Werkt mijn pil ineens anders?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Saar82, 7 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Hoi allemaal,
    Ik heb een vraagje. Vorig jaar in oktober ben ik bevallen van mijn zoontje. Voor de zwangerschap heb ik altijd Lovette (is een minipil, dus weinig hormonen) geslikt. Ik heb daar toen nooit problemen mee gehad, en voelde me er goed bij.

Na de geboorte van mijn zoontje ben ik nog een tijd pil-loos gebleven omdat ik borstvoeding gaf. Na ruim zeven maanden ben ik gestopt met bv en toen het eenmaal was afgebouwd ben ik met mijn oude vertrouwde pil begonnen. Maar het lijkt wel of mijn lijf er anders op reageert! Ik heb ineens veel vaker hoofdpijn, heb last van doorbraakbloedingen, allemaal dingen die ik eerder niet had.

Zijn er mensen die dit herkennen? Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Dit is in ieder geval erg hinderlijk.
    Een andere anticonceptie zit er wat mij betreft niet echt in: een spiraaltje lijkt me zinloos omdat we met een klein jaartje toch wel aan een tweede kindje willen gaan denken, en condooms zijn wat mij en mijn vriend betreft echt mood-killers!

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Er zijn nog legio andere pillen hoor, de nuvaring is ook nog een optie

Ga gewoon even langa de HA en bespreek saar je opties :)

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Kan zeker!
    Een zwangerschap veranderd je lijf (en ook van binnen zeg maar) onherroepelijk en dus ook hoe het reageert op (hormonale) medicijnen.

Ik heb het in zeer extreme mate zelf ondervonden :(... Ik startte na mijn eerste bevalling weer met de pil (trigynon) die ik voor de bevalling 4 jaar in volle tevredenheid had gebruikt en werd toen ernstig ziek door een zeldzame bijwerking van de pil (leverontsteking). Heeft 6 maanden geduurd voor ik hersteld was.

Ik zou kijken of een ander merk pil je beter bevalt?

Deel Deze Pagina