constant gevoelige eierstok

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door madelein, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hallo!
    Zijn er meer dames die constant aan 1 kant een gevoelige eierstok hebben?
    Het is bij mij nu al een maand of 4 aanwezig, maar wel alleen als ik erop 'duw'. Wordt meer naarmate ik in mijn cyclus vorder. Voel het dus niet als ik er niet aankom ( behalve tijdens een eisprong, dan doet ie 2-3 dagen zeer).
    Mijn cyclussen zijn trouwens ook nog lang niet op gang na het stoppen met de pil ( jan 2011). Laatste cyclus was 72 dagen, de 2 ervoor 38 dagen.
    Hoort dit bij het ontpillen? Of is het reden om toch even bij de huisarts langs te gaan?

2. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

Je zou ermee naar de huisarts kunnen, voor de zekerheid. Maar denk dat het niet echt kwaad kan.
    Ik heb ook een gevoelige eierstok, wat soms zeer pijnlijk is.
    Op echo onderzoeken hebben ze toen gezien dat mijn ene eierstok groter en langer is dan mijn andere eierstok. Dit kan geen kwaad, het kan alleen wat pijn veroorzaken. Wordt overigens niets aangedaan, omdat het niet schadelijk is ofzo.
    Maar je zou het kunnen laten uitzoeken.

3. mikkiemik

mikkiemik Lid

24 mei 2011
    32
    0
    0
    zelfstandige
    Groningen
    ik heb echt exact hetzelfde, aan de rechterkant. Ben je onlangs gestopt met anticonceptie? Ik heb het sindsdien, en het wordt steeds minder. Daarnaast ben ik ooit aan een cyste geopereerd aan m'n rechter eierstok. Daar heb ik het ook eens aan geweten. Misschien ben ik naïef, maar ik heb niet het gevoel dat het kwaad kan.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Bedankt voor je reactie, denk ook niet echt dat het kwaad kan, maar was benieuwd of er meer vrouwen zijn die aan 1 kant een gevoelige eierstok hebben ( ja dus :D)

Even wat meer uitleg:
    Ja ben in januari gestopt met de pil. De eerste cyclus heb ik duidelijk mijn eisprong links gehad. Toen had ik een paar dagen pijn links onder in mijn buik, en precies 13 dagen later ongi. De 2e cyclus heb ik volgens mij geen eisprong gehad ( geen zere borsten oid, geen enkel teken van een eisprong). De laatste cyclus heb ik meerdere keren pijn links onder in mijn buik gehad, maar geen eisprong. Die kwam pas na een dag of 60, aan de rechterkant ( duidelijk gevoeld, en daarna ook weer zere borsten).
    Nu nieuwe cyclus en op zich geen bijzondere klachten, behalve wat gevoelige buik links onder als ik erop druk.
    Ik wijt het zelf aan het 'op gang komen' van de eisprong en alles eromheen, dus denk zelf ook niet dat het iets ergs is of zo. Denk gewoon dat mijn lijf zo lang ( heb bijna 13 jaar de pil geslikt) op 'pauze' heeft gestaan, en dat dat de oorzaak is dat het wat gevoeliger is.

Deel Deze Pagina