Eigenlijk zegt de titel genoeg. Ik zit alweer op CD43. Ik kijk zo graag op het forum, maar heb wel het gevoel helemaal alleen te zijn. Ik zie iedereen die al zoveel maanden bezig is, maar ik heb niet het gevoel al zo lang bezig te zijn, omdat ik nog maar zo weinig kansen heb gehad. Dan heb je de anderen die ook lange cycli hebben, maar die hebben PCOS. Dat heb ik ook niet. Is er iemand die net zoals ik lange cycli heeft en geen PCOS? Of dit ervaren heeft?
Zelf niet, want ik ben al jaren geleden gestopt met hormonale anticonceptie. Maar een vriendin van mij heeft het wel gehad; jarenlang aan de pil geweest en na het stoppen tot de zwangerschap enorm onregelmatig en weinig ongesteld. Dat heeft denk ik ruim anderhalf jaar geduurd voor ze zwanger was. Na bevalling en een jaar borstvoeding had ze echter haar cyclus weer op peil van vóór de pil, en de tweede is dus ook heel wat sneller gekomen. Je hebt er nu geen bal aan, maar bij haar was het dus echt het ontpillen dat meer dan een jaar heeft geduurd dat zo'n invloed had op haar cyclus.
Mijn natuurlijke cyclus is tussen de 34-54 dagen. Geen pcos ook. Toch zei gyn dat cyclus te lang was...zij noemde het vertraagde follikelgroei en ik kreeg daar hormonen voor om eisprong te vervroegen.