Hallo, Even een vraagje voor de moeders die in verwachting zijn van hun 2e of volgend kindje. Wassen jullie alle kleertjes, hydrofiele doeken, badcapes etc. etc. ook weer opnieuw voor jullie volgend kindje? Ik was hier inmiddels weer met gewoon wasmiddel en gewone wasverzachter. En heb de babykleding van m'n zoontje gewassen opgeruimd. Net zoals alle hydrofiele doeken e.d. Maar moet ik nu alles wat ik voor de baby nodig heb weer opnieuw gaan wassen met een wasmiddel zoals Neutral? (dat wasmiddel heb ik toendertijd bij mijn zoontje gebruikt en inmiddels dus al weer ander wasmiddel). En is 30 weken zwanger te vroeg om al babykleertjes te gaan wassen? Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes, Hanna
Het kan natuurlijk nooit kwaad om alles nog weer eens uit te wassen Ik vraag me alleen af, of neutral nou echt nodig is, ofdat een "gewoon" wasmiddel volstaat. Ik heb hier nooit neutral gebruikt, maar ben wel voorzichtig geweest met wasverzachter.....
Mja, ik heb toen ik in verwachting was van ons zoontje alles met Neutral gewassen (ook wasverzachter van Neutral gebruikt) en dat heb ik allemaal opgemaakt en vervolgens ben ik weer overgestapt op een 'gewoon' wasmiddel plus 'gewone' wasverzachter. 't Ging mij een beetje om het idee... En dat was ik eigenlijk nu wel weer van plan. Eén keer wasmiddel Neutral kopen, opmaken en vervolgens weer gewoon wasmiddel gebruiken als baby er al een paar weken is ofzo. Maar nu heb ik hier zo'n stapel hydrofiele doeken liggen, waarvan ik best nog wel een aantal gebruik, dus die worden bij wijze van spreken elke week nog uitgewassen. Niet de hele stapel, maar een aantal. Nou ja... ik zit dus even te denken of ik echt ALLES opnieuw zal gaan wassen om het vervolgens schoon in de commode van de baby te gaan leggen: klaar voor gebruik.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe de boel is opgeborgen geweest. Ik denk dat ik het voor een volgend kindje wel even zou wassen, gewoon voor de frisheid zeg maar. Zelf heb ik een gewoon wasmiddel gebruikt, die met de langer fris formule. Ruikt het toch lekker zonder wasverzachter. Later begreep ik van de kraamhulp dat de wasverzachter puur en zacht hypo-allergeen van Robijn wel gebruikt mag worden. Als je zelf snel last hebt van allergieën of eczeem zou ik eerder voor neutral kiezen, maar anders ook niet hoor.
Ik heb het toen schoon gewassen in de dozen gedaan en nu weer opnieuw gewassen (al met 18 weken..) Dus het hangt al in de kast enz.. Maar ik gebruik gewoon wasverzachters enz.. Behalve met de luiers daar heb ik wel paar nieuwe voor gekocht, omdat ik sommig niet meer uitgewassen kreeg (dit wel zonder wasverzachter) Duss zou lekker wassen en stijken en lekker in de kast hangen met een zwitsal geurtje...
de kleinste maatjes 50/56 heb ik wel opnieuw gewassen en de rest hing er vanaf hoe het rook en eruit zag. Als het ook maar een beetje muf ofzo was, werd het gelijk weer gewassen . Wel met gewoon wasmiddel. Geen neutral ofzo. En wel zónder wasverzachter.
Ik heb alles altijd schoon in plastic boxen gedaan en niet alles weer uitgewassen. Alleen de dingen die "vies" waren dwz met vlekjes die ik toen niet heb gezien. Of je nu al kan gaan wassen ligt er ook aan hoe je het daarna bewaart. In een afgesloten kast kan best, maar aan een hangertje zou ik niet doen. Zie ik ook weleens voorbij komen nml ipv een kast.
Ik vind wel leuk dat er in de wasadviezen staat "wassen met een neutraal wasmiddel" en dat er zoveel mensen zijn die hier automatisch "Neutral" van maken... Ik was toevallig met persil sensitive, dit ruikt ook enorm lekker. Maar hydrofiels zou ik niet perse opnieuw wassen hoor als je die nog in gebruik hebt. Enkel een stapeltje wassen en strijken en in een zak voor als je een thuisbevalling wilt? En voor de rest zou ik er inderdaad even aan ruiken en bekijken, is het schoon, ruikt het nog lekker en heeft het stofvrij opgeborgen gelegen dan kan het toch prima?
Ik heb wel alles opnieuw gewassen en wel met "neutral"... had inmiddels al bijna 2jaar in doos gezeten en rook toch een beetje muf... ook alle lakentjes en hydrofiele luiers...nu alles fris in kastje
Ik heb alles in die kleine maten wel opnieuw gewassen, tenminste, neutrale kleertjes, slaapzakjes e.d., want we wisten het geslacht niet. Mijn dochtertje heeft lang flink last van reflux gehad en de vlekken die ik toen niet zag, waren echt na een jaar letterlijk helemaal in haar truitjes en slaapzakjes getrokken. Ze waren echt schoon ingepakt, maar kwamen er uit met allemaal gele vlekken rond de hals. Die vlekken werden wel wat minder in de was, maar ik kreeg ze er niet meer uit. Ach, nummer 2 bleek toch een jongen, dus hij heeft een geheel nieuwe garderobe gekregen.
ik heb nooit speciaal wasmiddel gebruikt....en voor de 2e alles opnieuw gewassen in maat 50-56-62 en 68, de rest zit nog in rollerboxen....was het tegen de tijd dat ik het nodig heb....