minnaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephanie20, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik moet het van mij afschrijven,kben er alles behalve fier op maar toch... Ik heb nu al enkele jaren een vaste vriend, af en toe es een ruzietje maar al bij al valt dit allemaal goed mee. Sinds enkele weken heb ik terug contact met een ex van mij een soort van jeugdvriendje zou je zeggen. Best wel een mooie jongen,helemaal mijn smaak. Maandagavond is hij bij mij thuis geweest, we hebben gezellig gepraat, maar hij heeft ook geprobeerd om mij te kussen. Gelukkig is hij op mijn wang terrechtgekomen. Hij heeft zo'n leuk snoetje en toen had ik ook wel zin om hem te kussen, maar ik heb dat gelukkig niet gedaan. Voor de rest is er niets gebeurt maar toch. Op msn is het niet altijd even mooie praat, dus voor mij heb ik toch het gevoel dat ik mijn vriend aan het bedriegen ben ook al is het met een computer tussen ons.

    Aan de ene kant heb ik iets vanjah, mijn ouders hebben altijd verteld dat ik jong een relatie begonnen ben (17) ook de buitenwereld beamde dit. Maar ik was gelukkig en ik zag er geen graat in. Nu begint het steeds meer in mij op te komen dat ik 20 ben de hele wereld nog voor mij ligt en dat ik er mss wel van moet profiteren. Maar aan de andere kant besef ik dat ik een schat van een jongen heb die heel veel voor mij over heeft en waarin ik echt een vaderfiguur zie voor mijn kinderen.

    Ik kan toch moeilijk zeggen tegen mijn vriend, weet je wat we gaan enkele maanden van het vrijgezellenleven genieten en dan zien we wel. pff kweet het zo niet meer...kvoel mij zo schuldig :( :( :(

    Kweet dat het best een lange tekst geworden is maar het moest er gewoon uit.
     
  2. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Als ik jou zo hoor ben je nog helemaal niet toe aan een vaste relatie...
    Doe wat je hart je ingeeft en maak het jezelf niet te moeilijk..je bent nog lekker jong en zorgeloos toch?
     
  3. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Oh oh oh meisje toch... Ik denk dat je eerst even moet bedenken of je wel van jouw vriend houd en verder wil met hem! Ik zie dat jullie kindjes in de planning hebben dus ik zou er maar echt heel serieus over nadenken!

    Sterkte!

    Oh enne: elk stel heeft echt wel eens ruzie! Ik ben al 5 jaar getrouwd (11 jaar samen met deze man) en heb echt ook wel eens ruzie!
     
  4. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Oei ja, lastig dit! Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt. Misschien toch iets minder achter msn met hem? Kijk ook eens naar je gevoelens voor hem, is het verliefdheid of een spanning. Beeld je eens in hoe het met hem zou zijn en dat je je huidige vriend nooit meer zou zien...Dat is toch ook niet jouw bedoeling? Als dat wel zo is dan misschien toch de voors en tegens van je relatie eens op een rijtje zetten. Ik wens je wijsheid en succes met deze situatie!
     
  5. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Een vaderfiguur voor je kinderen zeg je maar wat is hij voor jou?
    Ik lees nergens wat jij voor je vriend voelt.
    Misschien moet je dat gaan afvragen.

    Sterkte meid!
     
  6. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    ik heb idd niet geschreven hoe ik mij ten opzichte van mijn vriend voel. Weljah hij is altijd mijn rots in de branding geweest. Ik zie die jongen doodgraag, maar ik besef dat het bij die andere jongen louter om de spanning gaat... Wat ik gewoon wil zeggen is dat ik niet bij mijn vriend weg wil om iets met die andere jongen te willen. Maar dat er ergens in mij het gevoel knaagt van ja, ik ben jong en ik wil wat. Het komt wss ook omdat het mijn eerste lange/vaste relatie is. Ik heb het hier al over gehad met mijn vriend ook hij ervaart hetzelfde, beiden zijn we nieuwschierig naar hoe het bij/ met een ander is maar tot nu toe hebben we de stap nog niet genomen.
     
  7. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind het al super verkeerd om de gedachte te hebben hoe het bij een ander zou zijn.. Ik moet er niet aan denken om zo'n gedachten te hebben.

    Je bent tevreden met je huidige partner of niet. Je accepteert elkaar en je kijkt niet om.
     
