Echt??? Jeetje, wat moet er dan van de kinderen van die commentaar-ouders worden, denk ik dan weer. Ze zijn niet van fluweel. Mijn dochter van 9 crosst zelf naar school, hockey en vriendinnetjes in een actieradius van zo'n 3 km. De jongste van 7 is beledigd dat hij nog niet alleen mag. Qua buitenspelen wonen wij op een soort landtong die ze niet af mogen, binnen het wijkje (inclusief speeltuintje met trapveldje, meerdere open stukken, zelfs een strandje) zijn ze vrij. In overleg zouden bepaalde plekken wat verder weg ook wel mogen, maar ik ga ze niet tot daar zoeken als ik ze nodig heb en niet weet waar ze uithangen.
Als ik om mij heen kijk en zie hoeveel kinderen er met de auto gebracht worden naar school/sport dan verbaast mij dit niks. En dat zijn dan echt niet kinderen waarvan de ouders meteen door naar het werk moeten, gewoon gemakzucht. Er moet meer eerlijkheid komen over voedsel. Ik lees/hoor zo vaak dat ouders hun kinderen een “gezonde” koek mee naar school meegeven, terwijl die koek waarschijnlijk dezelfde vetten/suikers/koolhydraten bevatten als een muffin of een frikandelbroodje en die als ongezond beschouwd worden.