Wachten op menstruatie of al beginnen?

Discussion in 'Anticonceptie' started by kleintje88, Apr 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Op 10 maart ben ik bevallen van een dochter, het is nu dus alweer tijd voor anticonceptie aangezien wij nog geen 2de willen ;)

De huisarts heeft vandaag de microgynon 50 (30 was toen ik de pil nog slikte te licht voor mij) voorgeschreven...
    Nu weet ik dat je normaal gesproken op de eerste dag van je menstruatie zou moeten beginnen.... Maar eventueel zou ik nu toch ook al kunnen beginnen? Alleen is de eerste strip dan niet betrouwbaar....

Ik zou kunnen wachten maar misschien duurt het nog wel een paar weken of maanden? voordat ik ongesteld wordt en ik moet toegeven dat ik toch wel behoefte heb aan gemeenschap :) en condooms vinden we beiden niet zo fijn en vind ik zelf toch best eng i.v.m mogelijk scheuren etc...
    En als ik b.v morgenochtend zou beginnen dan pak je de laatste op zaterdag en dat zou betekennen dat ik dan op de dinsdag na de strip ofzo ongesteld zal worden ? vaak is dat toch 2 - 3 dagen?

Sorry voor de vragen maar ik heb meer dan een jaar geen pil meer geslikt dus ben het even kwijt :p

2. pcomiep

pcomiep Actief lid

Mar 22, 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

In theorie kan je gelijk beginnen, alleen loop je dan het risico dat je de zogenaamde spotting krijgt. Dat zou kunnen als je eigen cyclus al een stuk gevorderd is en je door de hormonen nu niet ongesteld wordt. ALS je nu begint, moet je er inderdaad vanuit gaan dat de pil pas later betrouwbaar is. Normaal na 7 dagen, maar als je ook niet weet hoe je reageert op deze nieuwe pil zou ik een hele strip aanhouden. (sorry, toch nog condooms :))
    Je schrijft trouwens niet of je borstvoeding geeft, maar gezien de soort pil zal dit wel niet. De pil kan namelijk de productie lam leggen.

succes met de pil,

PCOmiep

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Oh ik bedoelde trouwens dat als ik vandaag zou beginnen ik de laatste pil op donderdag zou pakken in plaats van zaterdag :p

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Nou wachten hoeft niet want ik ben vandaag ongesteld geworden :)

Share This Page