Wat allemaal wassen? En wanneer?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Linnie1985, Oct 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    We hebben nu inmiddels alles in huis, maar ik vroeg me af wat er nou allemaal precies gewassen moet worden. Kleertjes uiteraard, beddengoed. En die hydrofielluiers, spuugdoekjes, enz.? Boxkleed ook?

En wanneer zijn jullie ermee begonnen?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ik heb eigelijk alles gewassen wat wasbaar is, behalve knuffels (die heb ik pas redelijk laat in het kamertje gezet en daarna wekelijks uitgeklopt buiten). Verder idd kleertjes, beddengoed, hydrofieleluiers, spuugdoekjes en ook het boxkleed. Ik ben daar geloof ik rond de 30 weken op mijn gemakje mee begonnen. In ieder geval pas wanneer het kamertje helemaal klaar was zodat ik het gelijk in de kast/commode kon leggen.

Succes met wassen!

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook alles gewassen, kleertjes, hydrofielen, beddengoed, omslagdoeken en het boxkleed.. knuffels heb ik niet gewassen..

Kleertjes heb ik steeds gedaan als ik meerdere dingen had van dezelfde kleur zo vanaf week of 27/28 en de hydrofielen enz heb ik bij 34 weken gewassen.. Het boxkleed heb ik gewassen toen we de box in de kamer hebben gezet en dat was rond week 32..

4. misa

misa Niet meer actief

Ik ga dat straks doen, vanaf een week of 35.
    Boxkleed weet ik nog niet. Knuffels niet en verder alles van stof wel!

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    34,5 week en alleen het hoognodige dus geen knuffels, box kleed, dekentjes niet wel kleertjes, lakentjes en dergelijke. De spullen waar ze direct huid contact mee hebben. Ik heb later toen de kleine met knuffeltjes begon te knuffelen de favo wel uitgewassen om zeker van te zijn dat daar alles uit was wat betreft kleuring en zo.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb alles gewassen wat wasbaar is, dus kleertjes, handdoeken, hydrofiels, badcapes, beddengoed ( ook dekentjes ) en boxkleed ( maar die heb ik zelf gemaakt dus gewassen ivm krimpen van 't katoen ) en ook knuffeltjes, inderdaad omdat die in een winkel vaak door veel mensen aangeraakt worden, op de grond belanden en gewoon lekkerder ruiken als ze gewassen zijn. Ik heb ook veel knuffeltjes die ik al in huis had, dus die heb ik ook gewassen.

7. Ik moet ook nog beginnen!Pfff begin te stressen als ik eraan denk!
    Wassen jullie de nieuwe babykleertjes gewoon met jullie kleding of apart?En wat voor wasmiddel??

Hooor graag van jullie

8. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Ik heb vorige week echt alles gewassen met neutral wasmiddel.
    Heb nu het ledikantje opgemaakt, maar wil deze rond week 38 nog een keer verschonen ivm stof... misschien ben ik een mutsje, maar dat zal de nesteldrang wel zijn nietwaar!

9. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    De allereerste keer was ik de babykleertjes etc. apart. Zodra mijn kindje geboren was gingen de kleertjes gewoon mee met onze was. Ik heb alles (dus op een gegeven moment ook onze kleren) tot mijn kindje 6 maanden oud was met Neutral gewassen. Daarna ben ik overgestapt op het wasmiddel dat ik altijd al gebruikte.

10. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ik wasde het altijd vanaf ong wk 35 en dan echt alles wat je kan wassen. en met sensitive wasmiddel van bij ariel die heeft dat ook geloof ik. want er zijn kindjes die niet tegen de "normale"wasmiddel kunnen en uitslag krijgen

11. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik sta ook op het punt om alles te wassen, wassen jullie ook de slofjes (dus naast de sokjes?)?

en ik heb van neutral ook de wasverzachter gekocht, mag die wel?

thanks!

12. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    en doen jullie eigenlijk ook alles in de droger?

13. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook de babyspullen gewassen samen met onze kleren.. Ik gebruikte toch al Neutral.. Ik gebruik gewoon wasverzachter van Robijn, alleen niet voor de handdoeken en hydrofielen.. En bijna alles gaat in de droger!

