Mirena spiraal, maar denk toch zwanger te zijn

Discussion in 'Anticonceptie' started by Marjama, Feb 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjama

Marjama Lid

Nov 21, 2008
    6
    0
    0
    Enschede
    Hallo dames,

Ik heb sinds April een mirena spiraal, bevalt me prima tot afgelopen week (menstruatie bleef uit:D). Enkele weken hiervoor was ik steeds duizelig en had last van constant aanhoudende hoofdpijn, heel vervelend, normaal gesproken heb ik hier nooit last van:(.

Afgelopen plus minus 3 a 4 dagen last van in het begin donkere afscheiding met bloederig slijm, (niet veel!) en na twee dagen was het bloeden weg. Daarnaast merk ik dat mijn borsten in omvang zijn toegenomen.

Mijn gevoel zegt dat ik zwanger ben, maar de test heeft me twee keer een -niet zwanger signaal gegeven.

Zijn er vrouwen met dezelfde ervaring en wat kwam er uit.

Groetjes Marjama

2. Bops

Bops Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,057
    0
    0
    komt door het hormoon van de spiraal.
    Is helemaal normaal, zeker de eerste paar maanden (circa 9 maanden), heb je geen voorlichting over de spiraal gekregen?

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hier ook gehad met de spiraal...
    en op een gegeven moment werd ik helemaal niet meer ongesteld

Ook de hoofdpijn, zere borsten enz enz de eerste maanden veel last van gehad

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Yep, ik herken het heel erg! Net voordat de Mirena eruit ging (was ook de bedoeling hoor, dat ie eruit ging, we hadden een kinderwens), bleef mijn menstruatie 1.5 week uit. Daarna begon ik te bloedden. Weet niet of het hevig was, want toen menstruatie begon, is na 2 dagen mijn spiraal eruit gehaald. Ook ik was erg moe, geen eetlust etc. Zwangerschapstest gedaan en was negatief toen destijds.

5. Marjama

Marjama Lid

Nov 21, 2008
    6
    0
    0
    Enschede
    Ik heb helaas niet zulke informatie ontvangen. Ook heb ik geen na-controle gehad, dus ben er ook niet van op de hoogte of alles nog op de juiste plaats zit.
    Dus erg gerust ben ik ook niet.

6. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Wat stom dat je geen nacontrole hebt gehad, staat die nog wel gepland of niet? Het kan inderdaad van de hormonen komen, ik had er de ene maand meer last van dan de andere maand (soms wel krampen, maar vaker niet, soms zere tepels, soms niet, soms meer "bloed" dan andere maanden enz.).
    Een nacontrole is altijd goed. Zou contact opnemen met degene di ehem geplaatst heeft en vragen om een nacontrole.

7. Bops

Bops Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,057
    0
    0
    Wat slecht zeg... Waar heb je hem laten zetten?

8. Marjama

Marjama Lid

Nov 21, 2008
    6
    0
    0
    Enschede
    In het 'Vrouw kind centrum' onderdeel van het ziekenhuis in Enschede. Ben daar ook bevallen van mijn zoon.

Share This Page