Hoi allemaal, Ik kwam toevallig deze site tegen vandaag: www.kidsvoeding.nl. Wel een handige site met bruikbare tips. Ik dacht ik laat het even weten...
Borstvoeding&bijvoeding Borstvoeding op verzoek. Evt. 1 papvoeding bestaande uit: 200 ml opvolgmelk met 4-6 eetlepels instant rijstebloem of koken met 1 eetlepel kookrijstebloem, maïzena of boekweit. Hmmm, dat haal ik van die site ! Waarom opvolgmelk adviseren wanneer er borstvoeding gegeven word, die snap ik niet helemaal ! Sorry zomaar even gekeken op die site en mn oog viel er meteen op ! En vooruit dat staat op wel meer sites en zelfs het cb adviseerd het met zeer grote regelmaat .
ja bolbuikje, en even goed kijken, zie je dat dat advies gegeven wordt voor kinderen vanaf 6 mnd, en overal wordt ook geadviseerd om vanaf 6 mnd te beginnen met bijvoeding dus wat daar mis mee is begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd? wel goed doorlinken of de informatie neerzetten zoals het er ook gezet is
Gaat niet over bijvoeding of geen bijvoeding. Als je borstvoeding geeft en pap wil geven, kan je veel beter gekolfde borstvoeding geven en daar pap van maken dan je kindje ineens kunstvoeding geven. Daarom vind ik het zo stom dat ze dat altijd neerzetten en ook op cb's adviseren. Dus mijn info is prima! En wat ik daarneerzette was idd vanaf 6 maanden, maar dat is mi niet anders dan logisch! Overigens staat datzelfde stukje wat ik kopierde ook bij vanaf 5 maanden. Dus niet omdat er dan sowieso bijgevoed moet worden !
jij snapt niet waarom er pap wordt geadviseerd terwijl er bv gegeven wordt ik snap niet zo goed waarom jij dat stukje hiernaar toe moest kopiëren? tis een mooie site met goed algemene richtlijnen zoals deze nagenoeg overal gegeven worden, dat die niet precies hetzelfde zijn als bv.com tja dat kan ook niet altijd he. waarom er pap wordt geadviseerd met opvolgmelk is hoogstwaarschijnlijk omdat de meeste vrouwen tegen die tijd al werken en misschien zelf een bv willen laten vallen en daarom alvast langzaamaan over gaan op opvolgmelk want he de cijfers liegen er niet om, ik hoef de cijfers hier niet neer te zetten om jou te laten zien hoeveel vrouwen er nog maar bv geven met 3 mnd laat staan met 6 maanden, dat zal ongetwijfeld ook de reden zijn dat men hier ook spreekt over opvolgmelk. Hoe dan ook vindt ik het wel een mooie site waar men veel info uit kan halen. fijne kerstdagen
Het advies bij borstvoeding zou mi dus moeten zijn -> borstvoeding op verzoek, evt 1 papvoeding bestaande uit 200ml borstvoeding met ..... eetlepels biobim, rijstebloem........"rest van dat verhaal". Borstvoeding evt vervangen door kunstvoeding. En dus niet meteen uitgaan van kunstvoeding... Verder vind ik het een prima site, daar zei ik geloof ik ook niks over...! Het ging mij er alleen om dat ze kunstvoeding adviseren bij een advies voor borstvoeding, en dat vind ik dus gewoon krom!
inderdaad zoals je zelf al zegt jouw inziens, en verder volledig voorbij gaat aan wat ik al eerder zei waarschijnlijk wordt dat advies gegeven omdat men tegen die tijd of al(een of meerdere) voeding(en) aan het afbouwen is of dmv die papfles je een voeding kunt gaan afbouwen. tja en gezien het feit dat dit door vele proffesionele instanties wordt geadviseerd zou ik persoonlijk eerder op hen afgaan dan op de mening van iemand die daar anders over denkt.maar dat is maar persoonlijk hoor
jij vind het normaal dat er kunstvoeding geadviseerd woerd, prima! Ik vind het belachelijk dat er zomaar vanuit gegaan word dat er kunstvoeding gegeven word! Bij borstvoeding is het eerste advies borstvoeding lijkt me! En niet het eerste advies kunstvoeding. Klaar ik vind het welletjes hier! *heb hier geen zin in, kan mn energie wel voor iets beters gebruiken*
bolbuikje, ik ben het helemaal met je eens dat het er gek staat bij flesvoeding 200 ml opvolgmelk blablabla bij BORSTVOEDING 200 ml opvolgmelk blablabla, huh het ging toch om borstvoeding mamatje24 voor de mensen die af willen bouwen, die kijken toch bij flesvoeding?
Ben het ook eens met Bolbuikje. zet dan idd bij borstvoeding pap van bortstvoeding evt flesvoeding. is trouwens een leuke site. groetjes, Miranda
waarom? op het moment dat je gaat afbouwen houd dat in dat je dus 1 voeding minder gaat geven, en het doel van afbouwen is dat je op een gegeven moment op flesvoeding komt te zitten dat is voornamelijk het doel van dat advies volgens mij en waarom dan pap gaan geven met opvolgmelk als je rond die leeftijd gaat afbouwen waarmee men bedoelt dat je die voeding laat vallen (en dus niet geeft, en niet afkolft?) ieder zijn eigen mening en inzicht zo blijkt wel weer.