14. pcomiep

pcomiep Actief lid

Mar 22, 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik met verlof ging ben ik begonnen met wassen. Had ik lekker de tijd en ging de tijd ook lekker snel. Eigenlijk heb ik bijna alles gewassen. Behalve het boxkleed en wat knuffeltjes. De knuffels die ik gekregen heb of al wat ouder waren heb ik allemaal wel gewassen. Gewoon frisser (stonden er een paar al tijden in het raamkozijn... bleh) Dekentjes heb ik ook gewassen, maar die heb ik ook gekregen en kwamen van een zolder ofzo.
    Heb wel ons gewone wasmiddel gebruikt. Robijn met langer frisformule. Ruikt lekker en ook na enkele weken nog, zonder wasverzachter. Heb het op een dag gewassen dat het heerlijk weer was dus alles buiten in de wind laten drogen. Heb geen droger dus die optie was er niet. Tenslotte na de strijk in de kast met zwitsal geurbuiltjes. Ze zeggen dat je de hydrofielen niet moet strijken, maar vind ze gekreukt er niet uitzien. Bovendien voelde het voor mijn gevoel hygiënischer om ze zeker de eerste keer even goed heet te strijken.
    Denk dat wat je wast, wanneer en hoe ook echt afhangt van hoe jij bent. Ben je een enorme poetser, of geloof je het wel. Ben jij of je partner allergisch aangelegd of niet. Heb je met 30 weken nestdrang of met 39,5 week :).
    Gewoon lekker doen wat jij prettig vind, al was je het 10 keer. Niets moet alles mag, tenslotte is het jouw kindje.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb alles apart gewassen maar voornamelijk omdat het wel genoeg was voor een aparte trommel. Bij een van de babydozen heb ik sensitive wasmiddel gekregen en ik had een proefmonster van neutral besteld dus dat heb ik gebruikt, zonder wasverzachter. Heb geen droger dus alles buiten aan de lijn maar straks als we de droger wel hebben, dan gaan er ook gewoon babyspulletjes in ( Beddengoed, ondergoed, maar ik denk op den duur ook gewoon kleertjes )

Slofjes heb ik ook gewassen, net als mutsjes.

Bedje hoef je trouwens niet opnieuw op te maken hoor met 38 weken, de kraamverzorgster maakt het bedje op als de baby geboren is.

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ga in mijn verlof beginnen met wassen. (nog 2 weekjes en ben dan ongeveer 33 weken). :D Ga gewoon mijn eigen wasmiddag gebruiken van Ariël. Ik ga trouwens wel wasverzachter gebruiken. Vind het heerlijk, wordt de was ook lekker zacht van en ruikt zo lekker fris. Gebruik dan wel hypo allergeen, i.v.m. eventuele allergie.

17. Ok,bedankt voor jullie reacties:D
    Heb meegelezen!ze zeggen dat het eigenlijk beter is om gewoon direct de wasmiddel te gebruiken die je gewoon normaal gebruikt en dan pas te kijken of je kindje allergie vertoont of niet..

Nou jah allemaal suc6 met het wassen en strijken haha

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oja, die vraag wilde ik dus ook stellen! :D
    Laatst was de neutral in de aanbieding, dus heb toen wat flessen gekocht incl. dus de wasverzachter.

Bedankt voor jullie antwoorden!
    Ik ga gewoon langzaam aan beginnen met alles te wassen. Lijkt me heerlijk als alles lekker schoon is en ik echt alles netjes op kan ruimen! :)

19. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Ik heb alles wat je kon wassen gewassen, dus ook boxkleed ( is toch fabriek geurtje enzo)

Kleertjes steeds beetje bij beetje mee met gewone was. Gewoon wasmiddel maar wel neutral wasverzachter.
    Hydrofiele doeken heb ik wel apart gewassen evenals de dekentjes en lakentjes

Hydrofiele doeken kan je beter niet strijken dan drogen ze nml minder goed. Maar goed als je ze gekreukeld minder mooi vind? ( ik vouw gewoon strak...geen probleem)

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Kijk, dat is mooi!! Ik haat strijken! :p:D

Share This Page