eettafel nagenoeg leeg gemaakt....
    Ruimt ook lekker op.
    Morgen bezig aan de lege tafel met de verkoop van de postzegelverzameling van mijn opa.
    Alleen de nederlandse wil ik houden.

Als die weg zijn, twee planken vrij in de kast. Zijn ongeveer 40 boeken...

Gewooniemand and DQueen like this.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,608
    8,359
    113
    Female
    Onze middelste heeft vaak jog denims omdat hij juist breed gebouwd is. Daarin heeft hij indd ook nog nooit open knieën gehad. Ik dacht dat dat was omdat hij nog niet op school zit. Maar ik ga het eens testen!

4. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

Jul 22, 2017
    1,384
    1,276
    113
    Female
    Ik heb dit jaar ook geprobeerd mijn verjaardag zonder kinderen te doen.
    Alleen durfde ik dat niet zo te benoemen. Dus ik zei dat ik het alleen ‘s avonds vierde, en ging er vanuit dat die kinderen dan op bed zouden liggen en dus niet zouden komen.
    Kwamen ze om half 7! :eek::rolleyes:

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,608
    8,359
    113
    Female
    @Krulpeterselie Kunnen jullie het niet ergens vieren waar het geluid wat gedempt wordt?

DQueen likes this.
  6. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb een peuter die zonder moeite ook doorfeest tot 1.00 uur in de nacht ondanks dat ze geen middagslaapje doet. Die hint van een avondverjaardag zou ik ook niet snappen.

Ik zou overigens best beledigt zijn als mijn kinderen op een gewone thuis verjsardag (dus geen speciaal feest) van familie niet welkom zouden zijn en ook niet komen. We zijn een gezin en sluit je 1 of 2 van ons buiten hebben wij geen behoefte daarbij aanwezig te zijn.

7. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Wij vieren onze verjaardagen sowieso al niet. Vind een kinderfeestje ook veel leuker/gezelliger dan een eigen verjaardag. Wat speelgoed betreft, wij stellen een wensenlijstje op. Daar wordt wel goed naar geluisterd. Mijn schoonbroer en -zus doen het ook, maar die andere kant van de familie kijkt daar niet naar en kopen zomaar wat. Die gaan echt over the top met budget (tot 150€ zelfs).

Eergisteren dus garageverkoop, welgeteld 4€ verdiend :roflmao: mijn zus heeft nog een dag langer doorgedaan en heeft zo nog 36€ voor mij verdiend. Maar niemand die naar de babykleertjes kijkt, verkoopt echt voor geen meter, zo'n dingen. Die gaan dan naar het goede doel :thumup: vandaag nog een drukke dag met een babyborrel, dus morgen kunnen we verder rommelen. Twijfel nog tussen de rommelkamer (waar de box staat, en die zal dus al naar beneden moeten dan, vind het nog wat vroeg daarvoor) en een begin maken aan de extra inkom..

8. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    2,636
    379
    83
    ..
    In ons vorige huis hadden wij een kamer vol Pax kasten. Op de bovenste planken hadden we van dat soort dichte zakken (speciaal voor de Pax). Daarin hadden we bijvoorbeeld ski spullen/thermo kleding, extra deken/kussens en andere dingen die we niet heel regelmatig nodig hadden. We hadden daaronder hangdelen en dan onderaan 3 dichte laden of van die draadmandladen.

In dit huis heeft alleen onze zoon 2 Pax kasten, met ongeveer dezelfde indeling als ik hierboven beschrijf. Hij is 2 jaar, dus de kast zit niet helemaal vol met kleding. In de laden en draadmanden zitten verkleedkleren, nieuwe pakken luiers en boeken.

DQueen likes this.
  9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Kleertjes verkopen inderdaad niet! Gisteren 1 shirtje verkocht. Meest verdiend aan puzzels en spelletjes. En op marktplaats een oude spelcomputer verkocht. Daar zat ik echt mee in mijn maag. Veel plezier van gehad als kind maar nu kan hij niet eens aangesloten aan onze tv. Time To Move On.

10. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    2,636
    379
    83
    ..
    Ik zie ze helaas niet meer op de website van de ikea, zijn dus al een ouder model. Op de website van Ikea kun je bij Pax inrichting wel allerlei andere dingen vinden die erin passen.

DQueen likes this.
  11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
  12. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

Dec 14, 2012
    4,172
    5,727
    113
    Toen wij nog PAX kasten hadden hadden we ook de SKUBB dozen erin, pastte precies in een 1 meter breed kast.
    Nou ik heb weer een tijd meegelezen, haha, maar nu gaat bij ons de schop er toch ook echt onder, onverwachts zwanger dus er moet een kamer leeg komen. En meteen ook drastisch, ik hecht nu weinig waarde aan spullen dus ik kan ze beter meteen weg doen. Nu moeten we eerst de vliering weer opgeruimd krijgen, zodat daar ruimte komt voor andere spullen.

