Dag allemaal, Ik heb vandaag de minipil voorgeschreven gekregen. Ik had voor ik zwanger raakte van Renske 6 jaar met grote tevredenheid een Mirena. Maar ik vind het nu nogal een onderneming (pijnlijke plaatsing) en duur (135 euro) voor de tijd dat ik van plan ben hem te laten zitten, want dat zou maar iets van een jaartje zijn. Toch ben ik nog wat huiverig, en wil ik voor ik de eerste pil inneem wat advies: 1. als je zwanger wilt worden NA de minipil, moet je dan erg ontpillen? Ik was na de Mirena erg snel zwanger, dat zou wel weer mooi zijn... met Mirena had ik totaal geen bloedingen, maar ik had mijn cyclus meteen weer toen hij eruit was. 2. kan je borstvoeding er toch nog van teruglopen? Ik heb deze pil omdat hij geen negatief effect op bv heeft. alvast bedankt!
hallo Evenstar,, Ik heb de minipil ook gebruikt, alleen ik was niet gestopt met de pil, maar was overgegaan naar de gewone pil.. Dus je eerste vraag kan ik niet met zekerheid beantwoorden, maar ik denk dat het ontpillen niet lang kan duren.. Het ontpillen is nl bij iedereen anders.. De tweede vraag, zal ik je wel beantwoorden, bij mij is de melk wel teruggelopen.. En Isa wou mijn melk ook niet drinken. Na een paar slokken trok hij zicht weg.. En ik had zon gevoel dat het te maken was met de pil. Dat het een andere smaak had..
Hoi Evenstar, Ook ik kan je eerste vraag niet beantwoorden. Ik ben de minipil (cerazette) gaan gebruiken na de geboorte van mijn zoontje. Daarvoor gebruikte ik de microgynon30. Er staat in de bijsluiter dat de hormoonwerking van de minipil maar 48 uur is. Voor een goede werking moet je hem dus zo precies mogelijk slikken. Maar goed.. als je 48 uur geen pil slikt, dan ben je in ieder geval vrij van de hormonen uit de pillen en kan je eigen hormoonhuishouding direct op gang komen. In hoeverre die dan van slag is, tja, dat kan per vrouw verschillen. Bij mij is de borstvoeding met de cerazette niet terug gelopen, ben met de pil begonnen ca. 4 weken na de bevalling. Heb bv gegeven tot 8,5 mnd. Met opstarten van de pil kreeg ik wel eerst doorbraakbloedingen, dat verdween na een week of 2. Daarna heb ik geen bloedingen meer gehad, tot ik de bv ging afbouwen. Ik denk dat dat die doorbraakbloedingen met de veranderingen in je eigen hormoonhuishouding te maken hebben.... Groet, Jem
Hoihoi! Ik ben zwanger geworden na de normale pil, microgynon30, en ik hoefde bijna helemaal niet te 'ontpillen'. Mijn cyclus was direct normaal na het stoppen met de pil. Ik denk dat dit per vrouw verschilt of hoe je lichaam er op reageert. Ik had er iig geen last van. Ik overweeg ook om na m'n zwangerschap de minipil te gaan gebruiken. Op je tweede vraag kan ik nog geen antwoord geven . Heb wel eens gehoord dat je melk anders kan gaan smaken, zoals hierboven al aangegeven en dat je ukkie het dan kan weigeren. Maar wellicht scheelt dat ook per vrouw hoor.