Hallo allemaal, Wij willen een overlijdensrisicoverzekering afsluiten, maar ik kom voor dezelfde verzekering verschillende bedragen tegen. Zo heb ik voor een bedrag van 150.000 van dezelfde verzekeraar als op deze site een tarief van 550 per jaar en bij een ander was deze 100 euro per maand. Ik heb nu een offerte ontvangen van een tussenpersoon en kom op 125 per maand. Dit is dus voor 2 personen. Heb geen idee of dit gemiddeld is of te hoog. Iemand ervaring?
Volgens mij redelijk gemiddeld. WIj betalen 48 euro per maand voor 2 pax, maar ik heb nog nooit iemand zo goedkoop gehoord. Kan er ook mee te maken hebben dat wij beiden nog erg jong zijn. (ik 21, mijn mannetje 24) Overigens is die van ons voor 130.000 en wel gekoppeld aan de duur van de hypotheek. Alles via ABN
Hoi Lizab, leeftijd spreekt zeker een rol. Maar voor dezelfde verzekering bijna 100% meer bij een andere tussenpersoon vind ik wel raar. Overigens kom ik met de goedkoopste op 54 per maand, mijn partner heeft een chronische aandoening dus dat zal misschien ook meespelen.
wij hebben net een offerte binnen waarbij ik 28 euro betaal en mijn partner 32. ik heb een verzekerd bedrag van 216.000 en hij 159.000 er is dus ook gekeken naar inkomen bij ons. hiermee zijn we dan verzekerd voor 30 jaar met een premie verplichting van 25 jaar. aangezien wij een spaar/beleggingshypotheek hebben is het een annuitair dalende verzekering, het bedrag wordt dus lager naarmate de tijd verstrijkt. er zijn dus heel veel dingen die meespelen, maar vind het verschil voor jullie tussen beide offertes wel heel groot. kan je zie dat het belangrijk is verschillende op te vragen!
Hey Claartje, zo dat is een groot verschil zeg. Onze inkomens zijn niet meegenomen hierbij, daar is niet naar gevraagd. Maar wij zijn wat 'ouder' nl 43 en 36 jaar.
hihi, vréselijk oud smoeltje nee hoor! zit je te plagen. hier zijn de inkomens meegenomen omdat ik parttime werk en mijn inkomen dus lager is. dus ik moet het met minder doen dan mijn man en daar is bij ons wel naar gekeken. maar goed. het is nog maar een offerte, want ik snap nog niet eens wat ik met 216.000 euro moet als onze hypotheek 162.000 is. gelukkig hebben anderen daarvoor weer meer verstand van verzekeren
hihihihi...ja stokoud kan je wel zeggen! Ik wordt al met u aangesproken door 20-ers hehehe. Maar goed, ik ga gewoon nog even verder kijken voor meer levensverzekeringen info.
verder offtopic, dat heb ik ook al mee gemaakt, echt raar! werk in een telecom winkel, komen er van die 15 jarige grutjes binnen 'mevrouw heeft u ook....' komt dan hard aan hoor hihi ach, je bent altijd wel voor 'een' leeftijdcategorie oud of jong denk ik dan maar
Hoe hoog de maand premie is hangt ook af van verschillende zaken: - je leeftijd op het moment dat je de verzekering afsluit - hoelang de verzekerde periode duurt bijvoorbeeld 10,20 of 30 jaar (hou dit laatste even goed in de gaten). - van het bedrag dat je wilt krijgen uitgekeerd bij overlijden. - Voor hoeveel personen dit is afgesloten. Zelf betalen wij 15 Euro per maand voor een overlijdensrisicoverzekering die 20 jaar loopt op het leven van mijn man en die van mij, met een uitkering van 60.000 Euro. Dit bedrag is dan vrij te besteden. Daarnaast hebben wij nog hypothecaire overlijdensrisicoverzekeringen lopen voor 2 hypotheken, waarbij het huis wordt afgelost op moment van overlijden van mij of mijn partner. Dit bedrag is niet vrij te besteden, maar hier bij komt het geld wel vrij op naam, de premie hier voor is ook veel hoger.