Ik heb een vraag omtrent mijn zoontje hij is nu 4 maanden en een week en eet al sinds 3 1/2 maand potjes. Alles gaat erin groente, fruit.... Maar ook de flesjes moet ik al verhogen zijn voedingsschema nu is: 7:30 210/7 cc 9:00 fruithapje (zelfgemaakt of potje) 11:30 180/6 15:30 180/6 17:00 groente (zelfgemaakt of potje) 19:30 210/7 Het probleem alleen is dat ik merk dat hij nog steeds meer wilt. Mijn zoontje weegt nu ongeveer 7 kilo en drinkt Nutrilon AR ivm reflux daarom kunnen we ook geen pap geven want 1 hij vind het niet lekker en 2 hij krijgt het niet weg uit de fles want hij is een luie drinker en pap en AR voeding maakt het wel héél erg dik. Wat kunnen wij als ouders nou nog doen??? Groetjes Ukje1
Beste Ukje, Je kindje is inderdaad een hongerwolfje. Zou eigenlijk niet willen adviseren om hem nog meer te eten te geven en zeker nog geen pap, daar is hij met 4 maanden nog te jong voor. Wat je eventueel nog zou kunnen doen is wat rijstebloem toe te voegen aan de eerste fles van de dag. Dit kan net zo werken als een goed ontbijt voor een volwassene en daar heeft je kindje de hele dag profijt van. groet, Anne
Ja het is een hongerwolfje eerste klas houd van lekker eten Met pap bedoelde ik ook Rijstebloempap hoor maar dit vind hij absoluut niet lekker en hij krijgt het ook niet weg met zijn fles. Vandaag geprobeerd om 180 cc te geven maar hij had daarna nog steeds trek en zat op 210 cc alle 4 de voedingen... Wellicht is het een fase en anders ervoor zorgen dat hij niet boven de 1000 cc komt per 24 uur.. Mag je hem wel standaard water aanbieden of thee?? (geen idee vanaf wanneer je daarmee mag beginnen bij een kindje) Groet Ukje
Beste Ukje1, Vanaf 6 maanden kun je beginnen met het geven van water, thee en eventueel diksap. En drinkt hij zijn flesje snel leeg? Het kan namelijk ook zijn dat hij zuigbehoefte heeft. Geef jij hem weleens een speentje? Groet, Anne
Hij doet 20 minuten over een flesje en als hij moe is krijgt hij zijn speen want als je hem gewoon geeft krijgt de speen vliegles Nu na zijn prikjes heeft hij weer een beetje een gewoon schema dus maar even kijken wat hij gaat doen.