Echt, kan er zelf gewoon niet bij. Hoe kan ik zo dom zijn??? Afgelopen maandag zou ik met een nieuwe strip moeten beginnen en woensdag avond bedenk ik me pas dat ik dat niet gedaan heb. Slik hem altijd smorgens dus donderdagochtend begonnen. Snap echt niet dat je zoiets kan vergeten, is ook echt niks voor mij. Maar wel gebeurt dus. Afgelopen zondag gemeenschap gehad. Kan er nu weinig meer aan doen toch? En kans is dan wel heel klein. Vervelende is wel dat ik meestal niet ongesteld wordt in de stopweek. Als dit aankomende keer weer zo is maar een test doen voor de zekerheid? Niet gepland, wel welkom, maar qua timing maak ik me er wel druk om...
Bijna onmogelijk dat je nu van afgelopen zondag zwanger raakt. Zou nu deze maand beschermde seks hebben. Dan zit t wel goed hoor. Vast geen paniek.
Klopt hoor. Mits je deze streep geen onbeschermde sex meer hebt, dan is de kans zeer zeer klein dat je zwanger bent. Want om een eisprong te hebben, moeten er eerst follikels groeien en dat duurt gemiddeld (bij een cyclus van 28 dagen) 14 dagen. Dus als je zondag onbeschermde sex hebt gehad, heb je niet direct een eisprong. Dat duurt nog zo'n 14 dagen. En zolang overleeft dat zaad van zondag nevernooitniet.