Ik ben vorige week dinsdag (op de eerste dag van de ongi) weer begonnen met de nuvaring. De ongi was toen na een dag of 3/4 weer voorbij. na 3/4 dagen begon het weer opnieuw en nu heb ik nog steeds bloedverlies.. het is (sorry voor de details) vers en oud(donker) bloed. Hadden jullie dit ook toen je met de nuvaring begonnen was?
Heb zelf geen ervaring met de nuvaring.. Maar toen ik laatste op zoek was naar info over verschillende vormen van anticonceptie heb ik wel uitgebreid gezocht naar de nuvaring. Kwam toch wel veel verhalen tegen over bloedverlies zoals jij het beschrijft! Ook verhalen trouwens over het naar beneden zakken van de ring, heb jij daar ook last van? Zit namelijk nog te twijfelen wat ik straks na de bv ga gebruiken...de nuvaring lijkt me wel wat! Liefs esther
Ik heb 2 maanden na de bevalling van Tim de nuvaring ook geprobeert.. toen voelde ik hem regelmatig zitten omdat hij dus idd naar beneden was gezakt. Ik ben toen ook na nog 1 maand proberen met de nuvaring gestopt. Maar omdat sindsdien mijn cyclus onregelmatig is geworden (wat hij normaal dus niet was) ben ik sinds vorige week weer opnieuw met de nuva begonnen. Nu voel ik hem niet zitten en hij schuift ook niet naar beneden. Ik denk ook dat dat komt omdat ik eerst net pas bevallen was en alles nog wat ruimer was. Nu is Tim bijna 8 maanden en alles zal wel weer op zijn plaats zitten zoals het hoort.. Zodat de nuvaring ook beter op zijn plaats blijft zitten. Het is alleen even vervelend als je de nuvaring voor het eerst gaat gebruiken da je dan de nuvaring EN een tampon in hebt.. als je de tampon dan uittrekt neem je ook de nuvaring mee. Dit is niet erg hoor...je moet hem dan meteen weer even terugduwen. Nu vind ik de nuvaring dus echt een uitkomst.. (behalve nu dat bloedverlies dan even....) Weet je trouwens nog waar je die info over dat bloedverlies gelezen hebt?
Ik gebruik nu een jaar de nuvaring en dat bevalt me supergoed. Heb geen last gehad van bloedverlies, maar heb sindsdien wel kortere menstruaties.
kijk dat is een leuke bijkomstigheid.. ik moet zeggen dat het "bloedverlies" nu ook minder word... hopelijk blijft het hierbij en gaat het van nu af aan beter.
heb die site nog even opgezocht. Was niet echt info, maar ervaringen van gebruiksters. http://www.medischforum.nl/onderwerp/4353
Hallo dames, Ik de nuvaring zelf 2 jaar gebruikt en moet zeggen het is ideaal! Het grootste voordeel, minder hormonen dan de pil en je hoeft er maar 1 keer per maand aan te denken. Echt een aanrader! Ben nu gestopt ivm zwangerschapswens. Hopen dat het snel lukt!