Minimum BMI icsi

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Asley, Sep 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Hoi allemaal,

Voor ons is het zo goed als zeker dat we over een paar maanden gaan starten met een icsi. Nu wil ik mij zo goed als kan voorbereiden om nog meer wachten te voorkomen. Nu lees ik overal van alles over een maximum BMI voor een icsi behandeling, maar is er ook iemand bekend met een eventuele minimum BMI.. ?

Bedankt alvast!

2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Ik had een bmi van 18,5. Er is toen wel aangeraden niet meer af te vallen.

3. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

Jun 28, 2016
    2,362
    1,780
    113
    Bij mij was het minimum 18,5 voordat ik mocht starten. Door de wachttijd had ik nog tijd om aan te komen. Voor icsi moet je gewoon de best mogelijke omstandigheden creeeren dus met zowel ondergewicht als overgewicht kan je zoals ik het zie beter eerst proberen dat te veranderen :).

4. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Bedankt voor jullie reacties! Krijg het gevoel dat het ook per arts/ziekenhuis verschilt...? Heb ik in ieder geval wat te doen in de wachtweken inderdaad.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je kunt het ziekenhuis ook even bellen.

Geen idee hoeveel je aan zou moeten komen, maar stel nou het is best wat kilo dan is het fijner voor je als je daar wat langer de tijd voor hebt.

En wie weet heeft jouw ziekenhuis geen wachttijd, en kun je in theorie zo beginnen. Dan zit je :)

Asley likes this.
  6. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Ik heb nog geen behandelend arts ofzo we lopen nog bij de uroloog, dus denk dat bellen nog weinig zin heeft. Wel ben ik alvast begonnen met aankomen :).. Weet jij hoe dat bij jouw ziekenhuis was..?

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee helaas niet, want ik behoor niet tot jouw categorie. Ik ben wat zwaarder haha.

En anders kom je idd een paar kilo aan tot een gezond bmi (als je dat niet hebt) dan lijkt me het afdoende.

Asley likes this.

Share This Page