aaaaaahhhh een koortsblaar!

Discussion in 'Na de bevalling' started by meinouw, Nov 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meinouw

meinouw Actief lid

Sep 16, 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Jeetje mina, ik voelde gisteravond iets op mijn lip en was er al bang voor. vanacht werd het bevestigd, ik heb dus een koortsblaar. heb ik weer! Ow ik baal zo! Heeft ons ventje de eerste nacht doorgeslapen en dan slaap ik nog niet omdat ik steeds lig te piekeren. Ik ben zo bang dat ik hem besmet. Ik heb er wel gelijk iets opgesmeerd, maar hij is toch groter geworden, dus vraag me af of dat wel werkt. En ik was steeds mijn handen, maar vanacht had ik heb met mijn lippen op zijn voorhoofd gevoeld (macht der gewoonte) omdat ik dacht dat ie te warm was. Ik heb zijn voorhoofd gelijk schoon gemaakt.
    Ik was mijn handen goed, maar heb geen mondkapje gedragen.

ben ik te paranoia? :(: :(
    kan iemand me gerust stellen. Want het duurt vast nog een dag of twee voordat de blaasjes zijn ingedroogd.

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    bel anders even met de vk.

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Alleen het vocht uit de koortslip is besmettelijk. Dus als je koortsblaar nog niet open is dan zal hij niet besmet zijn. En volgens mij moet het ook in contact komen met bloed of speeksel en niet alleen maar met de huid. Dus de kans is erg klein maar hou het goed in de gaten, mocht hij erge koorts krijgen dan meteen naar de dokter en er bij vertellen dat jij een koortslip hebt gehad.

De plakkertjes van Compeet zijn trouwens wel aan te raden bij een koortslip en een baby. Deze dekken de hele blaar af en kan je de hele dag laten zitten en bent niet besmettelijk en je hoeft dus ook geen mondkapje of zo te dragen.

4. ilja1975

ilja1975 Actief lid

Oct 31, 2008
    182
    0
    0
    Inderdaad, die plakkertjes van compeed. Heb er zelfg geen ervaring mee, maar mijn zus wel (en die heeft ook een baby). Zou gewoon even het cb bellen om je gerust te stellen.

5. ilja1975

ilja1975 Actief lid

Oct 31, 2008
    182
    0
    0
    Sorry, lees nu pas goed je verhaal. Volgens mij is het idd alleen besmettelijk als het open is en dan met bloed/speeksel contact.

6. meinouw

meinouw Actief lid

Sep 16, 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    ik heb de compeet plakkertjes gekregen en daar ben ik erg blij mee! Dat geeft al een beter (veiliger) gevoel. En de huisarts komt straks toch nog op huisbezoek voor weza, dus dan kan ik het hem vragen.
    Maar ik heb net het gevoel alsof ik niet mag genieten van mij kind, dat ik van hem af moet blijven ofzo...zo vervelend, want hij is zoooo lief!

7. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Meinouw, ik weet hoe je je voelt.

Ik had ook een koortslip toen Tijn 1,5 week oud was.
    Ik moest er gewoon van huilen... vond het zo erg. Kon mijn kind niet kussen.... Moest ie ook nog bloedprikken die week, zaten ze 10 minuten in zijn hieltje te knijpen, kind maar gillen, en ik kon hem niet kussen. Dan breekt echt je hart !

Maar.... compeed is echt een uitkomst, bovendien geneest je koortslip ook mooier en sneller, je krijgt niet zo'n onsmakelijke korst op je lip dan.
    En mijn huisarts en de kinderarts zeiden ook, zolang ie nog dicht is, is er niets aan de hand. Zodra ie open is echt oppassen.
    En Weza goed in de gaten houden of hij veranderd in gedrag.

Ik hoop dat ie gauw weg is meid !

8. meinouw

meinouw Actief lid

Sep 16, 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Mijn huisarts zei ongeveer hetzelfde. Ik moest me niet zo'n zorgen maken zei hij. Omdat ik steeds heel goed mijn handen was en altijd de compeed pleister erop heb. Ik hoop ook dat het nu snel over is, want ik moest er ook van janken hoor. Het is voor een verse moeder heel erg frustie als je je baby niet mag kussen!

Share This Page