Zoals vele van jullie weten hebben wij het alles behalve breed. Nu vraag ik me af wat nou lekker eten is maar dan voor zeer weinig geld. Alle tips zijn dus welkom! Liefs Que
Zelf chinese rijstetafel maken? Dan kun je zelf de bami en nasi maken en de sausjes voor erover zijn niet zo heel duur in de winkel, en dan kun je er altijd nog gevulde tomaat of gevulde eieren bij doen.. Of zelf koude schotel maken met vanalles erbij zodat het enige wat prijzig is het warme vlees is..
braadstomen voor vis. pangafilet uit de diepvries bij bijv lidl of aldi. en dan in de oven. smaakt erg lekker en ziet er ook wel mooi uit. van vlees uit de diepvries zelf een gourmet schotel maken. wij halen wel eens 1 pak hoh gehakt. 1 biefstuk stukje varkenslap spek. biefstuk gaat doormidden zodat je hele dunnen stukjes krijgt. varkenslap idem kleine stukjes van maken. kipfilet kan ook het zelfde verhaal. gehakt maken we gehaktballen? hamburgers van, en van de andere helft maken we slavinkjes door de spek er omheen te draaien. ga nu even hard denken voor andere opties
Maandmenu van de chinees? is bij ons 16 euro en met 5 personen heb je daar echt wel genoeg aan als je er zelf nog een bak rijst/bami bij maakt!
Erg afgezaagd, maar wij gaan gourmetten. En dan geen gourmetschotels kopen maar gewoon grote(re) hoeveelheden vlees/kip/vis kopen en dat zelf in kleine stukjes snijden en waarnodig marineren. Bak salade erbij en wat afbakstokbroodjes en wij zijn blij.
Wij doen dat ook nog weleens om goedkoper uit te zijn (ook bijv. met bbq'n), zelf simpel kruiden. Ei-mengsel erbij om bijv. eitjes te bakken of pannekoekenbeslag? Of kleine gehaktballetjes/hamburgertjes maken voor de kids?
Gehaktbrood met bacon/schwarzwalder schinken er over heen en bbq saus. Je kunt het gehakt aanvullen met rijst, brood of groente. Dit is het recept: My Favorite Meatloaf | The Pioneer Woman Cooks | Ree Drummond In dit recept wordt dus vrij veel vlees gebruikt, maar dat kun je dus deels vervangen door extra groentes oid. Oh, en je kunt het het beste in 2 kleinere 'broden' vormen en minder vocht gebruiken.
gevulde kipfilet rolletjes. vullen met kaas en ham voor de kids. en voor je zelf miss met brocoli oid. van die special kerstpatat dingen erbij das vaak voor kids ook super van die kerstboompjes ed. dan boontjes met gewikkeld in spek dan ff in de oven. toetje gewoon lekre bak ijs wat spuitslagroom en choclade gesmolten en je hebt een super verwen toetje. vor weinig geld. en je hebt vaak nog over voor een andere keer luxe . vind zelf altijd dat bijv c1000 wel goeie gedkope kerstprodukten heeft. net iets luxer dan anders. bijv al de broodjes voor het ontbijt.
Idd gourmetten. En dan nu al kijken naar vlees dat in de aanbieding is. In stukken snijden, invriezen en eruit halen op de dag dat je gaat gourmetten. Sausjes zijn goedkoop te halen bij de Aldi of Lidl en groente haal je op de markt!
Ik zou ook zeggen steengrillen of gourmetten....en dan gewoon vlees bij de Lidl ofzo halen, dat is echt prima van kwaliteit en niet duur. Zelf lekker kruiden, champignons/paprika/ui erbij, salade, stokbrood, kruidenboter (zelf maken = ZO lekker) etc etc
Rob's Budget Menu's Op deze site staan allemaal budget gerechten. Daar moet vast iets lekkers tussen staan
Wat heb je te besteden? Ik heb een heleboel ideetjes low budget, maar het is wel handig te weten wat je uit kunt geven.
15 euro!?? Ben je gek! Als je me je rekeningnummer PBt maak ik wat geld over. Een lekker kerstdiner hoort erbij hoor
Dat is inderdaad een beperkt budget, maar met de creativiteit van hier moet het wel lukken. Heb je een diepvries? Dan nu regelmatig kijken naar vleesaanbiedingen. Bij de lidl hebben ze lekker vlees. Ook de afbakbroodjes zijn lekker en goedkoop. Ik zou dan toch proberen om al wat te verzamelen in de vriezer. En dan lekker gourmetten met kerst.
hier ook voor kerst zo ongeveer budget net ietsje meer (20) maar wij gaan voor wat simpel frietjes en en frikandel dr bij.. wat je misschien kan doen met de kids is samen pannekoekjes maken? das nie zo duur Doen wij ook voor onze dame met kerst
héél erg lekker : kaasfondue. kost niet veel voor een pak , die van chalet is de beste als die in nederland verkocht wordt. stokbrood erin dopen, of selder of andere groenten. eventueel slaatje erbij. als dessert ijs (zeer ok uit de aldi), eventueel met een flensje erbij met een sausje. als voorgerecht wat chipjes en een flesje cava (er is al goeie voor 3 euro per fles) -> zie ook aldi. denk dat je dit makkelijk kan voor 15 -20 euro.