Ff een vraagje over een na laatste fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Naati, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Naati

Naati Actief lid

Jul 25, 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    Hoi, ik had ff een vraagje.
    Onze kleine zit nu op 5x 180/6 voeding. Hij is 2 mnd.
    De tijden die hij komt zijn meestal 8u,12u,16u,20u en 00u
    Alleen met de laatste fles zijn we meestal meer als 20 min bezig
    om hem wakker te krijgen. Hij moet echt wakker zijn, anders
    drinkt ie niet.
    Wij dachten misschien als we zn een na laatste fles iets kunnen
    rekken en dan zn voeding met 1 schep en water verhogen om hem
    dan door te laten slapen en dan kijken hoelang hij doorslaapt.
    Maar is dat slim of niet, want hij mist dan wel een 5de voeding en
    raakt zn ritme misschien in de war en is hij daar te jong voor?
    Groetjes Natalie

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik vind je zoontje wel erg jong om over te gaan naar 4 flessen. Mijn dochter was 3 maanden toen ze naar 4 flessen ging en dat was al al redelijk jong. Ik zou die 5e fles toch nog even aanhouden.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    sem zat ook redelijk snel op 4 flessen maar ben toen de laaste fles gaan verdelen in de 4 flessen. De laaste fles daar moest ik hem weer voor wakker maken maar dan werd ie steeds boos.
    Ja ze zeggen dat je je kindje niet 12 uur mag laten doorslapen maar ik heb hem eigenlijk nooit wakker gemaakt hij melde zich altijd zelf en was verder nooit lam/slap als ie wakker werd. Gewoon effe aankijken hoe die wakker word

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wat weegt je kindje? Jelmar zat met 12 weken op 4 flessen met 180cc.

maar 4 x 210 mag ook, dus je zou dat kunnen proberen? maar volgens mij moet je kindje wel min. 5kg. zijn ivm. het lange doorslapen, toch? ivm. suikerspiegel enzo

5. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik vind 'm nog wel erg klein om al een voeding er af te halen. Waarom doe je niet wat korter tijd tussen de voedingen? Bijv. 8 uur, 11 uur, 14 uur, 17 uur en 20 uur. Dat is het schema van ons zoontje nu, en hij doet het er prima op. Hij slaapt ook na z'n laatste fles (zo vanaf 20.30) tot 8 uur de volgende dag.

6. Naati

Naati Actief lid

Jul 25, 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    Hij is nou ong over de 5,5kg heen. Als t al geen 6 is. Word met de dag zwaarder lijkt wel.
    Maar idd de tijden verkorten naar 3 uur ertussen lijkt wel handig om te doen. Nu zijn we steeds aan het tobben om hem de 4 uur ertussen te krijgen, zeker na zn 2de voeding, word ie steeds al binnen 1,5uur wakker. En hij blijft ong een uur wakker na het drinken. Dat we daar niet eerder aan gedacht hadden trouwens;). Komt ie toch aan zn 5 voedingen. Maar is het dan niet handig om in het begin zn laatste flesje iets meer te doen, zodat ie voller zit en dan niet snachts komt?

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Slaapt hij braaf van na de laatste voeding tot 8:00? En doet hij dat altijd? Dan kun je kijken wat er gebeurd als je de 00:00 er af haalt maar persoonlijk zou ik 'm er nog even inhouden (maar haal 'm maar iets naar voren 23:00 bijvoorbeeld). Je zal zien dat hij over een paar weken nog wat steviger enzo is en dan kun je 'm gewoon weglaten zonder dat je hoeft te verschuiven e.d. Als je nu al gaat ophogen zit je heel snel aan je limiet (waar je nu al aanzit met 5 voedingen) en moet je gaan bijvoeden misschien voordat je dat zelf wil.

Ik heb met mijn zoontje tot 15 weken 5 voedingen gegeven op ongeveer dezelfde tijden als jij doet. De 14e week heb ik de voeding verkleint en vanaf 15 weken helemaal weggelaten. Hij ging dus altijd lekker om 20:00 naar bed en we zagen hem de volgende morgen 8:00 weer. Helemaal geweldig. Het risico van 'te' vroeg naar 4 voedingen gaan is dat ze niet meer door blijven slapen EN / OF dat je vroeg moet gaan bijvoeden omdat ze niet meer genoeg hebben.

8. Naati

Naati Actief lid

Jul 25, 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    In preciepe slaapt ie altijd tot 8 uur als ie om 12u eet, t kan wel eens een half uur langer of korter.
    Maar we hebben nu geprobeerd met ongeveer 3 uur ertussen te laten zodat ie bij 22u zn laatste 5de krijgt en de eerste nacht kwam hij al om half 6 en de 2de nacht half 8 en vanochtend kwam hij weer om 8uur. Maar we laten hem dan ook zo lang mogelijk wakker tot ie echt bijna indut. Dus hij slaapt wel langer nu.
    Nu even zo volhouden dat hij het blijft doen, dan gaan we beginnen met slapen zonder inbakeren, want hij begint steeds meer te bewegen.
    Maar iig bedankt voor de tips!! (hadden we zelf eigenlijk ook wel op moeten komen 8)haha)

Share This Page