  8. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Meissie, ik zou idd goed na gaan denken wat je nu precies wilt! Heel veel succes bij je beslissing!
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn man en ik zijn tijdelijk uitelkaar geweest. ik heb toen een tijdje een relatie met een ander gehad. dacht ook alles in te halen wat ik gemist had, doordat ik ook zeer jong ene vaste relatie had.

    ja het was zeker even spannend, maar goed, dat was het ook toen mijn man en ik bij elkaar kwamen. ik heb niks 'ingehaald', maar weet nu ook dat ik niet zo zeer iets gemist heb, maar anders dan vrienden geleefd heb.

    de spanning die er was, was na een tijdje weer weggeebt en die flirt was ook weer voorbij.

    mijn man en ik zijn uiteindelijk toch gaan praten en ik ben zo blij dat we weer bij elkaar gekomen zijn! ik heb alles eerlijk verteld en ook alw as hij er natuurlijk niet blij mee, hij snapte wel hoe het kwam. we hebben toen ook veel dingen veranderd.

    praat dus eens met je vriend, bekijk samen wat je wel bevalt en misschien ook wel wat niet!

    maar mijn advies is: geef niet toe aan een impuls. voel je over een tijdje nog steeds iets voor die andere jongen, dan kun je altijd nog drastische maatregelen nemen.

    een goede relatie weg doen enkel omdat je nog jong bent en je hele leven nog voor je hebt is in mijn ogen geen goede reden.

    nb. ik heb nog steeds wel eens kortdurende kriebels in mijn buik bij sommige mannen. ik doe er echter niets mee. je mag toch best even genieten van de aanblik van een knappe man?! mijn man doet het ook, kijken dan, en verder niets ;)
     
  10. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Claartje 79 merci voor je antwoord, ja mss heb je wel gelijk. Ik denk als je eenmaal terug vrijgezel bent je weer vlug iemand mist waar je al je verhalen aan kwijt kunt of gewoon de geborgenheid. Mijn vriend is een echte schat,en ik zal vandaag eens proberen er over te praten al denk ik niet dat het gemakkelijk zal zijn. Alhoewel, vorige maand heeft hij een scheve schaats gereden ( is wel niet met het meisje naar bed gegaan) maar het kwam toch zeer kwetsend over mss dat hij er zich nog in kan leven hoe het voort is gekomen.
     
  11. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Daar ben ik het niet mee eens.

    Als je daadwerkelijk verliefd wordt op een ander en serieuze plannen hebt om daar ook iets mee te doen.. ja, dan wordt het een ander verhaal.

    Maar om op z'n tijd eens te fantaseren, wat als..? Ach... zie daar het probleem niet van in. Denk eigenlijk dat dat bij de beste relaties wel eens voorkomt. Bijna iedereen heeft wel eens een dipje.
    Zolang je maar onthoudt wat je huidige relatie je waard is.
     
  12. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik weet het niet hoor, maar je relatie komt mij niet heel erg stabiel naar boven,...
    ik begrijp dat je heel graag kindjes wil, maar dat je met je vriend afsprak in 2009 pas te beginnen, wat ik heel verstandig vind,ook liet je weten, dat je met de pil nog wel eens een steekje liet vallen en dan wel met je vriend vree, en dan te laat was voor de morning after, ook schreef je, dat je vriend pas geleden nog was vreemd gegaan,......
    en nu heb je zelf weer gevoelens, die je nog niet helemaal kan plaatsen,...


    ik kan je alleen maar een tip geven, zorg er in deze onzekere situatie dan aub voor dat je niet per ongeluk zwanger raakt,...

    want als je nu al niet helemaal weet hoe of wat, wordt het natuurlijk nog moeilijker als er ook nog eens een zwangerschap bij komt kijken,....

    misschien moet je je eerst eens goed in je relatie gaan verdiepen om te zien of je daar eigenlijk wel helemaal vrede mee hebt,..
    en of je je nog wel zo vroeg wil binden,...of je niet liever nog lekker even jong en vrij wilt zijn, studeren en genieten en erna eens aan uitbreiding gaat denken ,.......
    misschien heb je onbewust zijn vreemdgaan niet vergeten of vergeven?
    zie je dit misschien als een soort van revance,....

    tja ik weet het niet, maar denk er aub goed over na,.....


    succes ermee
     
  13. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als het puur voor de spaniing is vind ik het nogal onnozel. Het gaat dan even fijn zijn, misschien een week of een maand maar ook die relatie zal uiteindelijk niet meer zo heftig zijn als in het begin.

    Ikzelf ben getrouwd met mijn eerste vriendje. Nooit spijt van en we zijn nu 7 jaar samen (waarvan 1jr getrouwd). Ik weet wat ik aan hem heb en we kennen elkaar zo goed, het is niet meer zo heftig als in het begin maar er is een vertrouwd gevoel voor in de plaats gekomen, hij is mn thuis.
    Dat je nog jong bent betekend niet automatisch dat daar ook een boel verschillende vriendjes bij horen, dat is een keuze die je maakt. Als het goed zit zit het goed en dat alleen op het spel zetten omdat je jong bent en het je wel spannend lijkt vind ik dom.
     
