minimum budget kerstdiner wat eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Que, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wat is dit een bijzonder topic geworden. Ik heb al wat recepten opgeslagen. Niet dat we super weinig te besteden hebben maar er staat veel lekkers en makkelijks tussen!
    Bijzonder dat er zoveel meiden willen helpen! Echt lief!

2. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Ik zie nu een folder van de C1000. Zij hebben alleen maandag 12 en dinsdag 13 dec een slagersvoordeelbak voor 10 euro. Daarin zit:
    -4x gepan. varkensschnitzel
    -4x varkens gordon blue (kan niet voor je kindje met allergie)
    -4x sauzijnen
    -4 grill burgers
    -500 gr. beenham

Misschien kan je dit halen en de rest van de week ook wat eten. En de beenham dan voor kerst. Wat aardappels met schil wassen en in parten in de oven. Met wat rozemarijn (erg lekker bij aardappeltjes).
    En dan een groente die jullie lekker vinden. Sla of sperzieboontjes ofzo?

3. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    1
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Wij hoeven gelukkig niet extreem low budget boodschappen te doen, maar wat is dit een geweldige site!!!
    Ik heb hem gelijk bij mijn favorieten toegevoegd!!!
    Dank je voor de tip!

Kom hier echt heerlijke ideeen tegen!!!

Zal zelf ook nog wel eens even goed denken of ik nog leuke ideeen of tips heb!

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

En voor andere die het slecht hebben. Er zullen er nog wel een paar hier zitten net zo als que die de eindjes net aan elkaar kunnen knopen of juist ook net niet.

Mijn tip is que. van af nu tot de kerst bij je week boodschappen kopen en weg leggen voor de kerst. En dan die 15 euro die je nu hebt voor speciale dingen bewaren.

Het is niet veel 15 euro geef het grift toe maar je kunt al van te voren wat weg leggen juist voor de kerst al is het maar een pot mayo appelmoes groente en wat fruit. En dan speciaal voor de kerst gebruiken.

Hoop ook dat je snel terecht kunt bij de voedselbank en lees dat er dames zijn die je willen gaan steunen dus het moet gaan lukken.

Heb het hier ook niet breed maar als je je rekening nummer geeft via bp dan kan ik nog wel 20 euro of iets missen en kan je er toch nog wat leuks van maken voor de kinderen.

5. Que

Que Niet meer actief

Het zijn 3 jongens. 1,5 7 en 11 jaar oud.

Lief van je!

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wow topic door gelezen mooi topic zo met die resepten,

hier ook een lowbudget kerst, dus ga zeker wat van de tips gebruiken, en toch een lekkere maaltijd zien te bereiden, denk gourmetten, opzich hoeft dat niet duur te zijn, en vind ik altijd zoooo gezellig.

top meiden, tis zo vervelend juist met deze dagen dat je zo krap zit dat je niet lekker de kerst kan vieren.

7. Que

Que Niet meer actief

We gaan deze idd proberen te halen!

Het is lastig en hoop ook idd dat het maatschappelijkwerk snel wat kan regelen zodat we daar terecht kunnen!

Gisteravond toevallig bij een meisje van het forum op visite geweest en heb heerlijk een colatje kunnen drinken zo wat is dat dan lekker!

Vandaag dagje weg geweest met Flowertje en ook lekker cola en broodjes gegeten. Wat kan je genieten van die kleine dingen die voor andere normaal zijn. Ook kregen we een verwen tas mee naar huis waarin pate zat voor op brood. Die bewaren we echt tot de kerst zodat we dan wat speciaals voor op brood hebben.

Ik vind het heel erg lief dat jullie allemaal zo met ons meedenken en dat mensen dingen willen doen!

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hihi van die cola snap ik heel goed:D niet omdat ik het niet kan betalen maar ik matig nu wel met de zwangerschap. en idd cola en pate is dan heerlijk;) geniet ervan.

9. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    oke!

ik pb je deze week wel even..

10. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik zal je ook niet vergeten met de kerst Que!

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Que, zou je me je adres willen pb-en?

12. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Koop de week voor kerst een zak peen (max 1 euro) en een zak uien (ook zoiets) en aardappels. Kun je hutspot van eten en meteen wat achter houden voor kerst.
    Hiervan maak je dan een groentesoepje (met blokje bouillon en evt wat andere groenteresten).
    Kippenprutje: 1 dubbele kipfilet in kleine blokjes snijden. uurtje marineren in olie, flink wat knoflook(poeder) zakje marinade (of zit daar soja in?) of andere kruiden. Even aanbakken dan fijngesneden ui uit die zak erbij, fijngesneden wortel ook uit de zak, bakje champignons misschien paprikaatje. Heerlijk! Dit kun je eten met gebakken aardappels en evt nog een soort groente.
    Als nagerecht bijvoorbeeld kaneelijs met zelfgemaakte stoofpeertjes.

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hier is het maand menu 18 euro geloof ik. Is gebasseerd op 2 personen maar we eten er vaak met zn 4-en van, waaronder 2 grote eters en zelfs dan houden we nog over..

14. WLE

WLE Niet meer actief

Ik zal ook nog eens kijken of ik je wat extra's kan sturen voor de kerst. waar zou ik je blij mee kunnen maken.. Cola? Afbak brood, blik groente, sausje?

15. Anice

Anice Niet meer actief

Wordt het toch geen budget diner van 15 euro met kerst met alle aangeboden donaties in welke vorm dan ook.Pluim voor degene die dit voor je doen!

16. adi

adi Niet meer actief

Ik kreeg echt tranen in mijn ogen bij je bericht over cola.
    Wil je mij even je naam en adres pb-en?

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je krijgt het druk meis! ;)

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ja dat had ik dus ook!
    dan word je toch weer even met beide benen op de grond gezet,als je hoort dat mensen zo blij kunnen zijn met een glas cola! ( en een stukje pate)

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.280
    6.806
    113
    Als je het via pakket verstuurt kun je misschien beter 5 euro aan haar overmaken.

Anders gooi je 6 euro weg.... Waar ze misschien meer aan heeft c

Deel Deze Pagina