Sokkie87, DQueen and Kolibrie2 like this.
  13. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    2,636
    379
    83
    ..
  14. ColaLight1

ColaLight1 Niet meer actief

Wat een leuk topic dit! Inspirerend vooral.. Ik ga straks teruglezen.
    Hier hebben we in de loop der jaren ook steeds meer spullen in huis verzameld en het huis begint vol te raken. In die zin dat ik me er aan begin te irriteren.
    Vooral het speelgoed; we hebben veel maar dan ook veel te veel. We hebben een loze hoek in de huiskamer die dus helemaal dient als speelhoek. Er staat zo veel dat de kinderen ook door de bomen het bos niet meer zien, met als resultaat dat het speelgoed vooral verspreid wordt, ipv dat er echt mee wordt gespeeld.
    (In die hoek staat onder andere een grote vakkenkast van ikea 5x5 vakken) een keukentje, bak met keukenspulletjes, bak duplo en een tafeltje. In de vakken staan veelal boeken. En dan hebben ze dus op de slaapkamers ook ieder nog een vakkenkast van 4x2 vakken..

Heeft iemand tips hoe ik dit kan opruimen/uitdunnen??

Dochter en zoon slapen nu een aantal maanden bij elkaar op de kamer omdat ze dit graag willen. Zolder waar dochter normaal slaapt, wordt nu dus niet echt gebruikt. Dus ik zit te denken om daar een hoop speelgoed naartoe te doen...

15. Bootcamp babe

Ik zou eerst door het speelgoed heengaan. Alles wat te oud of kapot is wegdoen. En dan keuzes maken. Wat blijft en wat gaat weg. Het is beter om eerst minder te hebben en het dan op te ruimen.

DQueen and ColaLight1 like this.
  16. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Ik reageer maar even op iedereen tegelijk de pleuris brak inderdaad uit maar mijn man gaat toch echt voor. Waarom de kinderverjaardagen: de kinderen maken de meeste herrie en hoe meer herrie hoe erger de tinitus. Mijn man is sinds 2 jaar plotsdoof aan een kant een heeft in dat oor bijgeluiden van 85dB hard. Hoe meer herrie hoe harder het geluid is. Als hij moe is wordt het ook erger en het overstemt altijd alles. Het gaat om deze twee geluiden gecombineerd 24/7 het is er altijd:

Mensen springen ervoor van de brug als ze dit oplopen.

Alle kinderen van de broers/zussen van mijn man zijn er al 13. Van mijn kant zijn wij de enige met kinderen. De volwassenen komen dan ook mee wat een totaal maakt van ruim 40 mensen. Ik zou niet meer weten waar ik ze moet laten we hebben maar een normale tussenwoning. In onze familie is het heel normaal om de kinderverjaardagen alleen te vieren tot 5 jaar. Daarna alleen de opa’s en oma’s en de kinderfeestjes van school. Wij vieren zelf onze verjaardag niet altijd omdat de hele familie in dezelfde maand jarig is. Wij vieren het dan meestal alleen voor vrienden (die dus ook de kids meenemen). We hebben dus bijna iedere week wel zn druk feestje ergens waar mijn man dus nooit mee gaat.
    Ons ‘tegenaanbod’ was om dan jaarlijks een familiedag te organiseren op onze kosten op een door ons uitgezochte locatie ivm het geluid maar daar heeft niemand meer op gereageerd dus de animo was er ook niet blijkbaar.

Gewooniemand and DQueen like this.
  17. Krulpeterselie

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Ik zou alles uitzoeken (kapot of incompleet direct wegdoen) en de rest sorteren en een groot deel ervan boven zetten. Waar ze nauwelijks naar omkijken alsnog in een tweede ronde weg doen en het favoriete speelgoed wisselen. Dus een tijd het ene beneden en dan weer wisselen zodat ze steeds wat nieuws hebben.

ColaLight1 likes this.
  18. Bootcamp babe

Zeker als je man een aandoening heeft mag je toch zelf bepalen welke invulling je aan feestdagen zoals een verjaardag geeft?

Kolibrie2 likes this.
  19. Krulpeterselie

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Dat dachten wij ook inderdaad maar het begrip was ver te zoeken. De vraag kwam zelfs waarom hij er niets aan liet doen. Inlevingsvermogen van een erwt!

20. DQueen

DQueen Niet meer actief

Zonnestralen likes this.

Share This Page