Dekens wassen

Discussion in 'De babyuitzet' started by Sjanienu1, Jul 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb van de week een deken gewassen met de hand (rood spul doe ik altijd in een emmer met een sopje,
    dit om doorlopen te voorkomen). Maar hij is echt niet meer mooi, ziet er nu heel raar uit. :$
    Ik denk dat ik hetzelfde effect had gehad als ik hem in de wasmachine had gewassen.
    Hoe wassen jullie de dekens en zien die er daarna ook zo raar uit? Vind het echt jammer, het zijn dure dekens van Jollein. Ben ik nou de enige weer die dit heeft? :(
    Heb maar even gewacht met de rest van de dekens te wassen tot ik een oplossing. Dalijk zien ze er allemaal zo uit. :(

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Zie trouwens net pas dat hier al een soort gelijk topic van is: "Jollein dekentjes". Ben dus niet de enige...

3. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Heb je het te heet gedaan? Of misschien teveel zeep en niet goed genoeg uitgespoeld? Ik heb ook dekens van Jollein maar zien er prima uit na het wassen. Volgens mij heb ik ze zelfs gewoon op fijnwasje in de machine gedraaid.

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb het een paar uur in een emmer met lauw water en een beetje Robijn gedaan. Daarna uitgehangen en het ziet er niet uit nu! Mischien nog een keer wassen maar dan in de wasmachine?

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Zoals ik het nu lees zijn het gewoon problemen omdat het dekens van Jollein zijn.
    Ik heb dekens van Koeka, die heb ik met wasmachine gewassen en op 1000 gecentrifugeerd en zijn er totaal ongekreukt uitgekomen. Hier dus geen enkel probleem om ze in de wasmachine te wassen, net als het boxkleed, die kwam er ook heel mooi uit.

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier ook Jollein dekens, maar nergens last van.
    ja, ze zijn wel anders dan vóór de eerste keer wassen, maar dat staat ook duidelijk op het label vermeld.
    ze zijn wat pilliger en iets minder zacht. nou en? het gaat erom dat je kindje een lekker warm en veilig dekentje heeft, toch?

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou ze zijn wel héél erg anders geworden hoor! Vind het jammer, ze zijn al niet goedkoop.

8. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Is het echt nodig om dekens voor die tijd te wassen aangezien er een lakentje tussen komt? Dacht dat dat niet perse nodig was. Heb ook dekens van Jollein..

9. mikki80

mikki80 Lid

Jan 25, 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    Heb ook een dekentje van Jollein. Gewassen in de wasmachine op het handwasprogramma met wasmiddel en wasverzachter. Hij ziet er nog prima uit, misschien ietsje minder als toen ik 'm kocht. Misschien kun je eens informeren bij Jollein?

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik ben hem nu opnieuw aan het wassen in de wasmachine,
    ben benieuwd hoe die er dalijk uitkomt. We zullen zien :)

11. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ben benieuwd of de deken er weer beter uitziet.

12. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hij ligt te drogen dus kan het eigenlijk pas goed zien als 'ie droog is.

13. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

Aug 12, 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ik heb de dekens van Prenatal, en daar staat op vermeld dat ze er na het wassen uitzien als een handdoek (dus ietsje grover dan ze in het begin zijn). Bij mijn 2 dekens is dat niet het geval, maar daar werd iig wel voor gewaarschuwd...

14. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Was hier ook met de prenatal-dekens. Vond ze zo lelijk en ruw geworden (ze waren zelfs van vorm veranderd) dat ik nieuwe heb gekocht van een ander merk!

15. marjan77

marjan77 Bekend lid

Bedankt voor de info. heb net een wiegdekentje gekocht van Prenatal, maar ga deze maar niet wassen. er komt toch een lakentje onder.
    Jammer hoor, dat ze zo lelijk worden. en het is best duur spul!

16. Naiobi

Naiobi VIP lid

Apr 25, 2008
    6,397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik weet dus al dat ik mijn dekentjes niet ga wassen.. Zit toch een lakentje of overtrek overheen :)

17. marjan77

marjan77 Bekend lid

18. Duna

Duna Niet meer actief

Stoppen jullie ze niet in de droger? Ik doe dat wel en dan worden ze weer lekker zacht. Drogen op een natuurlijke manier zorgt idd dat ze hard worden.

19. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

Aug 12, 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Dat is het hem juist; volgens mij mogen baby-dekens alleen maar gebruikt worden als ze van 100% katoen zijn, zoals bijv. die van Prenatal...

20. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Bij mij kwamen ze toch hard uit de droger... :(

Share This Page