  14. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    hope43 ik kan mij idd voorstellen dat naar jullie toe mijn relatie niet bepaald stabiel overkomt, zeker als ik alleen maar schrijf over onze dieptepunten. Maar ik kan je wel verzekeren dat naar mijn gevoel de relatie wel stabiel is, af en toe wankel hij wel een beetje maar ik denk dat die in de beste relaties voorkomt. En idd ik vergat veel mijn pil, nu ben ik inmiddels gestopt en heb ik een afspraak met de gyn, kmoet nu gewoon zorgen dat ik niet in die tijd zwanger word.

    En oké ik heb een kinderwens, op zich niets mis mee ik wil er eerst voor zorgen dat alles klaar is voor er zich een eventuele zwangerschap zich aandient.

    Met het allemaal even van mij af te schrijven heb ik toch een opluchtend gevoel, of zou ik durven zeggen een helder moment.
     
  15. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Iedereen denkt er anders over..
     
  16. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ja stephanie, dat is idd, ook wel zo, als ik inderdaad de leuke fijne dingen had gezien is het idd ook anders,.. sorry misschien trok ik te gauw een conclusie, maar ik kreeg dus idd een beetje de indruk dat het niet zo stabiel was,...
    ben blij dat je dit nu uit de lucht hebt geholpen,..
    maar als je relatie dan wel goed zit en jullie weten nu beiden wat jullie willen, ga dan je relatie en je goed geplande toekomst niet op het spel zetten voor een oude vlam ;)
    maar ja ach , in dit geval waait het misschien vanzelf wel weer over, en is het je meer om de spanning te doen geweest,....

    hopelijk kun je dit dan gewoon met je mannetje bespreken, zeg hem eerlijk wat je voelt en wat het met je doet,.....misschien helpt dit je al door je te realiseren dat je wat je nu hebt, voor NIKS op de tocht wil zetten ;)

    succes
     
  17. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hoi,


    wat een nare situatie!
    ik was ook jong(14) toen ik al een vaste relatie kreeg met mijn huidige man,
    ook wij hebben weleens ruzie maar dat hoort erbij en iedereen denkt vast weleens eens van wat nou als...
    maar ik zou als ik jou was niet mijn huidige relatie op het spel zetten voor een ex als voorjou gevoel je relatie stabiel genoeg is om mee verder te gaan
    maar dan zou ik persoonlijk wel het contact verbreken uiteraard met je ex-vriend zodat je uit kan zoeken wat je wil...
     
  18. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    Er zijn meerdere mensen die al op (nog jongere) jonge leeftijd hun partner ontmoeten. dat je m zo vroeg tegenkomt wil niet zeggen dat je nu weer door moet zoeken. er komt altijd wel iemand langs die je doet twijfelen, maar spanning is er snel af, en als dit de ware is zou ik mijn relatie niet hiervoor op het spel zetten. en je zegt dat hij ook een scheve schaats heeft gereden. misschien speelt dat wel mee. je bent gekwetst, en dat maakt dat je wat kwetsbaarder bent op dit moment, en dat je dus sneller zal vallen voor een mooie jongen die zijn best doet om verder met je te komen...

    en denken en fantaseren is niet vreemdgaan, en die kus op je wang kwam van hem, dus die telt ook niet mee, en fantaseren is oke. ik zou kijken hoe je je relatie met je huidige partner weer wat kan oppeppen. weer eens weg, wat anders dan anders, en ik zou ook met hem praten, maar ik heb niet echt het gevoel dat je aan het vreemdgaan bent. ook zou ik het msn contact met die jongen verbreken. als het uiteindelijk zal blijken dat je toch bij de verkeerde zit zal hij er echt nog wel zijn, en misschien wil die jongen helemaal geen relatie, maar gewoon een scharrel.

    succes in je beslissing.

    groetjes, lidwina
     
  19. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hoi Stephanie,

    Leeftijd zegt naar mijn idee helemaal niks. Het hangt van jou af of je bereid bent om je aan één persoon te wijden. En dan moet je er helemaal voor gaan. Ik heb ook verschillende relaties achter de rug met goede jongens, en het had wel jaren kunnen duren, maar ik was te wispelturig en na een paar maanden maakte ik ook het uit en ging ik vrolijk verder met iemand anders. Totdat ik mijn huidige man leerde kennen en besefte dat het zo niet door kon gaan. Ik ben nu volledig gesettled met huisje, boompje, beestje en ik moet zeggen dat dat de beste beslissing ooit is geweest.

    Dus denk nog even goed na over wat je wilt. Wil je nog van je vrijheid genieten, prima! Maar speel wel open kaart met je vriend anders is het niet eerlijk tegenover hem. En kies je voor je vriend, ga er dan helemaal voor en verbreek alle contacten met je ex. Ik heb met geen enkele ex nog contact, hoe aardig ze ook zijn. Succes met je beslissing...
     
  20. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    eerlijk gezegd zou ik geen kinderen willen met een vriend die mij niet trouw is, maar dat is mijn mening.
    Wie zegt dat dit niet weer gebeurd ?
     

Deel Deze Pagina