Vorige week las ik dat BNN het programma "Proefkonijnen" gaat uitzenden. BNN-presentatoren eten elkaars vlees Valerio Zeno en Dennis Storm maken zich voor hun nieuwe programma schuldig aan kannibalisme. De BNN-presentatoren krijgen voor de show Proefkonijnen een stukje van elkaars vlees opgediend. Volgens BNN hebben Storm en Zeno chirurgisch een stukje vlees van een paar vierkante centimeter uit hun zij en bil laten verwijderen. In de tweede aflevering van Proefkonijnen, die volgende week woensdag wordt uitgezonden, eten ze het bereide vlees. "In de film Alive eten de overlevenden van een vliegtuigcrash de doden op om in leven te blijven", zegt Zeno over de op een waargebeurd verhaal gebasseerde film. "Na het zien van die film heb ik me altijd afgevraagd hoe dat zou smaken. Daar ga ik nu eindelijk achter komen." Proefkonijnen is een populair-wetenschappelijk programma, waarin de twee presentatoren 'nuchtere antwoorden op bezopen vragen' trachten te geven. De eerste aflevering is woensdag te zien. bron:novem-nieuws, 12 dec. En vandaag las ik het volgende in de telegraaf: Internationale walging om BNN stunt HILVERSUM - Een misselijkmakend verhaal van twee publiciteitsgeile presentatoren. Zo oordeelt een commentator van de Amerikaanse nieuwszender ABC News over de kannibalentelevisie van BNN. Het nieuws dat presentatoren Valerio Zeno en Dennis Storm voor het nieuwe programma Proefkonijnen elkaars vlees eten is ook doorgedrongen tot de andere kant van de oceaan. En de Amerikanen zijn net zo geschokt als wij hier. The most disgusting news of the day, noemt ABC het. Een bezoeker reageert: Deze mensen zijn niet goed snik en moeten worden opgesloten. Enfin, precies de reacties waar BNN waarschijnlijk op hoopt. Ook de Britse media besteden vandaag aandacht aan het item, dat morgen wordt uitgezonden. Volgens The Daily Mail getuigt het experiment van BNN van de slechts denkbare smaak. Een zieke stunt, noemt de krant het op haar site. En ook hier stromen de verontwaardigde reacties van lezers binnen. Wat een stel mafkezen, aldus een van de mildere oordelen. Ach het is weer typisch een BNN-programma. Voor de gene het willen zien, het programma is op woensdagavond op ned3 om 21.40 uur.
Weet niet waar ze moeilijk over doen. Ze doen er niemand kwaad mee en zijn bijde volwassen genoeg om dit in overleg te doen. Heb van de week de 1e uitzending gezien en vond het erg leuk. Vind sex op tv in een serie of film midden op de dag veel erger en iets om me meer druk over te maken dan dit. In Amerika praten ze trouwens al schande als er een tepel te zien.
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel ziek vind. Brrr maar wel grappig ook. Een schokeffect een beetje... Ik durf het niet te zien eigenlijk, bang om misselijk te worden, ha ha
vond het vorige week wel aardig. ga morgen ook wel kijken denk. ach hoor wel schokkerende dingen tegenwoordig. ze doen er niemand kwaad mee verder
Net aflevering 1 teruggekeken en heb me ziek gelachen om het eten koken in de vaatwasser waarbij ze eieren, noodles, zalm en aardappelen gingen koken in de vaatwasser Vind het best een leuk programma
neem aan dat ze allemaal bij hun volle verstand ja hebben gezegd hiertegen? Zie het probleem dan niet.. Het gebeurd niet onder dwang, ze staan er zelf achter.. Alhoewel ik me soms afvraag bij de BNN-lui of ze idd vol verstand hebben
Kannibalisme is toch verboden is Nederland dat ik weet? Snap niet dat ze voor zoiets een uitzondering zouden maken, ik vind het gewoon ziek, voor hetzelfde geldt creëer je een hype en zien we volgend jaar tieners die elkaar snijden en gaan bakken en eten, gadver. Ik vind het gewoon te goor voor woorden, mensen eet je niet (ja misschien als je dreigt dood te gaan zoals in die vliegtuigramp maar zelfs dan is het nog te goor voor woorden) wat een zieke mensen heb je toch in onze samenleving dat dat als entertainment word gezien.
hmmm vraag me altijd al af wat een afhaalchinees in mn frete doet. hahaha ach het interesseert me geen biet. misschien smaakt het wel heel goed. zie eigenlijk niet zo verschil tussen koeie of mensenvlees. vlees is vlees en als ze het vrijwillig doen. zal mij een zorg zijn hoor.
Ik vind het echt ziek! Ben ook wel een beetje nieuwsgierig maar heb geen zin om te zien hoe ze er van over de nek gaan.... Want dat zal vast gebeuren. En het lijkt me voor mezelf ook niet bepaald smakelijk om een stukje gebakken mensenvlees te zien.
Volgens mij is het een mediastunt en dus helemaal niet waar... Maar kan het mis hebben. Ik vind het wel een leuk programma, hou van de droge humor van beide. En vindt vooral Valerio leuk omdat hij zo vreselijk monotoom praat dat het grappig is
haha ik vind 'm dus helemaal niks.. Vreselijk die kerel.. Maar goed, ik kan wel enorm om ze lachen vaak.. Buffy Zou me ook niks verbazen hoor als het niet waar is..
Klopt idd niet.. Even gekopieerd vanaf hyves.. Het plan van BNN-presentatoren Dennis Storm en Valerio Zeno om een stuk uit elkaars bil op te eten voor het programma Proefkonijnen, blijkt een stunt. De twee verzonnen de actie om aandacht te vragen voor orgaandonatie. De aangekondigde actie maakte veel los in binnen- én buitenland. In media over de hele wereld werd walging uitgesproken over het idee om een stukje vlees van elkaar op te eten 'onder het genot van een glaasje wijn'. Ook op Hyves ontaardde het in verwoede discussies over waar de grens op tv ligt. De meerderheid kon het idee absoluut niet waarderen, maar nog opvallend veel Hyvers vonden het goede tv.
Ik denk totaal niet dat het dit keer een stunt is Ze lieten gister bij RTL boulevard zelf de littekens zien ( of ze moeten het heeeeel goed gesminked hebben)
Wat velen al vermoedden, lijkt inderdaad zo te zijn: de kannibalenactie uit Proefkonijnen is een hoax. BNN leidt opnieuw de wereldpers om de tuin om aandacht te vragen voor orgaandonatie. Dat brengt The Sun vandaag, wat weer wordt overgenomen door andere internationale media. Eerder deed BNN dat al met De Grote Donorshow, waarbij een soort auditieshow voor het verkrijgen van een gezonde nier in scene werd gezet. BNN-voorzitter Patrick Lodiers riep twee maanden terug al dat er een nieuw programma zou komen om aandacht te vragen voor het tekort aan orgaandonatie. Het thema zit in het bloed van BNN door oprichter Bart de Graaff. Alles leuk en aardig, opnieuw zon stunt, hoe goed bedoeld ook, tart wel aan de geloofwaardigheid van BNN. Daar moet je mee uitkijken. BNN zelf bevestigt de stunt niet, dus vanavond absolute zekerheid. Ben benieuwd vanavond
Hahah ik wist het!!! Echt iets voor BNN en ik vind het juist goed dat ze aandacht vragen voor orgaan donaties! @daantje hoezo tart het de geloofwaardigheid van BNN? Ik denk dat Bart de Graaf himself, zoiets ook bedacht had kunnen hebben. Is dit niet de hele opzet van BNN geweest? Shockeren en zulke gekke dingen doen?