Kinkhoest en verjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 23 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Binnen mijn familie heerst er kinkhoest. Top... maar niet heus. Omdat we allemaal met elkaar in aanraking zijn geweest.

Tot nu toe zijn een nichtje en twee neefjes de pineut. Al zitten ze bijna allemaal in de laatste fase.

Nu blijft mijn man vanavond thuis met onze kinderen. Onze dochter is drie maanden, dus met haar nemen we geen risico.
    Maar ik twijfel om zelf even te gaan eventueel met zoon (4).

Wat zouden jullie doen? Gaan, of lekker als gezin thuisblijven.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou niet gaan. Echt never nooit.

Ik zou ook zwaar over de pis zijn als mensen ergens komen met zieke kinderen of als ze zelf ziek zijn. Ben je wel goed bij je hoofd..

Maargoed, Nee ik zou nergens heen gaan waar besmettelijke ziekten zijn. En mensen die met die zieke kinderen in aanraking zijn gekomen kwamen ook echt even niet bij mij..

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik zou thuisblijven. Als je zoon besmet raakt heeft je dochter het in no time ook.

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Zie de logica niet? Jij en je zoon kunnen virus toch alsnog meenemen naar huis?

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Het is gisteren pas vastgesteld :). Hiervoor werd gedacht aan bronchitis, of een virus. Dus dat ze in aanraking zijn geweest is niet bewust gegaan.

Daarbij begon het nog op school. En aangezien de meeste ouders hun kind met een verkoudheid gewoon naar school laten gaan, waren ze dus op hun besmettelijkst veelvuldig in aanraking met elkaar.

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Daar heb je gelijk in.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus.

8. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Nee, ik zou uberhaupt niet gaan. Maar jullie zijn toch wel ingeënt tegen kinkhoest neem ik aan?

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Maar als ik de mensen moet mijden die met de zieke kibderen in aanraking zijn gekomen dan ueh... Kan ik iedereen wel vermijden.

Zo zijn ze bij mijn moeder geweest, bij mijn oma, bij mijn tante, bij mijn zus ueh... en ga zo maar door.

10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Thuisblijven.
    Er wordt niet voor niets gevaccineerd voor dktp.

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Eens met iedereen hierboven. Niet gaan. Je wil echt geen kinkhoest meebrengen naar je dochter. Hopelijk heeft ze het niet al eerder opgelopen door een neefje of nichtje voordat het vastgesteld was.

12. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ja volgens de GGD is mijn zoon het beste beschermd. Dochter is nog niet volledig geënt dus die loopt nog risico..

13. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tis niet voor een jaar ofzo toch?

Maargoed. Het is altijd nog jouw keuze hé wat je doet. Als jij je er prima bij voelt kun je gewoon gaan.

Ik zelf zou het dus alleen niet doen :)

15. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Nee dat gelukkig niet, maar je hebt het wel over 3 weken (incubatietijd).
    Dan wordt het een lastiger verhaal als je met elkaar op vakantie moet.

Maar naar de verjaardag slaan we allemaal even over!

16. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik zou echt niet gaan. Jij, je man en je zoontje kunnen het wel handelen, maar als je dochter van 3 mnd kinkhoest krijgt is het toch een ander verhaal.

17. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Maar dat kun je het nog steeds krijgen. Misschien wat milder, maar toch. Ik ken zat mensen die kinkhoest hebben gehad ondanks vaccinatie.

18. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Klopt hoor, maar als iedereen in de familie ingeënt is heb je wel een stuk minder kans en als je het krijgt inderdaad een milder verloop.
    Dat maakt het wat minder ernstig voor TS en haar zoontje als ze naar die verjaardag gaan.
    Maargoed ze kunnen het natuurlijk meenemen naar het dochtertje vandaar dat ik al zei: ik zou t niet doen.

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113

20. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113