Minipil en tips

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Rosenieuw, 8 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik heb al vaker topics geplaatst dus bij deze, hier ben ik weer! :) Ik zit al 13,5 week aan de minipil maar op 7 dagen na heb ik alleen maar gevloeid. Ik wil de minipil tot en met september slikken en dan stoppen voor een kinderwens dus om van anticonceptie te wisselen is nu niet heel handig. Ik heb er verder ook geen bijwerkingen van en dat is erg fijn. Nu vroeg ik me af of er andere zijn met dezelfde ervaring en waarbij het in of na de 4e maand wel stopte? En of er misschien tips zijn? Bijvoorbeeld dat ik voor een weekje een dubbele dosering neem of een stopweek? Iemand tips? Hartelijk dank dames!

    Ik zit dus nu aan de 4e strip voor de duidelijkheid en ik slik cerazette.
     
  2. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Oei ik zeg hier 13,5 week maar ik zit er 13 weken en een dag aan.
     
  3. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Iemand??? :)
     
  4. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.763
    1.344
    113
    Vrouw
    Ik zou voor die paar maanden toch nog overstappen naar een gewone pil of stoppen en condooms gebruiken. Als je al zo lang vloeit gaat dat waarschijnlijk niet meer beter worden en is de pil te licht voor je.

    zelf zou ik vast stoppen met de pil zodat je ook een idee hebt van je eigen cyclus.
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Ik bleef ook vloeien bij minipil, wat ik na 10 weken al te lang vond, ben toen gestopt. Daarna duurde het 10 weken voordat ik mijn eerste menstruatie had (ook iets om over na te denken gezien je kinderwens op korte termijn!), moest dus eerst ontpillen. Omdat wij ook kinderwens op redelijk korte termijn hadden hebben wij daarna condooms gebruikt, met de insteek dat mocht dat tot een ongelukje leiden, dan was dat voor ons ook acceptabel.

    Ik zou dus gewoon nu stoppen.
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  6. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.031
    5.175
    113
    Hier gaf de gyn toen de tip om te stoppen, te wachten tot het vloeien weer zou stoppen, en dan weer te beginnen (en dan tijdelijk dus condooms) - dat gaf bij mij een soort reset en daarna was ik nog maar 3 dagen per maand aan het vloeien. Ik mag zelf geen andere hormonale anticonceptie, dus wilde heel graag dat cerazette goed zou werken.
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  7. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Ah wat handig! Dan ga ik dat ook maar proberen, want dit is echt niet te doen…
     
  8. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Ja dit is inderdaad echt niet te doen zo. Ik snap ook niet dat het zodanig is aangeslagen bij mij!! Ik hoopte echt dat ik bij het deel mensen zat waarbij t wel goed aansloeg. Het jammere is dat hij absoluut geen condooms wil… Dus dan blijft er niet veel keuze over… van de microgynon 30 had ik enorme bijwerkingen, vandaar ook de minipil
     
  9. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    bah bah… Ik hoopte echt dat ik bij het deel zat waarbij het wel goed aansloeg, maar dit is echt ellende. Kan dat komen omdat de pil te licht is?
     
  10. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.763
    1.344
    113
    Vrouw
    Nou daar zou ik dan eens een hartig woordje over spreken als t mijn man was. Ik die al maanden bloed omdat hij absoluut geen condooms wil? En daar dan een kind samen mee krijgen? Die kon van mij mooi even het dak op :D
     
    Kundera en Rosenieuw vinden dit leuk.
  11. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.763
    1.344
    113
    Vrouw
    En er is een hele makkelijke keuze: stoppen met de pil en als jullie echt tot september willen wachten geen sex. Mag die baby van jou eerder? Dan is de keuze aan hem, of condoom, of risico op zwangerschap of geen sex.
    Sorry dat ik zo fel reageer maar we moeten er echt vanaf met z’n allen dat anticonceptie het probleem van de vrouw is. Ik zie het andersom echt niet gebeuren dat een man al 3 maanden bloedverlies accepteert terwijl dit zo makkelijk op te lossen valt.
     
    bloem82, Kundera en Rosenieuw vinden dit leuk.
  12. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Hahahahahaha nee ik snap je volkomen, het is ook echt belachelijk dat wij vrouwen ons er om moeten bekommeren en mannen ja… bij een klein pijntje doen ze alsof het het einde van de wereld is… Ik ga er goed over nadenken, bedankt in ieder geval voor je reacties❤️
     

Deel Deze Pagina