Ik heb van de week een deken gewassen met de hand (rood spul doe ik altijd in een emmer met een sopje, dit om doorlopen te voorkomen). Maar hij is echt niet meer mooi, ziet er nu heel raar uit. Ik denk dat ik hetzelfde effect had gehad als ik hem in de wasmachine had gewassen. Hoe wassen jullie de dekens en zien die er daarna ook zo raar uit? Vind het echt jammer, het zijn dure dekens van Jollein. Ben ik nou de enige weer die dit heeft? Heb maar even gewacht met de rest van de dekens te wassen tot ik een oplossing. Dalijk zien ze er allemaal zo uit.
Zie trouwens net pas dat hier al een soort gelijk topic van is: "Jollein dekentjes". Ben dus niet de enige...
Heb je het te heet gedaan? Of misschien teveel zeep en niet goed genoeg uitgespoeld? Ik heb ook dekens van Jollein maar zien er prima uit na het wassen. Volgens mij heb ik ze zelfs gewoon op fijnwasje in de machine gedraaid.
Ik heb het een paar uur in een emmer met lauw water en een beetje Robijn gedaan. Daarna uitgehangen en het ziet er niet uit nu! Mischien nog een keer wassen maar dan in de wasmachine?
Zoals ik het nu lees zijn het gewoon problemen omdat het dekens van Jollein zijn. Ik heb dekens van Koeka, die heb ik met wasmachine gewassen en op 1000 gecentrifugeerd en zijn er totaal ongekreukt uitgekomen. Hier dus geen enkel probleem om ze in de wasmachine te wassen, net als het boxkleed, die kwam er ook heel mooi uit.
hier ook Jollein dekens, maar nergens last van. ja, ze zijn wel anders dan vóór de eerste keer wassen, maar dat staat ook duidelijk op het label vermeld. ze zijn wat pilliger en iets minder zacht. nou en? het gaat erom dat je kindje een lekker warm en veilig dekentje heeft, toch?
Is het echt nodig om dekens voor die tijd te wassen aangezien er een lakentje tussen komt? Dacht dat dat niet perse nodig was. Heb ook dekens van Jollein..
Heb ook een dekentje van Jollein. Gewassen in de wasmachine op het handwasprogramma met wasmiddel en wasverzachter. Hij ziet er nog prima uit, misschien ietsje minder als toen ik 'm kocht. Misschien kun je eens informeren bij Jollein?
Ik ben hem nu opnieuw aan het wassen in de wasmachine, ben benieuwd hoe die er dalijk uitkomt. We zullen zien
Ik heb de dekens van Prenatal, en daar staat op vermeld dat ze er na het wassen uitzien als een handdoek (dus ietsje grover dan ze in het begin zijn). Bij mijn 2 dekens is dat niet het geval, maar daar werd iig wel voor gewaarschuwd...
Was hier ook met de prenatal-dekens. Vond ze zo lelijk en ruw geworden (ze waren zelfs van vorm veranderd) dat ik nieuwe heb gekocht van een ander merk!
Bedankt voor de info. heb net een wiegdekentje gekocht van Prenatal, maar ga deze maar niet wassen. er komt toch een lakentje onder. Jammer hoor, dat ze zo lelijk worden. en het is best duur spul!
Gezien bij Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30126852 80% katoen en 20% polyester. Misschien blijven deze wel mooi door de toevoeging van polyester? En mooi borduursel!
Stoppen jullie ze niet in de droger? Ik doe dat wel en dan worden ze weer lekker zacht. Drogen op een natuurlijke manier zorgt idd dat ze hard worden.
Dat is het hem juist; volgens mij mogen baby-dekens alleen maar gebruikt worden als ze van 100% katoen zijn, zoals bijv. die van Prenatal...